Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2 Screens  (läst 18774 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
GW2 Screens
« skrivet: 2012-04-30, 09:13:59 »
Lite screenshots som jag tog under beta-event 1:

Följande fem är på min norn engineer, den karaktär (av tre) som jag fastnade mest för under helgen.
« Senast ändrad: 2012-04-30, 09:17:01 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 Screens
« Svar #1 skrivet: 2012-04-30, 09:17:44 »
Här står folk och väntar på finaleventet.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 Screens
« Svar #2 skrivet: 2012-04-30, 09:22:16 »
Finalevent. Först började djuren gå till anfall mot allt som rörde sig, och sedan spawnade en kanin. Boss. Som dödade allt.

Senare spawnade även några galna jätte-moas, men jag tror kaninen var värst ändå. Det var bara som en smet av rörliga färger på skärmen, när /ALLA/ försökte döda den lilla gnagaren.

Screenshotsen gör _inte_ fighten rättvisa. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: GW2 Screens
« Svar #3 skrivet: 2012-04-30, 09:26:07 »
Underbart, själv får jag bada bebis, bara att börja betala av för att jag fick spela så mycket i helgen. :)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2 Screens
« Svar #4 skrivet: 2012-04-30, 09:53:18 »
Hehe, en mördarkanin.  :lolabove  (Jag antar att ingen spelare hunnit hitta den heliga handgranaten som biter på den. Handgranaten som man ska räkna till 3 för. "Thou shall count to three... från Monte Python/Holy Grail)

Om jag inte missminner mig så släppte Wow-betat lös en mördarkyckling på slutet. Ett pick så dog folk oavsett rustning och level. :)
« Senast ändrad: 2012-04-30, 09:56:42 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #5 skrivet: 2012-04-30, 10:16:29 »
Hehe, en mördarkanin.  :lolabove  (Jag antar att ingen spelare hunnit hitta den heliga handgranaten som biter på den. Handgranaten som man ska räkna till 3 för. "Thou shall count to three... från Monty Python/Holy Grail)
Det finns i Guild Wars 1 en kanin man kan få till hjälp som är assassin till yrket. Det finns även en boss som heter "The black beast of Aaaaaargh". ;)


För övrigt, bra tråd, jag drar upp lite screens när jag finputsat dem. Har några över Queensdale bland annat.

Missade kaninen vid finaleventet, men grisen i ena bergspasset tog ner två hela grupper folk innan han föll. :D
Och vet inte hur många black moas vi tog ner... Det var verkligen kaos! Kändes rätt skönt att heals var något man la ut som andra fick leta upp istället för att försöka hela folk.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2 Screens
« Svar #6 skrivet: 2012-04-30, 12:48:37 »
Bild två i första posten: Tur att hon inte är ranger... Hur skulle hon kunna använda båge med de där? :S

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #7 skrivet: 2012-04-30, 13:29:08 »
Jag har lagt upp de screens jag tagit i ett album på imgur. Det är två album, men samma bilder i båda, det ena har jag bara fixat till storleken på några bilder för att kunna använda.
http://nerfendorf.imgur.com

Lägger här upp spiderpig, en bild på min fisk-pet (inklusive en quaggan-by) och en bild som visar dels hur snyggt spelet är, men även att det fortfarande finns saker att finputsa. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #8 skrivet: 2012-04-30, 13:33:05 »
Någon har varit lite vitsig... Såhär kunde det se ut en stjärnklar natt i Lions Arch vid hopptornet, som jag såklart glömde screenshotta.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #9 skrivet: 2012-04-30, 13:43:45 »
Så dags nu, men här är tips för nästa beta.
Hur man tar snygga screens i GW2 (något jag skulle vetat innan):
Citera
*You can enable high-resolution screenshots by going to "Control Options" in your options menu, scrolling down to "Screenshot: High Res", and assigning a key for it.

*If you want your character out of the frame for a landscape shot, try /sleep to make your character drop below the frame.

*Hide the UI with Ctrl+Shift+H

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #10 skrivet: 2012-05-15, 10:19:46 »
Screens kommer när jag kommit hem och skällt ut Google Drive för att inte ha synkat upp mina filer i natt.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #11 skrivet: 2012-05-15, 20:12:12 »
79 helt ocensurerade och oredigerade bilder:
http://imgur.com/a/KNEfz#0

Jag har inte tid eller ork just nu att fixa till dem, men bläddra gärna igenom. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2 Screens
« Svar #12 skrivet: 2012-05-15, 20:56:00 »
 :thumb

Jag är nyfiken på hur den allmänna känslan är med den nya, icke-instanserade världen? Just det att man kan stöta på folk när man är ute och äventyrar?

Jag vet ju hur nice det är i spel som WoW och VG, men hur pass mycket påverkar det spelglädjen i GW? :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #13 skrivet: 2012-05-15, 21:20:04 »
Har ju testat ett antal MMO och detta är det första där jag märkt att folk drar sig till varandra. Hela tiden skapas grupper som springer tillsammans, vilket ju beror på att alla har samma utmaningar i ett område.

Hur det fungerar med GW-känslan var svårare att definiera. Detta är inte GW1 någonstans. Eller jo, det är det. Världen känns väldigt GW. Karaktärerna är mogna utan att vara TSW och 18 års gräns. Historierna är väl stereotypa fantasy, men med ett mått av förnuft och allvar.
NPCer och mobs är utlagda med plan och inte den vanliga "i denna kvadrant finns mob x0.1, i denna finns mob x0.2" osv. Ibland finns de såklart samlade och åtskilda från andra mobs som i kentaur-läger eller under ogre-möten, men det känns inte lika extremt som t.ex. Forsaken World.

Jag tror att det i mångt och mycket är avsaknaden av questgivers som man först går till och får tio sidor textvägg och sedan dödar man tio getter i andra sidan kartan för att slutligen springa tillbaka hela kartan och säga att man dödat tio getter som gör att det känns som en levande värld. Som i områdena i GW1 som utvecklades varefter saker skedde och man slutförde quester el missions. Samma sak här, man går runt i världen och gör saker som pverkar, med skillnaden att andra hänger på och hjälper till.

Vet inte om det överhuvudtaget besvarar din fråga, finns säkert någon som kan förklara bättre.
I kort, ja, det är GW. Nej, man blir inte irriterad av andras närvaro. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 Screens
« Svar #14 skrivet: 2012-05-15, 21:54:32 »
Först störde jag mig på alla som sprang runt omkring mig i startområdet. Men efter ett tag sjönk det in att de faktiskt hjälpte mig. Folk visar ofta viljan att hjälpa till, vilket är särskilt tacksamt när man har blivit nitad och folk strömmar till för att ressa en (fast det finns undantag förstås).

Den största nackdelen (som jag ser det) med den öppna världen är att alla inte får plats i populära kartor (se bild).

Jag känner mig faktiskt lite vilse i alla events som händer omkring en. Det finns massor mer grejer som händer hela tiden, och det är lätt att bli indragen i något man inte alls tänkt sig.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg