Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Gnissel på forumet - är nu bara historia  (läst 2688 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Gnissel på forumet - är nu bara historia
« skrivet: 2005-05-02, 08:21:28 »
www.oldgents.com är en mötesplats för mogna, glada, dataspelande herrar i sin bästa ålder.
En mötesplats bland många andra, men där man ska kunna luta sig tillbaka i sin Chesterfield-fåtölj, rökandes en god Kuban och surplandes en gammal rökig Whiskey, i likasinnigt sällskap.


Det har kommit till min kännedom att ett antal personer drar sig för att uttrycka sig på forumet, därför de inte vill mötas av otrevliga mothugg. Så får det inte vara. Det är slut nu. Fr.o.m. idag ska vi ha det trevligt här. Det är ju faktiskt vad alla egentligen vill. Eller hur?

Hårdare regler och förordningar är inte lösningen.
Vi välkommar tankar och åsikter samt förlag på förbättringar, men det egna ansvaret och sunda förnuftet är något vi ställer krav på.
Det ligger i varje och envars ansvar att umgås på ett civiliserat och gentlemannamässigt vis. VI ÄR OLD GENTS!
Frihet under eget ansvar.

Den enda förändring jag som admin, idag, kan göra är att ge våra moderatorer mer frihet att peta, påta och ändra där det behövs. Vi kommer alltså försöka hålla en hårdare linje för att skydda de som känner sig utsatta.

Angivarverksamhet är ett negativt ord men jag ber alla tala om när de känner sig påhoppade eller oschysst behandlade. För moderatorerna kan inte sätta sig in i allt. Vi behöver hjälp av Er alla!

Vi kommer även genomföra vissa förändringar i layouten för att minimera misstagen och att förenkla för de som postar mer sällan.
__________

=[OG]=Crashman kommer fr.o.m. idag fungera som en oberoende granskare av administratörerna. Om någon känner sig orättvist behandlad av moderatorer, klanledning eller administratörer så är han rätt man att skicka ett PM till. På så sätt har alla chans till en rättvis bedömning.
__________

Det skall vara härligt att hoppa in på forumet. Inte tvång eller en pina. Uppträd som ni själva vill bli bemötta.

MEN:
Samtidigt måste även alla läsa forumet som slavigt talspråk. Inte som något som är skrivet i sten.
"Jargongen är hård men hjärtlig" för att citera en tidigare klanledare.

Ha det bra och var inte rädd för att posta. Forumet är till för alla.

guest3

  • Gäst
SV: Gnissel på forumet - är nu bara historia
« Svar #1 skrivet: 2007-10-01, 07:03:07 »
Samtidigt måste även alla läsa forumet som slavigt talspråk. Inte som något som är skrivet i sten.
"Jargongen är hård men hjärtlig" för att citera en tidigare klanledare.

Ha det bra och var inte rädd för att posta. Forumet är till för alla.
Med tanke på senaste tidens händelser önskar jag upprepa denna tråd. Läs gärna uppifrån och ner.

Tänk på att det är mycket lätt att misstolka poster. Ge alltid postaren chans att förklara sig. Tolka alltid en post på dess bästa sätt. Poster kan göras på fyllan, i stress eller under andra ovanliga situationer.

Och självklart skall en postare förklara sig om så önskas av andra. Så läs därför de trådar ni själva postat i.

Missförstånd kommer fortsätta inträffa på forumet, och jag hoppas vi alla är vuxna nog att handskas med detta. Vi är ju alla vänner, och det är bara datorspel vi håller på med. :love

Har ni något kontroversiellt att diskutera eller om ni känner er påhoppade så finns kanaler för detta. Posta i "Politik och allvar", skicka ett PM eller kontakta forumsledningen.

En enda bortskrämd forumsbesökare är ett misslyckande!

 

Senaste inlägg