Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Flygsimulator?  (läst 2588 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Flygsimulator?
« skrivet: 2010-03-20, 14:54:09 »
Finns det något sätt att få någon slags sandlådefunktion till multiplayer? Jag skulle gärna vilja pröva på att flyga helikopter, men det verkar ju bara gå att göra in-game. Jag vill ogärna störa mina medkombattanter medan jag krashar i backen hej vilt. Går det eller är det bara att bita i det sura äpplet?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Flygsimulator?
« Svar #1 skrivet: 2010-03-20, 15:19:41 »
Inte såvitt jag vet. Hitta en tom server är väl det som gäller. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Flygsimulator?
« Svar #2 skrivet: 2010-03-22, 14:40:25 »
Lånar denna tråd. Jag tycker det är toksvårt att flyga helikopter med mus/tangentbord, och skulle vilja ha tips på en enkel, bra joystick för ändamålet, som fungerar i Vista 64.

På Win98/XP-tiden körde jag med Microsoft Sidewinder 3D pro



och den fungerade alldeles ypperligt för mina behov. Om det gick så skulle jag helst vilja använda den nu också, men det verkar bara vara att glömma. För det första så har jag ingen sådan port på datorn där den passar att ansluta, och sedan så finns det nog inga drivrutiner till den i alla fall.

Så, tips tack! :)


guest17

  • Gäst
SV: Flygsimulator?
« Svar #3 skrivet: 2010-03-22, 15:38:48 »
Som den anka jag är så har jag naturligtvis undersökt saken. Pyttemjuk har varit duktiga och det finns en 64-bitars drivis men som du själv upptäckt så har världen sprungit ifrån spelporten :D

Vid vidare efterforskning så framkommer det dock att de flesta helikopter-ace spelar BC2 på konsol då handkontrollerna på dessa tydligen är "helt rätt". Men är man som jag, sjukt flygsugen så skiter man i det och vinglar omkring med knappar och mus tills min gunner skriker sig hes av ilska i kör med ljudet av krashlarmet som spår vår annalkande död.

Vi PC-spelare är nog dömda att flyga som Gunner, vilket kanske inte är helt fel om man ser till vem som plockar kills. :D


Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Flygsimulator?
« Svar #4 skrivet: 2010-03-22, 21:24:44 »
Jag har haft ett litet helvete att ställa in jojjen i BC2 det är snudd på skandal att kontrollerna kan vara så dåliga.
Jag verkar inte vara ensam om problemet efter att ha rotat runt lite på olika forum.
framförallt gasreglaget är oanvändbart men det är även helt omöjligt att få kontrollerna som jag vill.

Att man sen inte kan starta upp en egen server för att pilla runt med kontrollerna gör ju bara saken etter värre. Har försökt komma in på tom server men då har inte spelet dragit igång.
Så det enda sättet att öva upp helikopterfärdigheterna verkar vara att göra sig till åtlöje på offentlig server. Katastrof är bara förnamnet.

I övrigt vad gäller joysticktips så kan jag rekommendera Logitech Extreme 3D pro, kvalitetskänsla till vettigt pris.
Har även haft ett par Saitek som gör handtag som passar mig som är vänsterhänt men kvalitén har varit bedrövlig så jag har gått ifrån dom.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Flygsimulator?
« Svar #5 skrivet: 2010-03-23, 10:01:09 »
Enligt listan som Ducken hittade så är det tydligen ett känt problem

Citera
- Flight sticks don't function fully with this game: Being researched.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Flygsimulator?
« Svar #6 skrivet: 2010-03-23, 10:30:19 »
Jag har en Saitek handkontroll (USB) som funkade upperligt till BF2. Jag har inte testat den i BC2 dock, men jag skall testa och återkommer.

Annars tycker jag att det funkar rätt ok med mus och tangentbord. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Flygsimulator?
« Svar #7 skrivet: 2010-03-23, 10:37:06 »
Vid vidare efterforskning så framkommer det dock att de flesta helikopter-ace spelar BC2 på konsol då handkontrollerna på dessa tydligen är "helt rätt".

Jaha, kanske det är en 360 kontroll man skulle ta och fixa då? Låter ju rimligt att de har optimerat styrningen för sådana.

(Tacka vet jag styrningen i Commanche 3, skönaste helikopterspelet någonsin! :))

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Flygsimulator?
« Svar #8 skrivet: 2010-03-23, 10:42:34 »
Annars kan man göra som Baal och Pricken

Plats: Noob mountain, Defender pos. 2

Eros: Nu behöuver vi ejn brau pilot som kan schydda oss me Black Hauwken.
Baal: Jag kan testa!  :banana
Pricken: Jag hänger med! :eager
Eros: Men... eh... :doubt
Baal/Pricken: Weee... den flyger...  :supporter
Pricken/Baal: Nu så....  :pistols
Baal/pricken: Nu störtar vi...  :D

En kort stund senare samma runda
Eros: Nu ståur helin här igenn...
Baal/Pricken: IGEN! IGEN! IGEN! Vi tar den! :eager
Eros: :headbang

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest17

  • Gäst
SV: Flygsimulator?
« Svar #9 skrivet: 2010-03-23, 10:50:52 »
 :lolabove :oldie


guest2209

  • Gäst
SV: Flygsimulator?
« Svar #10 skrivet: 2010-03-23, 12:35:16 »
Sortera på bana i server listan, välj en tom server med Isla Inocentes (Rush) så har du helikoptrar på spwan att labba med.

Från,
Problem/lösningar/tips tråden.

Joystick fix för vridning/yaw, (verkar funka, backa upp filen innan edit/test)

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/439941.page
http://erich.realtimerendering.com/bfbc2/faq.html#_Toc256237759


Så throttle funkar inte men man kan väl fixa till spegling av kontroll för de andra ledderna.

-cb99



guest2209

  • Gäst
SV: Flygsimulator?
« Svar #11 skrivet: 2010-03-23, 13:15:24 »
Sortera på bana i server listan, välj en tom server med Isla Inocentes (Rush) så har du helikoptrar på spwan att labba med.

Från,
Problem/lösningar/tips tråden.

Joystick fix för vridning/yaw, (verkar funka, backa upp filen innan edit/test)

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/439941.page
http://erich.realtimerendering.com/bfbc2/faq.html#_Toc256237759


Så throttle funkar inte men man kan väl fixa till spegling av kontroll för de andra ledderna.

-cb99
Kom bara att tänka på detta också om ni labbar med joystick,

Problem:
Manövrering av gubben till fots och i bil funkar inte.

Möjlig orsak:
Default är joystick uppsatt för både "till fots" och "i bil" kontrollerna och har man en joystick ansluten får man problem.

Lösning:
Mappa alla joystick "till fots" och "i bil" kontrollerna till avtryckaren, du får då till slut en enda mappning kvar som går till avtryckaren som inte spelar någon roll, under betan kunde man radera med delete men det funkar inte just nu i alla fall.


-cb99

 

Senaste inlägg