Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HoM calculator  (läst 3992 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
HoM calculator
« skrivet: 2010-10-08, 18:15:11 »
Vet inte om detta går in under GW1 eller GW2 så det får en egen tråd.

ArenaNet har nu lagt upp en sida där du kan få veta exakt vad för något din karaktär kan förvänta sig i Guild Wars 2 baserat på hur din Hall of Monuments ser ut.  :supporter :supporter :supporter

http://hom.guildwars2.com/index.html#page=welcome

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: HoM calculator
« Svar #1 skrivet: 2010-10-08, 20:16:50 »
Haha, fett coolt!  :D


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #2 skrivet: 2010-10-12, 15:44:56 »
Massively har lagt upp tips på hur man fyller sin HoM som är väl värda att läsa. De har även en serie denna vecka med ett inlägg för varje monument.
http://www.massively.com/2010/10/11/flameseeker-chronicles-brother-can-you-spare-a-diamond/

http://www.massively.com/2010/10/11/the-road-to-50-a-guide-to-filling-your-guild-wars-hall-of-monum/

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #3 skrivet: 2010-10-12, 15:49:47 »
Och jag är nyfiken, efter att det kom upp igår kväll, så här är svaret:
Såhär många points har Formy:25

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #4 skrivet: 2010-10-12, 15:55:39 »
Och ja just det, alla dina karaktär har samma siffra. Visste att de delade heroes och minis, men kollade min lvl 5 munk nu, och hon har samma poäng som Windlore. Och om man stoppar in saker i olika HoM så räknas det hos alla (inte testat, men fått det berättat).

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #5 skrivet: 2010-10-30, 16:45:56 »
För den som behöver lite hjältar i sin HoM. Jag köpte nyss Stolen Sunspear Armor för 10k styck. Behövde bara 4 då Dunkis redan var färdig, men ett billigt och enkelt sätt att få mer points. Kamadan känns som rätt plats att fråga, jag köpta mina i Sifhalla, men så är jag lite speciell...
http://wiki.guildwars.com/wiki/Stolen_Sunspear_Armor
Gäller för följande hjältar:
    * Acolyte Jin
    * Acolyte Sousuke
    * Dunkoro
    * Koss
    * Melonni

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: HoM calculator
« Svar #6 skrivet: 2010-10-30, 23:49:32 »
nice får kolla detta :thumb
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #7 skrivet: 2010-11-30, 09:07:18 »
En luxon (tackar Cthu) och en monument armour senare så har man nu 25 poäng. Sakta men säkert tar jag mig uppför mätaren. Dock funderar jag allvarligt på att strunta i lockpicks. Kommer varken hinna maxa wisdom eller treasure hunter titeln och med en åtkomst på en tillbaka på 15 använda känns det som pengar jag kan behöva till annat (MER ARMOR!).

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #8 skrivet: 2011-01-13, 22:39:38 »
Hjälpte en blind panda med en Wanted och föreslog att tipsa om vilka Wanted jag ger mig på. Finns nämligen en hel del jag ignorerar antingen för att de är svåra, eller tar för lång tid för att vara värda pointsen. Här är min lista och lite kommentarer:

De Wanted jag tar (om jag har tid):
Amalek the Unmerciful - 15 points HM, väldigt snabba och lätta points
Carnak the Hungry - 10 points HM, gå vägen runt om du inte har Greves
Cerris - 15 points HM, kort väg, lätt om man tar det lugn och drar försiktigt
Sarnia the Red Handed - 3 i NM, snabb väg och totalt pointless att göra i HM
Joh the Hostile - 3 i NM, snabb väg och totalt pointless att göra i HM
Calamitous - 15 i HM, relativt snabb om man tar det lugn och drar försiktigt
Greves the Overbearing - 10 i HM, kort väg, lätt om man tar det lugn och drar försiktigt
Justiciar Kimii - 22 i HM, lättast av 22'orna och den enda jag orkar ge mig på ensam
Insatiable Vacar - 10 points HM, men lite jobbig resa, dock ej omöjlig

Kessex-folket:
Ta minst två samtidigt i Kessex för att det ska vara värt tiden, gå Carnak-vägen till Kessex
Destor the Truthseeker - 15 points HM
Justiciar Amilyn - 15 points HM
Justiciar Marron - 15 points HM

Om man är mer aktiv och gör alla Wanted i HM så får man ett Oppressor vapen var 3'e vecka. Finns totalt 21 Wanted och de ger i HM 255 War Supplies (10 Medals of Honor).
Mina utvalda ger (om man tar alla) 148 War Supplies på 3 veckor och ett vapen varannan månad lite drygt.

Även om man bara skaffar Oppressor vapen så kan man få ihop 5 poäng i HoM när man registrerat 11 vapen. Bågarna räknas som en båge i HoM-calculatorn och därför kan man inte få ihop 15 vapen (6 HoM-points) med bara Oppressorvapnen.

Och håll koll på wiki.guildwars.com för att se när de dyker upp. Sidan uppdateras var dag kl 17:00 och man kan som ni vet ha upp till 3 Wanted i listan.

guest1645

  • Gäst
SV: HoM calculator
« Svar #9 skrivet: 2011-01-13, 22:40:32 »
Har förresten 31 poäng nu.  :supporter
Så nu körs det för skojs skull igen. ;)

 

Senaste inlägg