Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Måndagar & Gremlins ett socialt fenomen.  (läst 57234 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #60 skrivet: 2008-06-25, 09:48:58 »
 :supporter Gött mos
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #61 skrivet: 2008-06-25, 09:58:45 »
Fy f*n va vi e bra! Fy f*n va vi e bra! För vi har piskat Duncan, för vi har piskat Duncan, fy FAN va vi e bra!  :supporter
Bilder på Jora i rustning och stort svärd kommer inom kort.
Och så drar vi igenom Formy också, Livia behöver nya kläder.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #62 skrivet: 2008-06-25, 10:16:32 »
Klart vi ska göra den med Formy :supporter

(...så fort vi har tagit oss igenom de andra fyra, för jag tror inte vi blir insläppta till Duncan förrän vi har gjort det...)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #63 skrivet: 2008-06-25, 11:55:40 »
Eftersom minnet vanligtvis är bra men kort, tänkte jag sammanfatta något av gårdagens Duncan-taktik för framtida bruk. :)

Lite research gav vid handen att Duncan the Black egentligen har två problematiska sidor: 1) alla äckliga respawnande spririts runt omkring honom, och 2) hans monsterskill - "Duncans Defense" - som alltid är aktiv och som lite lagom sjysst skickar tillbaka 100% av all skada han tillfogas tillbaka till källan.  :supporter

För att komma till rätta med 1) (Duncans spiritkompisar) använde vi oss dels av den naturliga terrängen, det vill säga hörnet under trappan nedanför Duncans plattform, och dels av den av Formy föreslagna metoden att med hjälp av assassinskills flytta de enda spirits som når in dit (de som står nedanför trappan, intill ett träd eller dylikt). Efter att vi sakta men säkert tömt området på Stone Summit och popup-spöken flyttade Roffo och Crimson snabbt dessa upp på plattformen till de andra med hjälp av en kombination av "Swap" och "Recall". Hur smidigt som helst!  :supporter Därefter kunde vi flagga Dunkis och Talkis i skydd av plattformskanten, tillräckligt nära trapphörnet för att kunna nå dit med helning och tillräckligt långt bort för att vara ur vägen för Duncans läskiga ritualistspikes.

När det kommer till 2) (Duncans Defense) är det förstås lifestealing och degen som gäller i första hand, och den som vill göra skada bör vara medveten om att den kommer tillbaka rätt i huvudet på en, och därför rätta sitt anfallande efter detta!  ;)

Utöver detta gör Duncans "vanliga" ritualistskills ont så det räcker och blir över. Det fräser till och så är man platt, om man missar att flytta sig ur ett spirit rift eller dylikt. :microsoft Mot detta använde vi två saker: interrupts (så klart) och Protective Spirit, som ju filtrerar bort en stor del av inkommande skada.

Båda munkarna hade Protective Spirit och vi var dessutom disciplinerade nog att låta dem arbeta främst mot de casters som stod i trapphörnet och således inom räckhåll för Duncan. Roffos krigare kunde till exempel i det läget endast bidra med att dö vid Duncans fötter (för att fylla kraven för necrons Signet of Sorrow) och sedan gå ut och röka medan han väntade på att striden skulle ta slut. :smoke Sammanfattningsvis är det en astråkig strid – ett långsamt nötande utan utrymme för improvisation – men faktum är att om man på grund av sitt profession inte kan bidra just i detta skede, så ska man inte försöka heller. Alla som befinner sig uppe på plattformen eller drar onödig aggro hjälper effektivt till att sänka de casters som nöter ner Duncan, genom att ta helning från dem. :puke

Så vad hade vi? Jag är lite osäker på vad alla andra egentligen sysslade med, men ni kan säkert fylla i (och nu har jag inte brytt mig om allt annat vi bar på för att försöka ta oss fram till Duncan, utan bara vad som användes under slutstriden):

- En Necro med Spoil Victor/Signet of Sorrow/Pain Inverter (+ Signet of Lost Souls och Protective Spirit) (jag)
- En Healerhero utökad med Protective Spirit. (Dunkoro)
- En Protectorhero med Protective Spirit. (Tahlkora)
- En Inspiration-interrupter (jag prioriterade energi framför damage) med lite Backfire o. dyl. (Gwen)
- En Ranger med degen och några interrupts, om jag inte missminner mig, samt med Swap och Recall för flyttandet av spirits (Crimson)
- En Ele med Maelstrom, Vanguard Assassin Support och Pain Inverter, bland annat (Felladin)
- En Warrior som var villig att dö på rätt ställe, och som flyttade spirits med Swap och Recall (Roffo)
- En Master of Whispers som jag är rätt osäker på vad han gjorde.

Var Crimson och hans Master of Whispers befann sig under striden vet jag inte riktigt, men jag flaggade munkarna enligt ovan, och jag uppfattar det som att Felladin stod i närheten av dem. Jag och Gwen stod i trapphörnet, och Roffo låg som sagt ärofyllt död vid Duncans fötter.

Tja, och striden var som sagt trist. Det tog sin lilla stund, men all heder åt interrupters, för inte ett enda Spirit Rift slank igenom så vitt jag såg, och mycket annat stoppades också upp. Och munkarna höll Protective Spirit på åtminstone mig så gott som hela tiden, så jag behövde ytterst sällan tänka på att begagna min egen. Om ni andra har något att klaga på så får ni väl ta med er egna munkar nästa gång. ;) När vi väl var "i position" var det en promenadseger, helt enkelt. Fast en promenad på ett skittråkigt ställe, som E4:an mellan Gävle och Söderhamn ungefär...

Vägen dit var förstås en annan femma. Men nu när vi vet ganska precis vad vi behöver på slutet, kan vi lassa på mer dps för att ta oss dit. Och nästa gång kan vi ju försöka komma ihåg Frozen Soil redan från början...  ;)



« Senast ändrad: 2008-06-25, 11:59:21 by E-doT »

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #64 skrivet: 2008-06-25, 12:52:13 »
Känns som min insats som lik va oerhört välskött!  :D
« Senast ändrad: 2008-06-25, 12:56:14 by Roffo »

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #65 skrivet: 2008-06-25, 12:55:12 »
Fel dator. Och jag orkade inte leta rätt på det igår kväll...  :tired

guest1645

  • Gäst
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #66 skrivet: 2008-06-25, 15:40:26 »
Fel dator vadå?

Liten rättelse, jag hade inte Maelstrom med mig faktiskt. Dumpade den till förmån för lite DPS mot dvärgarna och för att undvika att Duncan sprang runt en massa som han gör om man drar iväg en Maelstrom.
Så jag bar med mig rudimentära firespells (3 styck), Vanguard Assassin och Pain inverter (kommer till det strax)samt Life Transfer, Life Siphon och Barbed Signet. I want to suck your bloooood... Lite den varianten. :) Totalt blev det 9 i health degenerate när man drog igång både Transfer och Siphon.
Upptäckte sedan den icke planerade kombon Assassin+Pain Inverter. En inverter direkt åtföljd av assassin gjorde att Duncan piskade sig själv ganska bra då han direkt ger sig på att döda assassin. Tips för Formy med mer livskraftiga summons än vad jag har och alltså möljighet till ett längre pågående smisk.

För övrigt stod jag ca 3 steg bakom dig. :) Hittade en plats intill väggen som var tillräckligt nära för casting, men utan att råka ut för mer än ngn enstaka blixtnedslag.
Stort tack till er som förstörde alla Spirit Rifts!!!  :bow

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #67 skrivet: 2008-06-25, 16:12:32 »
Var jag som skrev om att posta screenen innan vi gav oss iväg så Formy kännde sig saknad...... Sen ändra jag den för det känndes som jag tjata på E-dot........ osv osv

guest1645

  • Gäst
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #68 skrivet: 2008-06-25, 16:37:24 »
Oookej... Bara ni är lyckliga. :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #69 skrivet: 2008-06-25, 17:52:05 »
 :supporter

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #70 skrivet: 2008-06-26, 17:38:56 »
Var Crimson och hans Master of Whispers befann sig under striden vet jag inte riktigt, men jag flaggade munkarna enligt ovan, och jag uppfattar det som att Felladin stod i närheten av dem. Jag och Gwen stod i trapphörnet, och Roffo låg som sagt ärofyllt död vid Duncans fötter.

Jag (ranger) stod vid toppen av trappan och lade degen på Duncan (poison (-4), bleeding (-3) och burning (-7)). Min uppgift var inte att interrupta, men jag hade ett par interrupts för användning på mobsen innan Duncan.

Master of Whispers var en ren curses necro som stod flaggad i hörnet vid foten av trappan...typ, precis bredvid E-doT. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #71 skrivet: 2008-06-30, 14:05:21 »
Mesmer LFG!  :cheers

Jag har tänkt att det skulle vara kul att ta lite fler karaktärer genom EotN, men det är så tråkigt att expressharva dem igenom själv bara för sakens skull. Så nu letar Noona efter kompisar som i sakta mak vill spela sig igenom EotN som om varje quest och mission vore nytt!  :D

...sen har jag en dervish som gärna vill spöa the Draught i Nightfall (Rilohn Refuge-missionet om jag minns rätt), om någon är intresserad av en Masters på den.  :)

guest1645

  • Gäst
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #72 skrivet: 2008-06-30, 18:34:03 »
Jag fyller gärna fler böcker till Windlore. Så det är bara att hojta när du är inne. :)
Och jag kan köra dem som om de var nya, fördelen med lätt alzheimers är att varje stund är en ny gåva... *suck*

guest1645

  • Gäst
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #73 skrivet: 2008-08-05, 06:57:24 »
Finns det några planer för ikväll eller är det bara att dyka upp om man kan och hoppas ngn är inne? :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Tisdagar & Gremlins ett socialt fenomen.
« Svar #74 skrivet: 2008-08-05, 09:52:59 »
Typ, tror jag.  :)

Så vitt jag vet finns det inga planer, men jag gissar att vi ändå kommer att bli några som loggar på. Vi kan ju stämma av lite då, och se vad som känns aktuellt eller skoj, eller om någon har något som de verkligen vill ha hjälp med.  :)

Själv loggar jag väl på vid 7-tiden eller något sådant, gissningsvis.

 

Senaste inlägg