Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Wintersday 2006  (läst 7627 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #15 skrivet: 2007-01-01, 23:06:37 »
Kort svar:
Ställ dig på en grön cirkel i ett jämnt distrikt i Kamadan senast 00.10.


Långt svar:
Festivalhattarna delas ut av Grenth och Dwayna var tredje timme fram tills imorgon klockan 9 (svensk tid) om jag har räknat rätt. Nu återstår alltså klockan 24, klockan 03, klockan 06 och klockan 09.

För att få en hatt ska man stå och trängas på en av cirklarna i antingen Kamadan eller Lion's Arch med åtminstone några candy cane shards i sitt inventory. Det hela är ett slags lotteritävling mellan gudarna Grenth och Dwayna, och jag tror att bara den som vinner delar ut sin hatt. Oavsett lotterielementet under eventet vinner den gud som har flest anhängare med candy cane shards i sina cirklar, och därför bör man se till att vara i rätt distrikt och stå på rätt färg. Men GW-communityn har på något vist sätt bestämt att distrikt med jämna nummer ska tillfalla Dwayna och udda Grenth. Dwayna har vidare grönaktiga cirklar och Grenth rödaktiga.

De hattar som delas ut är:
Dwayna i Kamadan (gröna cirklar, jämnt distrikt): snögubbehuvud
Grenth i Kamadan (röda cirklar, udda distrikt): jokermössa
Dwayna i Lion's Arch (gröna cirklar, jämnt distrikt): tomteluva
Grenth i Lion's Arch (röda cirklar, udda distrikt): renhorn

Det "sägs" att man kan fånga alla fyra hattarna vid samma tillfälle om man är snabb, och först står i ett av de lägsta distrikten i Lion's Arch, för att blixtsnabbt byta till ett av de högsta (och samtidigt från jämnt till udda eller vice versa) så fort man fått hatten i sitt inventory. Det lär nämligen vara en liten liten tidsförskjutning mellan dem, och det är åtminstone kring 70 engelska distrikt, sannolikt fler. Så fort andra hatten landat i inventoryt drar man så till ett av de lägsta distrikten i Kamadan och gör om samma sak där, med byte till ett av de högsta distrikten tillhörande den andra guden efter att hatten hamnat i inventoryt. I Kamadan startar nämligen eventet en kvart senare (00.15, 03.15, 06.15, 09.15) än i Lion's Arch (som kör hela timmar). Förskjutningen på en kvart till Kamadan är helt säker.

Om man inte distrikthoppar utan stannar hela eventet ut på en plats kan man plocka presenter. Dessa regnar ner över deltagarna och det är väl en 10-15 stycken assignade till varje deltagare. Och sen kan man ju stå en stund och vänta på att de presenter som inte har plockats upp ska bli "allmän egendom" om man har lust.  :)

Man behöver inte göra någonting under eventet, utan det går bra att logga in sin karaktär och ställa den på rätt cirkel i rätt distrikt med några candy cane shards i ryggan, så har man sin mössa när man har sovit färdigt eller vad man nu sysslar med. Däremot lär ju någon loothog sno ens presenter.  ;)

Vad mer - candy cane shards droppar lite varstans när man är ute och slåss, och alldeles särskilt i de wintersdayquests som tar en ner i underjorden för att skydda eller ta tillbaka presenter. Man behöver bara några stycken. Jo, och så finns det ju nu en "festivalhatts-npc", som man kan visa sin hatt för efter att man fångat den. Vederbörande kan sedan tillverka likadana för vilken som helst av karaktärerna på samma konto, och man kan således kasta dem istället för att låta dem ta upp plats i inventory eller storage. Man behöver föjaktligen också bara fånga varje hatt en gång för att ha den till alla figurer.  :)

Sen kommer både jag och Crimson i vilket fall att logga in både i GW och på TS framåt midnatt för att fånga just snögubbemössan i Kamadan.  :)


Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #16 skrivet: 2007-01-02, 14:51:03 »
Japp. Det var det, det.

Men åtminstone i förmiddags fanns en ny collector i Kamadan (och sannolikt i Lion's Arch också) som bytte in ens överblivna candy cane shards mot paket.  :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Wintersday 2006
« Svar #17 skrivet: 2007-01-02, 15:45:02 »




 :banana


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Wintersday 2006
« Svar #18 skrivet: 2007-01-02, 18:09:08 »
Smutt!  :thumb

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Wintersday 2006
« Svar #19 skrivet: 2007-01-02, 20:18:49 »
Wintersdays helper says: "Ph34r m3 nubs!!!!11!1!!!"
On Taq: "Sif!"
Crimson Kadya: "STFU hobbit!"

« Senast ändrad: 2007-01-02, 20:20:46 by Baal »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Wintersday 2006
« Svar #20 skrivet: 2007-01-02, 21:37:46 »
 :lolabove

guest311

  • Gäst
SV: Wintersday 2006
« Svar #21 skrivet: 2007-01-03, 19:42:19 »
Japp. Det var det, det.

tack för hjälpen! Jag fick mig en finfin jesterhat och läcker tomteluva. Dessutom eggnog nog för att fylla en tomtearmé...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #22 skrivet: 2007-01-03, 20:04:03 »
 :thumb

Jesterhatten var klart den bästa, tycker jag! Taq skulle få använda den alltsom oftast om den bara hade någon AL. :)

Borde vi förresten inte ha ett CG-party vid tillfälle - dricka eggnog och dwarven ale i någon lämplig outpost och ta loads of screenshots?  :drink

Öht har jag sedan jag började spela tyckt att det saknas gruppbilder (typ "klassfoton") här - och när jag började hade det ju redan glesnat betydligt i GW-leden...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #23 skrivet: 2007-01-05, 14:18:08 »
Grenth pwned Dwayna, och därför kommer snön och resterna av wintersdayeventet ligga kvar åtminstone en vecka till!  :)

Citera
It does appear that the Avatar of Grenth was correct in his assessment, and his patron deity did indeed emerge the champion, thus delaying the inevitable return of spring. Yes, winter, and the Wintersday Festival activities and decorations shall remain for at least another week in light of Grenth's victory over Dwayna. Citizens will continue to trade their Candy Cane Shards for Candy Cane Weapons or other prizes until the cold climes finally leave the valleys and return to their mountain homes.
Saxat ur "The Scribe" från 4 januari (http://www.guildwars.com/community/thescribe/scribe-070104.php)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #24 skrivet: 2007-01-14, 12:50:37 »
När Grenth och vintern äntligen fick lämna Guild Wars är det uppenbart vart de tog vägen... Plötsligt blev det vinter här, och grencharna måste ha sprängt alla julklappar för jag ser inte till en enda!  :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Wintersday 2006
« Svar #25 skrivet: 2007-01-14, 13:02:04 »
 :lolabove

Japp, samma här! :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Wintersday 2006
« Svar #26 skrivet: 2007-01-14, 16:06:16 »
Fast nu håller Grenth på och biter sig själv i svansen, för jag och Crimson skulle nyss åka hem till Tallåsen för att dansa ut julen - vilket Grenth borde gilla - men vi kom knappt ens ut från garageuppfarten här i Järvsö, för snön når nu ändå upp till chassit. Så vi och granen blir kvar ett tag till...  ;)

guest311

  • Gäst
SV: Wintersday 2006
« Svar #27 skrivet: 2007-01-14, 18:17:18 »
Märkligt det här med vädret. Kan man kanske ta och flytta alla månader ett snäpp frammåt så kanske chansen för snö runt jul ökar...

 

Senaste inlägg