Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: "Hard mode" är här!  (läst 8547 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #15 skrivet: 2007-04-25, 10:49:29 »
för att inte snacka om dessa jäkla monks som drar på automathealing.
Nej.. här skall avbrytas för fulla muggar.. Mesmer FTW  :supporter

Mycket munkar i farten i hardmode? Scourge Healing rekommenderas, tillsammans naturligtvis med backfire o liknande! När kör ni nästa gång? :)

Skulle vilja testa mitt 0-energi Monk Smite bygge baserat på Holy Wrath i hardmode, speciellt på de uppdrag där man bara kan vara fyra spelare.

Empathic Removal, Signet of Removal eller Divert Hexes låter även de som en hyggliga skills ifall det är stora mängder hexes i farten.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #16 skrivet: 2007-04-25, 10:51:54 »
Citera
Hmm jag har också en mesmer som lapar parasolldrinkar i öknen sedan nåt år tillbaka. Det kanske är slut på semestern för hennes del nu! :D

Min munk och Crimsons krigare gjorde ju ökenmissionen med henne för inte så länge sedan, så liiiite har hon ju ändå varit ute och rört på sig? :)

Har flera gånger tänkt fråga om du ascendade henne någon gång, fast nu förstår jag att parasolldrinkarna kanske kom emellan? ;)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #17 skrivet: 2007-04-25, 12:13:18 »
för att inte snacka om dessa jäkla monks som drar på automathealing.
Nej.. här skall avbrytas för fulla muggar.. Mesmer FTW  :supporter

Mycket munkar i farten i hardmode? Scourge Healing rekommenderas, tillsammans naturligtvis med backfire o liknande! När kör ni nästa gång? :)

Skulle vilja testa mitt 0-energi Monk Smite bygge baserat på Holy Wrath i hardmode, speciellt på de uppdrag där man bara kan vara fyra spelare.

Empathic Removal, Signet of Removal eller Divert Hexes låter även de som en hyggliga skills ifall det är stora mängder hexes i farten.

E jag bara online så är jag lätt på hard mode anytime, måste trimma in mesmern ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #18 skrivet: 2007-04-25, 12:36:18 »
Jag testade med Scourge Healing i mitt smite-bygge, mot Grawlsen i Old Ascalon (lade Scourge på en krigar-grawl och bankade på honom). Men jag tyckte inte det hjälpte särskilt bra. Mobb-munkarna är bra på att hela sig själva, och de verkar aldrig få slut på energi. Men det krävs not lite mer labbande än den lilla vända jag var ute.

När vi slutligen knäckte Fort Ranik, var det med en Mo/Me Tahlkora som enbart var speccad för hex-removal (jag tror det var 7 hex removals, plus en hardrez). Och då var det ändå som att vi släpade oss fram på hörntänderna på slutet.
 :old

Detta är verkligen något att sätta tänderna i...jag fasar för hur det ska bli i Surmia och Nolani...


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #19 skrivet: 2007-04-25, 13:07:39 »
brlgh.. testar precis min 9:e mesmer speck..jisses vad man får fintrimma.
Atm får jag spö av Scorpona utanför Ascalon ^^,, iofs har jag färska heroes på lv 11-15 men ändå.
Svårt att hitta en balans på skada o interupt...sen skall ju hex-removal in nånstans oxå  :alcoholic
Men...kul att man äntligen fått en utmaning som inte är självklar  :banana
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #20 skrivet: 2007-04-25, 13:29:08 »
Jag testade med Scourge Healing i mitt smite-bygge, mot Grawlsen i Old Ascalon (lade Scourge på en krigar-grawl och bankade på honom). Men jag tyckte inte det hjälpte särskilt bra. Mobb-munkarna är bra på att hela sig själva, och de verkar aldrig få slut på energi. Men det krävs not lite mer labbande än den lilla vända jag var ute.

När vi slutligen knäckte Fort Ranik, var det med en Mo/Me Tahlkora som enbart var speccad för hex-removal (jag tror det var 7 hex removals, plus en hardrez). Och då var det ändå som att vi släpade oss fram på hörntänderna på slutet.
 :old

Detta är verkligen något att sätta tänderna i...jag fasar för hur det ska bli i Surmia och Nolani...

Mmm, scourge kanske gör lite låg skada iofs. Choking gas/practiced stance ranger/warrior bygge då? Non-stop AOE-interrupts? Funkar ju som en dröm mot casters överallt annars, lekte mycket med det bygget i Factions med hyfsade framgång, vilket vissa kanske minns! :)

Ranger/warrior:

1. Choking gas
2. Practiced stance (e)
3. Flurry
4. Res signet

Det är grunden, övriga fyra skills kan man variera efter behov. Man kastar först Practiced stance, därefter choking gas, slutligen attackerar man målet och har Flurry igång hela tiden för att attackera 33% snabbare. Inte ett bygge för hög skada, men mig veterligt så finns inget effektivare interrupt bygge mot (flera) casters.

Två rangers med detta bygge så slipper man bekymra sig om hexes helt och hållet skulle jag tro! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #21 skrivet: 2007-04-25, 13:35:22 »
Annars funkar nu Pet interrupter bra... Broadhead Arrow + pet attack gör att de blir avbrytna så fort de vill göra nåt... Munkar har inte en chans...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #22 skrivet: 2007-04-25, 13:53:15 »
Annars funkar nu Pet interrupter bra... Broadhead Arrow + pet attack gör att de blir avbrytna så fort de vill göra nåt... Munkar har inte en chans...

Sant, en gammal favorit från pvp! :)

"Problemet" är att du interruptar bara ett mål åt gången, med choking gas kan man under gynsamma förhållanden hålla en hel grupp från att få iväg en enda spell, vilket låter ganska trevligt i mina öron i hex-täta områden...

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #23 skrivet: 2007-04-25, 14:01:20 »
mmm jo det förstås..

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #24 skrivet: 2007-04-25, 14:06:07 »
Rapport från Ascalon:

Japp jag är fortfarande utanför Ascalon o får spö ^^
Största problemet som jag upplever det är att man har inte en chans om man möter 2-3 warriors + 1 healer..
Stångade pannan blodig ner till -60% nu, dom är verkligen helt sanslösa charr monks, deras heal area spammar dom med en casting time på runt sekunden.
Vete fanken hur man skall bära sig åt för att stänga ner dom.
Har lagt in Maelstrom i senaste specken, då kanske jag kan få som att springa i väg 3 sek iaf, skall även labba med BlackOut.
Hexes i all ära, men när en monk kan hålla liv i hela sin grp utan problem, obesett vad man gör, då blir man ju galen  :cartman

Som sagt så kör jag ju iofs inte med full-levlade heroes eller ens utrustade, men deras lv påverkar ju iofs inte heal spam.
Om nån har förslag på bra skill för att motverka dessa monks, så är jag öppen för förslag. :pistols

Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #25 skrivet: 2007-04-25, 14:20:30 »
Om nån har förslag på bra skill för att motverka dessa monks, så är jag öppen för förslag. :pistols

Tja, det står ju några poster längre upp! :)

Nu spelar du ju iofs mesmer, inte mitt bord direkt, men blackout låter som ett skapligt alternativ. Problemet är ju bara att även du själv "stängs av" x-antal sekunder, men i en normal spelargrupp så är nog blackout ett klart vettigt alternativ, gärna i kombination med echo.

Sen se för sjutton till att själv stå inne i "cirkeln" när de spammar heal area! :)

Fler "stänga av en munk" skills om du spelar mesmer:

Guilt
Backfire
Diversion (Grym! Speciellt mot mobs som inte har så väldigt många olika skills att använda sig av!)
Arcane Thievery (kan funka)
Power Block

...för att bara nämna några. Jag skulle nog satsa på antingen echo+block out eller Diversion!
« Senast ändrad: 2007-04-25, 14:32:00 by DeadHead »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #26 skrivet: 2007-04-25, 14:28:10 »
Idé för total castershutdown som funkade utmärkt sist jag testade (för ett år sedan :blush )

Maelstrom + spinal shivers.

Har man en ranger med så kan man köra greater conflag + winter + spinal shivers. Om conflag+winter stackar lär det ju bli total, fullkomlig shutdown.

Alternativt räcker det ju med spinal shivers så länge övriga partymembers ser till att ha "icy" mods på sina vapen.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #27 skrivet: 2007-04-25, 14:37:10 »
Har man en ranger med så kan man köra greater conflag + winter + spinal shivers. Om conflag+winter stackar lär det ju bli total, fullkomlig shutdown.
Det gör de. Vill minnas att vi skar stora bitar ur Hells Precipice med GC + Winter för kanske ett halvår sedan.
Först gör GC om all skada (inklusive fysisk) till fire dmg, varpå Winter gör om rubbet till cold dmg.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #28 skrivet: 2007-04-25, 14:45:47 »
Idé för total castershutdown som funkade utmärkt sist jag testade (för ett år sedan :blush )

Maelstrom + spinal shivers.

Har man en ranger med så kan man köra greater conflag + winter + spinal shivers. Om conflag+winter stackar lär det ju bli total, fullkomlig shutdown.

Alternativt räcker det ju med spinal shivers så länge övriga partymembers ser till att ha "icy" mods på sina vapen.

Frågan är ju om någon har tillräcklig med energi för att hålla Spinal Shivers uppe tillräckligt länge i hard mode?

"For 10-34 seconds, whenever target foe is struck for cold damage while using a skill, that foe is interrupted and you lose 10-6 energy or Spinal Shivers ends."

Spinal Shivers suger rejält med energi så fort mobben blir interruptad. Ele/necro med Ether Prodigy borde iofs kunna stå emot ganska bra?

guest311

  • Gäst
SV: "Hard mode" är här!
« Svar #29 skrivet: 2007-04-25, 18:47:40 »
Ensam hemma kväll ikväll. Och så är det CL Semi samtidigt som jag vill passa på att nöta lite Hard Mode... åhhh så så mycket kul på en gång??? :cartman Det är ju bara det att sist jag försökte multitaska både GW och fotboll gick det sådär. Missade alla mål och tvärdog minuten efter när jag försökte se reprisen  :cartman

 

Senaste inlägg