Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2 - tankar kring betan  (läst 12557 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #30 skrivet: 2012-07-22, 10:14:33 »
Kommer en snabb kommentar såhär efter halva betan.
Det känns som om Veteran och Champion-mobs är enklare nu, men samtidigt verkar alla mobs slå hårdare. Så kanske har man sänkt armor-grunden och höjt damage.
Oavsett så har jag lyckats bli one-shottad av skritt både i Queensdale och i sylvari-området. Läs detta en gång till: one-shottad av skritt.
Det kvittar hur många spelare som är i ett event, en ensam skritt bland 30 ska inte kunna one-shotta någon.

Kan väl hoppas de ändrar tillbaka mätarna. Det var betydligt roligare när en veteran boar innebar en längre kamp och inte bara "håll dig undan så går han ner på 10 sekunder".

/rant over for now

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #31 skrivet: 2012-07-22, 11:51:36 »
Jag tycker det bör betonas att GW2 är en helt annan spelupplevelse än GW1. Det som är största skillnaden är ju hur mycket mer actionorienterade striderna är, och det får flera konsekvenser. En av dem är hur mycket bättre koll man får på sina skills. I GW2 blir det mycket mer påtagligt hur varje skill fungerar, och eftersom ens skills till stor del baseras på vilket vapen man har equippat, hittar man därför ganska snart sitt favoritvapen/favoritstridsmetod för just det yrket.

En annan sak är att de yrken som var mina favoriter i GW1 inte alls har motsvarat mina förväntningar i GW2, medan yrken som jag var ointresserad av har seglat upp som nya favoriter.

Ett intressant exempel är Thief. Jag avskydde verkligen GW1's Assassin; en vek melee-arketyp som inte kunde tanka. Förvisso med hög spike damage, men med skills som man var tvungen att utföra i en viss ordning för att de skulle bli effektiva. GW2's Thief är i princip samma, men de dynamiska striderna gör verkligen hela skillnaden i hur kul den är att spela, och så tycker jag att Thief-färdigheterna överlag verkar roligare. Jag hade iaf sjukt kul med "tjyven".

I kontrast kan nämnas min gamla favorit rangern. I GW1 var rangern (vid sidan av mesmern) det mest dynamiska av yrkena, och ett av de roligaste att spela. I GW2 har den betydligt tuffare konkurrens, och jag har ännu inte riktigt fastnat för den. Den drar inte riktigt full fördel av hur striderna går till. Det känns liksom som att man står i utkanten av striden och "fjuttar loss", medan meleegänget springer in och pulvriserar allt, och engineeren bredvid pangar loss med en gun turret och en eldkastare.

Men vill man absolut köra beastmaster finns det ju bara ett val. ;)



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #32 skrivet: 2012-07-22, 14:47:05 »
Ett intressant exempel är Thief. Jag avskydde verkligen GW1's Assassin; en vek melee-arketyp som inte kunde tanka. Förvisso med hög spike damage, men med skills som man var tvungen att utföra i en viss ordning för att de skulle bli effektiva. GW2's Thief är i princip samma, men de dynamiska striderna gör verkligen hela skillnaden i hur kul den är att spela, och så tycker jag att Thief-färdigheterna överlag verkar roligare. Jag hade iaf sjukt kul med "tjyven".
Detta! Jag körde thief denna helgen eftersom jag tänkte "det är en klass jag aldrig kommer vilja köra", men har verkligen gillat den.
För mig spelar thief och ranger ganska lika. Bra range-yrken som är riktigt roliga i melee. Men där rangerns melee var mer "du kan inte ta mig" där man studsar runt motståndaren, så är thiefen mer "jag ska snitta dig!". Det vapenset jag kör melee nu har två skills som gör att man kastar sig upp i ansiktet på fienden, en med ganska kort range som gör en hel del i skada, en med relativt lång range för att plocka de som springer iväg.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #33 skrivet: 2012-07-23, 06:57:30 »
Range is king in WvWvW skulle jag säga så jag kommer nog inte lira nån slags melee på lääänge om jag inte drar upp en enbart för pve..

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #34 skrivet: 2012-07-23, 09:03:37 »
Eftersom imgur bara visar 225 bilder i gratisversion, så har jag lagt upp alla mina screens på G+. Det handlar om 440 screens av väldigt varierande kvalitet, syfte och intresse.

https://plus.google.com/photos/103512335116316478990/albums/5768248131888415089?authkey=CJuxwKbRrqKWIA

Albumet ska vara åtkomligt för alla som använder länken. Om det inte fungerar, skrik till så får jag öppna eländet helt.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #35 skrivet: 2012-07-23, 09:37:39 »
Eftersom imgur bara visar 225 bilder i gratisversion, så har jag lagt upp alla mina screens på G+. Det handlar om 440 screens av väldigt varierande kvalitet, syfte och intresse.

https://plus.google.com/photos/103512335116316478990/albums/5768248131888415089?authkey=CJuxwKbRrqKWIA

Albumet ska vara åtkomligt för alla som använder länken. Om det inte fungerar, skrik till så får jag öppna eländet helt.

Grymt bra album!  :banana

En fråga, GW2 består (av det jag sett) av en massa fina och vackra platser. Vet någon om det kommer finnas några mörka/dystra och kanske mer denoniska/hellvetiska platser eller är allt vackert som om det vore hämtat från en hollywood film?


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #36 skrivet: 2012-07-23, 10:40:35 »
Det kan jag nästan garantera. Bilden är förstadiet till ett område inne i en vulkan. Kom inte in, eftersom portalen var stängd när vi var där, men anar ett tema.

I ettan spelade man en hel del av ett av spelen i en dimension med platser som "Domain of Anguish", "Domain of Madness" o.s.v. där dekoren var stora tentakler, levande väggar och broar av gigantiska insekter. Så vi får väl anta att de kommer ha sina mörkare platser.

Hittade igår en portal till en dunga som handlar om nightmare court. Entren låg längst in i ett träsk och var överväxt av törnen. Interiören är säkert "normal", men vi kan gissa en del torterade sylvari och en hel del törnen.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #37 skrivet: 2012-08-03, 13:25:36 »
Tänkte bara nämna det elände som guild- och partysystemen har varit genom hela betan.

När man loggat in i spelet så har t.ex. bara vissa av gillesmedlemmarna synts i listan, och ofta står de felaktigt som "not representing". Det har varit ofta som gilles- och partyinvites inte nått mottagaren, och vissa partymedlemmar har inte synts i partyt för andra i samma party. Frustrerande minst sagt.

...Tills de sista timmarna av stresstestet igår. Plötsligt rullade de ut en ny build, och efter vi kom in igen så funkade de delarna bekymmersfritt (såvitt vi kunde märka). Det är ju lite märkligt att de inte fixat de grejorna tidigare, och det återstår väl att se hur stabilt det är vid release.

Jag skickade f.ö. in två buggrapporter igår. Den ena gällde just guild- och partysystemet, och den andra gällde hur spelet slutar svara om man får en error vid character select-skärmen.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #38 skrivet: 2012-08-03, 14:28:16 »
Om de löst party/guild-systemet så är det ju guld!

Själv hoppas jag att de löser svårighetsgraden. Igår var det ju löjligt lätt.
Vid tre tillfällen kunde jag helt själv med bara några NPCer befria waygates som tagits över av fiender.
Det känns inte ok... Waygates är av intresse för alla spelare och borde inbjuda till att man samlar ihop sig i området och slår tillbaka de som tagit över dem. Jag ska inte ensam vandra dit och wanda ner hela motståndet vilket jag i princip gjorde nu.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Sv: GW2 - tankar kring betan
« Svar #39 skrivet: 2012-08-03, 15:43:18 »
Hade du tankningshjälp av NPC:erna? Jag upplevde att jag (som melee) var tvungen att använda hjärnan mer nu än i BWE3, även om skillnaden kanske inte var enorm.

Skickat från telefonjäveln.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 - tankar kring betan
« Svar #40 skrivet: 2012-08-03, 16:31:27 »
Nope. De spenderade merparten på rygg i gräset. Jag tog två waygates med shortbow, en med svärd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Senaste inlägg