Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Legendary - Tarecgosa's Rest  (läst 8033 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
Legendary - Tarecgosa's Rest
« skrivet: 2011-10-13, 10:19:54 »
Då var det dags att delge er lite info om vad det innebär med quest kedjan till att få legendary staven.

Jag och Bånken har under några veckor samlat Eternal Ember för quest All-seeing Eye. Det har nu blivit dags att snart gå vidare till nästa del i questkedjan för min del då jag endast saknar en Ember för att lämna in questet och fortsätta till nästa.

Efter några quest som innebär flygande fram och tillbaka i bl.a. Northrend och genomföra vissa obscyra händelser och prata med bl.a. Tarecgosa så börjar man questet Delegation. Kortfattat ska man hitta en portal, ta ner encountern på andra sidan och den som har legendary questet skall loota Branch of Nordrassil som behövs för att slutföra questet och fortsätta till nästa. :)

Problemet är att hitta portalen. Därför att detta innebär ett helt raidlags samarbete för att samla reagents för att skapa portalen. Kortfattat skall den med legendary questet, under Shannox, Lord Rhyholith, Beth'tilac och Alysrazor encounters, samla reagents som spawnar på olika sätt och skapa fyra olika typer av "Focus" som man sedan använder för att skapa/öppna portalen till stället där Branch of Nordrassil finns.

Det går att påbörja varje encounter, fixa alla reagents för att skapa repsektive "Focus" och sen wipa för att på ett snabbare sätt få alla "Focus" och klara encountern och sen gå tillbaka och ta bossarna. Istället för att försöka göra allt samtidigt.

Hur som helst, vad vi än väljer så innebär detta att hela raiden måste vara inställda på att det kommer att ta en stund att utföra och kanske några kvällar kommer att gå åt att få detta färdigt.

Jag har ganska bra koll på vad som måste göras och kan ta en genomgång den kväll vi bestämmer oss för att köra. Så frågan jag nu ställer är hur ni alla vill att vi ska göra?

Edit: Det kommer en uppdatering på nästa steg i kedjan inom kort men detta är det som ligger närmast.
« Senast ändrad: 2011-10-13, 13:19:54 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #1 skrivet: 2011-10-13, 10:38:07 »
Tack för uppdateringen Knarkalos!

Jag tycker absolut att vi ska hjälpa till att göra denna questkedja!

Det är en sjukt kul grej och något som i mina ögon skapar ännu mer samma hållning i AK för att sedan tillsammans en kväll beskåda cermonin där du får staven!

Jag ställer upp på detta och anser att AK ska hjälpa till med både guld och mats om det behövs. Vi får inte glömma att vi gör detta för AK och inte för en specifik spelare så att säga!

Återigen...I got your back!

Mvh
Bahaa aka Cheryl the gnome


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #2 skrivet: 2011-10-13, 10:58:27 »
Jag är sjukt tacksam för att jag fått äran att påbörja samlingen av Embers först av alla och tackar i förväg för all annan hjälp som detta innebär!

Detta tar en liten stund att göra och jag vill ju inte ta upp dyrbar tid för någon utav er i onödan. :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #3 skrivet: 2011-10-13, 11:09:51 »
Klart vi hjälper dig. Låt mig vara din runar

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #4 skrivet: 2011-10-13, 12:37:45 »
 :stupid

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #5 skrivet: 2011-10-13, 12:43:48 »
Kalkon S O B
Den e sååå coool den staven
Man får glädjas åt din lycka när du har den
Säg till inne i raiden vad vi andre kan hjälpa till med
Good lack


Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #6 skrivet: 2011-10-13, 12:44:53 »
Det skall ju int vara kalkon det skall vara lakki
iPhone correction och skit bakom spakarna ingen bra kombo


Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #7 skrivet: 2011-10-13, 12:47:52 »
Jag har ett förslag inför kvällen om alla vill. Det kommer att gå snabbare att komma vidare i quest kedjan för att återigen börja samla reagents i Firelands. (nämligen i quest nr. 11 i kedjan Time Grows Short där man skall samla 1000 Seething Cinder)

1. Vi kan börja med att ta ner Baleroc så att jag får sista Eternal Ember.

2. Här måste jag iväg och lämna in questet i CoT, sticka till Northrend och göra några quests för att sedan återgå. Så det blir några minuters väntan.

3. Därefter fortsätta med att samla till första "Focus" på Shannox och när den är craftad (allt sker i fight) så wipar vi, ställer om till HC, och tar ner honom på andra försöket.

4. Forsätter till Lord Riholyth och samlar till "Focus" och craftar under fight. Vi wipar och tar ner honom på andra försöket.

5. Går till Alysrazor och samlar alla "Focus" och craftar under fight, wipar och tar ner henne på andra försöket.

6. Nästa Beth'tilac, samma sak där, som vi samlar till "Focus" och när den är craftad (allt sker i fight) så wipar vi, och tar ner henne på andra försöket.

7. Nu när alla fyra "Focus" är klara ska portalen öppnas hos Beth'tilac, där finns en "inaktiv" portal som alla måste igenom efter att den öppnats.

8. Väl inne inne genom portalen börjar en encounter med tre faser.
  • Fas 1 - Här skall vi Interrupta och ta ner alla Harbinger of Flame tills jag har kommit iväg till Branch of Teldrassil och försökt loota den. Då startar Fas 2.
  • Fas 2 - Tormented Protector spawnar och måste tankas vid portalen. Den kommer att kasta Entangled Roots på alla i raiden. Därefter kommer han köra sin Stomp på hela raiden. Tanken är att vi skall undvika att bli iväg slängda av hans Stomp genom att ha kvar Roots och direkt efter Stompen dispella Roots på hela raiden. Gör vi det innan Stompen kastas vi iväg och dör. Små Treants kommer att spawna och bete sig som hos Ragnaros när Eld addsen inte får nå hammaren, fast här istället för hammaren är det en Treant. Detta sker periodiskt genom hela fas 2. När fasen når sitt slut blir Tormented Protector friendly och kastar Blessed Defender of Nordrassil på den som har questet och fas 3 börjar.
  • Fas 3 - Volcanus spawnar och fixerar på den som har questet (som för övrigt har blivit ett Tree of Life) så ingen tankning behövs. Här skall vi dra alla CDs inkl. Heroism och akta oss för allt på backen. Han måste snabbt ner pga. att det är en oerhört raidskade instensiv fight för healers.

Edit: Finns en video om denna lilla avstickarencountern på youtube. Volcanus the Firelord

Efter detta kan man loota Branch of Teldrassil och gå vidare till nästa boss och kan bara fokusera på att ta ner dem.

Hinner vi inte allt ikväll kan vi fortsätta på söndag om alla vill. Vad säger ni, finns intresse?  :help :thumb
« Senast ändrad: 2011-10-13, 13:10:31 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #8 skrivet: 2011-10-13, 12:55:14 »
Det skall ju int vara kalkon det skall vara lakki
iPhone correction och skit bakom spakarna ingen bra kombo


Sent from my iPhone using Thumbs

 :lol

Som jag sagt innan, jag är sjukt tacksam! :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #9 skrivet: 2011-10-13, 14:04:41 »
Och som sagt vi är glada att hjälpa!!
Den kommer sitta som en smäck på ryggen. :p


Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #10 skrivet: 2011-10-13, 14:07:31 »
cheezuz, det var inte lite blizzard kräver för att släppa på denna lilla pryl. Påminner lite om den där kniven som Roguestock fick, och som krävde att vi summonerade en 40-mannaboss i silithus. Good times :) Jag är med, och klart att vi skall hjälpa dig så gott det bara går! :thumb :banana

EDIT: Vad händer om man gör en AK* under den där specialbossfighten? Börja om från början?


*Allmän tillklantning och påföljande wipe
« Senast ändrad: 2011-10-13, 14:10:19 by DaddyLongLeg »

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #11 skrivet: 2011-10-13, 14:19:21 »
cheezuz, det var inte lite blizzard kräver för att släppa på denna lilla pryl. Påminner lite om den där kniven som Roguestock fick, och som krävde att vi summonerade en 40-mannaboss i silithus. Good times :) Jag är med, och klart att vi skall hjälpa dig så gott det bara går! :thumb :banana

EDIT: Vad händer om man gör en AK* under den där specialbossfighten? Börja om från början?


*Allmän tillklantning och påföljande wipe

Hehe! Jo, det är en del att pilla med. :)

Portalen är öppen hela vägen till nästa reset. Så skulle man vilja kan man försöka igen en på söndag eller en annan dag innan nästa onsdag.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #12 skrivet: 2011-10-13, 16:09:34 »
Mitt breda björnarsle ställer självklart upp som köttmur i fören.

jag sluta läsa efter/under punkt ett men jag är med oavsätt... =) Lite whipes kan vi ta... vi har ju tränat.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #13 skrivet: 2011-10-14, 02:08:48 »
Jahapp, det var väl tur att vi inte började detta ikväll. Det tog mig en stund att klura ut hur jag skulle kunna sola questet i Nexus. När jag väl visste tog det några minuter men wipade dessförinnan ett par gånger. :)

Nu är jag iaf. på questet Delegation där jag behöver er hjälp. Så nästa raidreset om alla vill kan jag börja samla "Focus" för att öppna den där sidoencountern.

Vore dessutom trevligt om vi kunde spara alla bossar, ta ner sidoencountern och ta mig till questet Time Grows Short innan vi fortsätter. För att samla seethers är riktigt pain in the ass. Det rör sig om två quest med någon cinematic som går att avbryta och ska inte ta lång tid. Aja, jag kanske är ute på hal is och begär för mycket ;) Men att börja med några seethers så tidigt som möjligt vore trevligt! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest1275

  • Gäst
SV: Legendary - Tarecgosa's Rest
« Svar #14 skrivet: 2011-10-14, 08:52:23 »
om vi ska få någon stav i gillet så borde vi nästa resett först fixa alla focus till dig (dvs inte ta någon boss, förens du har alla focus) sen fixa sido portal grejset, för vad jag har förstått så tar det ca 7 veckor av clearande av FL för att få tillräckligt med cinders, och att då behöva en vecka till gör ganska mkt.

 

Senaste inlägg