Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Önskar hjälp och råd till eget message board/forum  (läst 1899 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
Önskar hjälp och råd till eget message board/forum
« skrivet: 2009-01-06, 10:58:51 »
Min rollspelsgrupp hade tänkt sätta upp ett message-board/forum för att kunna diskutera saker och publicera några dokument.

Problemet är att ingen av oss kan något om möjligheter och hur man sätter upp message-boards/forum. :cartman Vilka möjligheter finns? (Jag har sökt lite och hittat en djungel som jag inte vet hur jag ska välja i.) Vad är bra och vad rekommenderar du (eller andra)? :hm 

Våra behov:
- Vi kommer vara ca 10 st användare
- Vi behöver kunna diskutera saker i trådar (precis som OG's message board) under ett par rubriker.
- Vi vill kunna ladda upp word-dokument, pdf:er och gärna någon bild. Inga stora kvantiteter, men dock lite.
- Det är bra om det är enkelt att sätta upp och sköta.

- Det får gärna vara ett forum-center/provider som har fått bra kritik och har många användare. Skulle vara trist att behöva göra om allt om forum-providern lägger ned. Finns back-up möjlighet så är det bra.
- Det får gärna vara gratis men vi kan tänka oss betala lite också om det innebär att vi får ett bättre forum.

:help Hjälp, tips och råd mottages tacksamt!   :bow
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg