Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2 - tankar kring betan  (läst 12563 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #15 skrivet: 2012-05-03, 15:29:33 »
CPU/GPU-grejen var en ren betagrej har de sagt.

Nope, jag testa inte DubVDub, men Gamebreaker gjorde och livestreamade bland annat 4 timmar non-stop  :pistols
Och enligt en hel del pers så var WvW da shajt att göra i helgen. Som sagt, kolla Gamebreaker, antingen deras Guildcast, eller PvP-videos eller 2 timmar PvP-svara på frågor. ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #16 skrivet: 2012-05-04, 18:26:02 »
Jo, jag har ju sett och läst en hel del, men det vore kul att höra vad ni säger. Jag menar, en OG:are har ju mer tyngd i sin analys en någon random Internet-kille :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #17 skrivet: 2012-05-04, 23:18:46 »
Jag hade fullt upp med att springa vilse i PvE.  :help
Vet inte ens hur man kommer med i någon form av PvP.  :baby


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #18 skrivet: 2012-05-05, 08:05:54 »
PvP fanns på karaktärsinfon. Tryck "H", välj nedersta fliken under Traits och Achievements. Där finns sedan två knappar som tar dig till PvP.
Fanns även ett portalområde i Lions Arch som ledde till de olika PvP-områdena.
Och om man tryckte "N" så fick man upp statistiken över PvP med cirkeldiagram över hur mycket de olika sidorna för tillfället hade under sig.

Och nej, detta var inte skrivet till Crimmy utan till de som undrar inför nästa beta. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest2174

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #19 skrivet: 2012-05-06, 12:06:23 »
Jo, jag har ju sett och läst en hel del, men det vore kul att höra vad ni säger. Jag menar, en OG:are har ju mer tyngd i sin analys en någon random Internet-kille :)

Som random Intarweb-kille och gammal OG Wannabe så kan jag säga att WvWvW var rätt likt Warhammer Online. Jag spelade inte Open World PvP hela betan men lyckades få ihop några timmar. Precis som vanligt så har du ju mer trygghet i den stora zergen, precis som i WAR. Kommer med stor sannolikhet vara skyddsnätet för randoms. Börja inte deppa än dock.

Det finns en plats för organiserat folk också, och för mindre grupper. Spelade i en mindre grupp, totalt 4 (randoms iofs), men som ett team. Vi försvarade ett av våra keeps mot en grupp på 8-9 pers genom att tvinga ut dom igen från innergården, för att sen till slut wipa dom strax utanför. Ingen av oss slösade bort våra abilities så fort dom var möjliga att använda, vi hade en Guardian som valde våra targets och vi fokuserade på det han valde, med lite CC på honom, och på den som försökte hjälpa vårat mål.

Det finns absolut inget som säger att man måste gå igenom själva porten när man ska ta ett keep. Man kan med siege weapons ta ner delar av murar. En liten grupp kan fixa det på några minuter. Gäller bara att ha Blueprints och att alla har med sej supply så att det räcker. Ett 6 manna team borde enkelt kunna få upp 2 katapulter lite i smyg nånstans. Zergen går också att utmanövrera eller dela på, eftersom kartan är rätt stor. Den kan ju bara vara på ett ställe samtidigt. Om flera mindre grupper ger sej på dom mindre målen så måste dom till slut välja.

Orsaken till att dom måste välja är supply. Att sätta sej och försvara ett keep går ju, ett tag, beroende på om fienden verkligen vill ha erat keep eller inte. Supply används till att reparera dörrar och murar, samt för att bygga vapen för försvar. Om fienden äger alla supply camps, så har du ingen supply och det är kört. Då måste man ta tillbaka några camps, eller springa hem till sin bas (tror jag) för att hämta supply, och som spelare kan man bära 10 supply åt gången. Dolyaks (stora djur som bär på saker) är mekaniken som skjutsar runt själva supply på kartorna.

Personligen tror jag att det kommer att bli kul. Vad jag ser som en av dom stora gigantiska fördelarna är att det inte finns nån stat progression i utrustning. Visst, jag kan springa på nån som är level 80 i Open World PvP när jag är level 30 själv. Han har tillgång till mer skills än mej pga skillpoints, och kanske mer exakta stats för hans build än vad jag har i min gear, men jag har fortfarande en chans. Och när jag själv blir 80, så är vår gear likvärdig.

Det finns plats för både mer casual play och hardcore play i WvWvW. Kartorna är stora, matchen är 2 veckor lång, en för lång dominans av en server, gör det bara mer sannolikhet att dom måste slåss på 2 fronter mot dom mindre. Finns gott om plaster för bakhåll av diverse slag. Det kan svänga. I slutändan blir ju dock spelet enbart det man gör det till själv och vilka man spelar med. Spelar man för att ha kul med sina vänner, så kan det inte gå fel, inte mycket i alla fall.  :thumb

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #20 skrivet: 2012-05-08, 11:21:21 »
:thx :goodposting :)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #21 skrivet: 2012-06-28, 08:56:12 »
Stresstestet igår var helt klart ett stresstest. Av oss spelare...
Att göra någonting tog ett halvår. Det var buggade events. Fienderna mer eller mindre odödliga om man inte var tre pers per kentaur.

Kan också vara jag som startade min första nya karaktär sedan första betan och inte riktigt kopplade att mobsen helt plötsligt var tre levels över mig och många fler, men jag betvivlar att detta var mitt fel.
JAG KRÄVER ATT DE ÄNDRAR HELA SPELET NU OCH GER MIG MINA PENGAR TILLBAKA!

Men lagg var det en hel del. Syrran kom inte in alls på grund av buggad klient. Och de hade höjt mobsens försvar och slagkraftighet, inte bara jag som kände det så. ;)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #22 skrivet: 2012-06-28, 09:25:07 »
Aha så det är här man ska skriva.. Jaja skrev i den andra tråden menmen :D

Men håller med. Det var sjukt laggigt på "buggigt" på sina ställen men jag hoppas det var menigen från deras sida att verklgien stressa sönder alla servrar. För ibland var det utan tvekan mellan 10-30 sekunders lagg! Man lallade runt och skuttade bland blommorna(ja det gjorde jag lite) och trodde att det var fred i världen och helt plötsligt BAM var man anstastad av ståra råttor på ett icke respektabelt sätt!

Försöker komma in i Divinity Reach men blev portad till nån farm en miljon ljusår därifrån men efter att de tagit en del av mina pengar och rustning från inventory så lyckades jag komma in i storstan. Synd man blev av med saker när de "rollade" bak ens karaktär men som sagt. Det är en BETA och det var ett STRESSTEST så förväntar man sig att de gör detta för vår njutning så har man missat poängen med Beta och Stresstest ;)


FÖrresten vem skulle jag skicka kött till? Vem ska ha läder och vem ska ha H&Ms katalog?  :D

Brev-duva ftw!


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #23 skrivet: 2012-06-28, 11:37:36 »
Alice Ash (Blind Panda) har av någon outgrundlig anledning blivit designerad kock, sin necro-street-rat natur till trots. :help
Jag tar gärna läder till Felladin Icepoint för att göra rejäla 10-slots-väskor.
Mina Feldon är lite mer frökenaktig och vill ha shiny stuff att göra örhängen av.
Detta kommer såklart vara helt ointressant till nästa beta när de wipeat oss. :cry

För övrigt, mer spännande om portalerna inte går dit man väntat sig! ;)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #24 skrivet: 2012-06-28, 11:52:05 »
Alice Ash (Blind Panda) har av någon outgrundlig anledning blivit designerad kock, sin necro-street-rat natur till trots. :help
Jag tar gärna läder till Felladin Icepoint för att göra rejäla 10-slots-väskor.
Mina Feldon är lite mer frökenaktig och vill ha shiny stuff att göra örhängen av.
Detta kommer såklart vara helt ointressant till nästa beta när de wipeat oss. :cry

För övrigt, mer spännande om portalerna inte går dit man väntat sig! ;)

Check! Kommer maila allt jag har...eller vänta... just det jävla wipe för nästa beta! Oh well!!!

Ni fick nåt skoj igår iaf haha. Tror jag mailade allt jag hade till olika igår. Fick rätt person rät grej? Får vi aldrig veta :P


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #25 skrivet: 2012-06-28, 13:20:30 »
Jag fick lite grejer i alla fall. Förhoppningsvis inte wipe till nästa beta, men finns en risk.
Beror på om de kommer fortsätta såhär och släppa högre och högre level områden, eller ge alla höglevel-karaktärer.
Om de dock fortsätter i samma takt kommer beta vara slut någon gång kring nästa sommar... :cry

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #26 skrivet: 2012-06-28, 13:29:13 »
Jag fick lite grejer i alla fall. Förhoppningsvis inte wipe till nästa beta, men finns en risk.
Beror på om de kommer fortsätta såhär och släppa högre och högre level områden, eller ge alla höglevel-karaktärer.
Om de dock fortsätter i samma takt kommer beta vara slut någon gång kring nästa sommar... :cry

USch fyfan säg inte så! Men känns som stress-test ändå är rätt så långt gånget när det gäller beta. Klat ddet ultimata hade varit en open-beta för alla både för att testa men även ur marknadsföringssyfte men kommer inte detta spel nu i sommar så är jag rädd att mitt intresse dör  :help


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #27 skrivet: 2012-06-28, 14:07:47 »
Stresstestet igår var helt klart ett stresstest. Av oss spelare...
Att göra någonting tog ett halvår. Det var buggade events. Fienderna mer eller mindre odödliga om man inte var tre pers per kentaur.

Kan också vara jag som startade min första nya karaktär sedan första betan och inte riktigt kopplade att mobsen helt plötsligt var tre levels över mig och många fler, men jag betvivlar att detta var mitt fel.
JAG KRÄVER ATT DE ÄNDRAR HELA SPELET NU OCH GER MIG MINA PENGAR TILLBAKA!

Men lagg var det en hel del. Syrran kom inte in alls på grund av buggad klient. Och de hade höjt mobsens försvar och slagkraftighet, inte bara jag som kände det så. ;)

Tur att man höll sig borta då.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Sv: GW2 - tankar kring betan
« Svar #28 skrivet: 2012-06-28, 16:56:16 »
Min klient var buggad innan förra BWE:n, och kraschade hejdlöst när jag försökte starta den. Kom fram till att exe-filen blivit korrupt på något sätt, för efter en ominstallation rullade det med den sparade dat-filen.

Skickat från telefonjäveln.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #29 skrivet: 2012-06-30, 09:56:35 »
Stresstestet var första gången jag under längre tid provade något annat än ranger (ranger är riktigt skoj att spela) och det blev en engineer.
Kände dock att den var väldigt begränsad i.o.m så få möjliga vapen. Och det gick SÅ SAKTA att skjuta pistol. Har dock sett nu att det fanns kanske en orsak, engineer har nämligen ett trait som ger 20% snabbare tid mellan skott (warrior har samma sak) vilket kommer göra deras gevär i alla fall att vara en veritabel kulspruta.
Så, blir till att testa en engineer framöver såpass långt att man låser upp traits och eldkastare! :pistols

Däremot kändes minor rätt trist. Skadan var inte riktigt så stor som jag hoppats för en såpass begränsad sak, men blir kanske bättre om man får tillgång till minor med lite olika egenskaper. Alla mina var rena explosioner utan större omfång eller effekt.

Men, som med alla yrken, så finns det fans:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/top-3-reasons-engineers-are-awesome-in-guild-wars-2/

Och bara för att, fem bästa vapnen till warrior (inte alls personliga åsikter........)
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/weapons-of-mass-destruction/

 

Senaste inlägg