Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!  (läst 7125 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« skrivet: 2012-04-26, 12:01:04 »
Vi kan börja med att välja server inför betan i alla fall.

Ruins of Surmia - OG's första förslag.

Far Shiverpeaks - Här kommer merparten av svenska och nordiska guild befinna sig, inklusive mina nuvarande kollegor.
Så ja, jag har ett egenintresse. ;)

Petrified Forest - Inofficiell RPG-server för de som vill att OG ska köra hardcore RPG.

Ställer frågan nu för att veta vad jag ska säga till de 4 som skaffat spelet men inte spelat GW1 och inte är med i något guild.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #1 skrivet: 2012-04-26, 16:08:20 »
:doh jag såg inte att det var Beta. . . Där kommer jag inte att vara med, så ta bort min röst på Far Shiverpeaks om ni vill :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #2 skrivet: 2012-04-26, 17:28:55 »
Mwahaha! Jag nyttjade min oändliga makt och lade till "Kodonur" eftersom det kändes så befriande härligt med "the older gamers" - det är liksom ett alternativ som OG av princip bör ha med. ;)

Men jag är helt okej med Far Shiverpeaks. :)

Även om servervalet i första hand gäller betan så finns väl alltid risken att vi blir kvar om servern blir kvar, så rösta på bara! :)

guest1645

  • Gäst
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #3 skrivet: 2012-04-26, 20:02:24 »
Mwahaha! Jag nyttjade min oändliga makt och lade till "Kodonur" eftersom det kändes så befriande härligt med "the older gamers" - det är liksom ett alternativ som OG av princip bör ha med. ;)
:thumb

Lite min tanke också vad gäller Far Shiverpeaks. Detta är första betahelgen och kan vara ett bra tillfälle att ta tempen på den servern.
Jag har väl tre orosmoln; Den holländska närvaron, efter alla dessa kvällar i Lions Arch i GW1 så är jag lite trött på att main-chatten är på holländska.
Att servern kommer vara för full med folk, även om man inte kan drabbas jättehårt av att servern är full, så vill man ändå ha lite armbågsutrymme.
Sist, att de andra guilden inte är trevligt folk. Har väl minst oro för denna, det är trots allt gammalt GW1 folk, och vår community är den bästa därute. ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #4 skrivet: 2012-04-26, 20:45:32 »
Jag har väl tre orosmoln; Den holländska närvaron, efter alla dessa kvällar i Lions Arch i GW1 så är jag lite trött på att main-chatten är på holländska.

 :stupid  :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Just nu är jag kluven mellan Far Shiverpeaks och Kodonur, men samtidigt känns det som att stå och välja glass när man inte vet hur någon av sorterna smakar. Förhoppningsvis väljer vi något som inte är alltför gräsligt. Glass är ju ändå glass.'

...errr, GW är ju ändå GW. :P



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest3117

  • Gäst
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #5 skrivet: 2012-04-26, 21:31:15 »
Känner mig lite kluven också, Far Shiverpeaks kan ju vara lite tryggt att starta bland sina #landsmän" eller sin "årskull" på en rpg server kan man ju undvika en hel del idioter, men de kan ju vara så fruktansvärt irriterande på sitt eget lilla rpg sätt...  :nono

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #6 skrivet: 2012-04-26, 21:51:08 »
...fast man kan ju alltid hoppa över till RPG-servern och gästa lite om man känner behovet! :)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #7 skrivet: 2012-04-27, 11:20:36 »
Bra poäng E-dot. :)

Jag är för allt utom Ruins of Surmia - citerar en annan tråd:

Och i övrigt är jag inte längre det minsta sugen på att hänga i Ruins of Surmia eftersom detta tydligen ska vara tillhållet för "the israeli community" - de är säkert trevliga människor, men hur ska jag kunna undvika att tvångsmässigt döpa mina karaktärer till varianter på Gaza och Västbanken..? :(

Jag tycker väldigt illa om israelernas behandling av Västbanken och Gaza. Vill inte behöva tänka på detta när jag sitter och spelar. :puke
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #8 skrivet: 2012-04-27, 11:22:58 »
 :stupid

Och i övrigt undrar jag om mitt tillägg av Kodonur kanske fuckade upp sluttiden för omröstningen en smula...?

Det verkar lite oslugt att röstningen ska pågå till på söndag, så jag kommer att köra på det resultat som leder kl 21 ikväll, om inte Felladin har förklarat Far Shiverpeaks som vinnare innan dess! ;)

guest1645

  • Gäst
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #9 skrivet: 2012-04-27, 11:42:30 »
Efter hot om våld så är jag rädd att jag kommer befinna mig i Far Shiverpeaks. :P
Kommer vara på TS oavsett var ni andra befinner er. ;)


Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #11 skrivet: 2012-04-27, 12:57:28 »
Välkommen in i värmen!  :cheers

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #12 skrivet: 2012-04-27, 19:06:15 »
Det ser ut som om "Far Shiverpeaks" vinner servervalet. Helt okej. Nu ska bara lilltjejen i säng så att pappa kan få spela.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #13 skrivet: 2012-04-27, 19:28:38 »
Detta gäller bara nu under betan va? Vill gärna ha besked i god tid vilken server vi kommer köra på när spelet väl släpps på riktigt, då jag gäna vill försöka få med mig kompisar från gamla VG gillet "Heroes of the Flame" till samma server, eftersom de är så störtsköna nissar allihop! :)

guest3117

  • Gäst
SV: OG röstar Betaserver i GW2 - Omröstning!
« Svar #14 skrivet: 2012-04-27, 19:30:43 »
Far Shiverpeaks verkar väl en bra startserver så kan man gästspela i Petrified Forest för lite dramatiska poser "Yonder castle" etc...  :bbq

 

Senaste inlägg