Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Master of Damage  (läst 2359 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Master of Damage
« skrivet: 2007-10-02, 12:34:54 »
Skapar naturligtvis en tråd för att posta era resultat mot honom!

Posta gärna enligt följande mall:

Yrke:
Sekundärt yrke:

Attribut:

Skills:

Vapen:

DPS:

Högsta spike:

Död:

Ev. kommentarer:

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Master of Damage
« Svar #1 skrivet: 2007-10-02, 12:39:56 »
Yrke: Ranger
Sekundärt yrke: -

Attribut:
Beast Mastery 13
Expertise 13
Marksmanship 12

Skills:
1. Tiger's Fury
2. Sloth Hunter's Shot
3. Enraged Lunge [e]
4. Read the Wind
5. Feral Agression
6. Call of Protection
7. Comfort Animal
8. Charm Animal

Vapen: Urgoz's Flatbow

DPS: 84

Högsta spike: 192, sekund 1

Död: Efter 8 sekunder

Ev. kommentarer:
Ett realistiskt PvE bygge som går att spela med. Energikrävande!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Master of Damage
« Svar #2 skrivet: 2007-10-02, 12:42:24 »
Yrke: Ranger
Sekundärt yrke: -

Attribut:
Beast Mastery 13
Expertise 13
Marksmanship 12

Skills:
1. Tiger's Fury
2. Sloth Hunter's Shot
3. Enraged Lunge [e]
4. Read the Wind
5. Feral Agression
6. Brutal Strike
7. Favorable Winds
8. Charm Animal

Vapen: Urgoz's Flatbow

DPS: 93

Högsta spike: 238 (!), sekund 3

Död: Efter 7 sekunder

Ev. kommentarer:
Orealistiskt PvE bygge, om man inte har en extremt effektiv munk som vägrar låta pettet dö! Trevlig spike dock! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Master of Damage
« Svar #3 skrivet: 2007-10-03, 11:18:10 »
Räknar gubben verkligen med dottar? I mina små tester verkar han inte bry sig om ifall han blöder, brinner eller har gift på sig, utan bara räkna enskilda smällar, vilket ju är lite kasst. -Eller har jag fel?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Master of Damage
« Svar #4 skrivet: 2007-10-03, 11:29:50 »
Fel, han räknar allt!

Enkelt test, skjut en poison arrow, och sluta sedan attackera!

För att få "rättvisa" DPS-jämförelser mellan olika byggen så bör man löpa tiden ut, dvs 180 sekunder, och se hur mycket ens bygge klarar av att dela ut på den tiden.

Den högsta dps jag lyckats få under 180 sekunder med ett relativt "realistiskt" bygge är 66.
« Senast ändrad: 2007-10-03, 11:34:16 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Master of Damage
« Svar #5 skrivet: 2007-10-03, 11:32:27 »
Yrke: Ranger
Sekundärt yrke: -

Attribut:
Beast Mastery 13
Expertise 14
Marksmanship 10

Skills:
1. Zojun's Shot
2. Point Blank Shot
3. Ferocious Strike
4. Poisonous Bite
5. Brutal Strike
6. Feral Agression
7. Comfort
8. Charm

Vapen: Urgoz's Flatbow

11918 damage över 180 sekunder
66 dps
Högsta spike 180

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Master of Damage
« Svar #6 skrivet: 2007-10-03, 12:05:52 »
Fel, han räknar allt!

Enkelt test, skjut en poison arrow, och sluta sedan attackera!

För att få "rättvisa" DPS-jämförelser mellan olika byggen så bör man löpa tiden ut, dvs 180 sekunder, och se hur mycket ens bygge klarar av att dela ut på den tiden.



Det var undefär så jag gjorde, fast med bleeding och burning. Jag tyckte mig inte se någon skillnad i dps:en när jag körde burning, men jag tittade nog lite slarvigt då. Jag skall testa mer senare. Rätt kul grej i alla fall. Vad har han förresten för armour?

Jag har gått och funderat lite över hur bra det egentligen är med degen i de sk. end-game instanserna. En lvl 25-28-buse har ju så mycket hp, att det knappt märks om man sprider poison på dem. Dessutom kör ju många busar i Eotn med självheals också, vilket komplicerar det hela ytterligare. Personligen har jag på senare tid kört "fast" i Practiced Stance/Choking gas, varvat med Spike-BM-byggen (enraged lunge) men detta är ju ett utmärkt sätt att testa nya byggen.


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Master of Damage
« Svar #7 skrivet: 2007-10-03, 12:54:21 »
Frågan är ju om han enbart redovisar skadan som han själv får, eller även den skada som hans polare av trä får också? Det skulle ju vara lite intressant att se hur ett AoE-bygge står sig mot ett spike-bygge.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Master of Damage
« Svar #8 skrivet: 2007-10-03, 13:19:36 »
Jag tycker han är lite trubbig den där Mastern - skulle vilja att han var enchanted.

@Crimson:
Citera
The damage dealt to the two dummies on either side of him is not calculated into the total DPS.
http://gw.gamewikis.org/wiki/Master_of_Damage


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Master of Damage
« Svar #9 skrivet: 2007-10-03, 13:44:34 »
men detta är ju ett utmärkt sätt att testa nya byggen.

Nja... egentligen inte, eftersom man tenderar att vilja tokoptimera för dps när man leker mot honom... ;)

Degen, tja... det är ju lätt att räkna på, bleeding ger dig +6 dps, poison +8 dps, burning +14 dps osv, och varje lite poäng hjälper ju till.

Om man jämför ex. Poison Arrow med Sloth Hunter's Shot, och vi räknar på att Poison Arrow har en varaktighet på 17 sekunder (WS 12), så kommer Poison Arrow att under dessa 17 sekunder ha delat ut +136 i skada (bågens egna skada inte inräknad).
Under motsvarande tid så har du kunnat få iväg tre stycken Sloth Hunter's Shot med en bonusskada på +52 per pil, totalt +156 (inte heller här bågens egna skada inräknad).

Mot ett enskilt mål så verkar ren +damage kanske aningen bättre än degen, men om man i sammanhanget även tänker på hur många mobs man hinner sprida degen på under en strid så drar, i det här fallet, poison arrow ifrån SHS med hästlängder!

Bäst av allt är väl om man kan kombinera, poison arrow + barbed arrows på mål #1 och du har direkt sett till att den mobben kommer att ta 136 (poison 17 sekunder) + 78 (bleeding 13 sekunder), totalt 214 i skada från en enda pil! Byt till mål #2 - pang! - 214 i skada även där (detta naturligtvis under förutsättning att buset inte har condition removal!).

Degen är i mitt tycke alltid bra, OM det inte är bus som dör så himla fort att den degen man lagt knappt hinner ticka iväg ens fem sekunder. Om man räknar på att normalt bus i de lite svårare partierna står pall i (ex):

5 sekunder:
Så har ovan kombo (poison+bleeding) hunnit dela ut totalt 70 i skada, m.a.o. så finns det garanterat bättre skills att använda.

10 sekunder:
140 i skada, nu börjar det kännas som att det faktiskt gör skillnad!

30 sekunder:
420 i skada bara från degen

60 sekunder (ex. en boss):
840 i skada!

Långa strider, alt. strider med mycket bus, eller om man prioriterar AOE (poison kan ju användas som en form av AOE) så kan degen vara att föredra framför direkt skada.

Prioriterar man å andra sidan att få ner enskilda mål så snabbt som möjligt så väljer man istället attacker med hög direkt skada!

* * *

Lite synd att inte "dummingarna" räknas in, då AOE är en stor del av spelet. Sen håller jag med E-dot, han fick gärna vara enchanted, alt. att man kunde "ställa in" honom som man själv ville vad gäller armor, enchantments osv osv, men det kanske kommer? :)
« Senast ändrad: 2007-10-03, 13:47:52 by DeadHead »

 

Senaste inlägg