Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Guild Wars kväll  (läst 10829 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
Guild Wars kväll
« skrivet: 2012-07-02, 19:02:17 »
Jag undrar om det finns någon,eller några som har lust att köra lite quest med mig på torsdag 5/7 från klockan 19,30. Jag håller på med ett quest "Finding Gadd" och jag kommer inte igenom sista grottan. Det går bra en bit in, men sedan blir det för mycket motstånd och jag dör och dör dör...mycket frustrerande :pistols

Gunsan

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #1 skrivet: 2012-07-02, 20:12:00 »
Det ska nog gå bra. Jag kan inte ikväll, men imorgon, tisdag, är jag gräsänkling om du vill ha hjälp då också.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guest3117

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #2 skrivet: 2012-07-03, 20:03:16 »
Brukar ju vara inne oftast på torsdagar, men denna torsdag ska jag på födelsedagskalas så jag uteblir tyvärr

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #3 skrivet: 2012-07-03, 21:49:15 »
Fixade Gadd ikväll. Nästa plan är GOLEM på torsdag. På fredag är jag gräsänkling igen, dessutom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: Guild Wars kväll
« Svar #4 skrivet: 2012-07-04, 06:19:00 »
 :supporter :wave

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #5 skrivet: 2012-07-08, 18:46:01 »
Ikväll är det dags igen. Ska försöka dra Gunsan klar i EoTN.
Kommer vara inne från 19 och framåt. Fritt fram att hänga på!

guest5063

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #6 skrivet: 2012-07-25, 23:28:02 »
Jag håller på att försöka klara ut alla expansioner för halls of monuments, går sådär... Har låst upp halls of monuments samt den där lilla mini-pet delen. Är på sista delen av "The Missing Vanguard" som heter "Assault on the Stronghold", Förstår ingenting.. även efter jag läst guiden... :P Sjukt svårt ju!

Mycket konstigare pve i detta spel än vad jag mins från när det precis kommit ut! Sen tror jag att min level 20 warrior eventuellt är lite gimpad, eller att jag kör solo med massa mercs som inte förstår någonting. Kan jag förresten spela på en annan karaktär och behålla mitt halls of monument om jag skulle starta på Nightfall, Factions eller Prophecies sen? Eller måste jag klara ut allihop med min snuskwarrior?

Hur får man fler mini-pets? Har bara fått från födelsedagspresenter än så länge tror jag.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #7 skrivet: 2012-07-26, 08:48:06 »
Tror jag delar upp svaret lite. ;)

Fixa dina HoM-poäng kan vi hjälpa till med.
  • Vi måste dra in lite folk för att köra igenom Glints Challenge så att du och Gunsan kan få in lite Eye of the North-heroes i HoM.
  • Ett destroyer-vapen kan jag skrapa ihop till för ytterligare 2 poäng. Håller på att samla till ett Oppressor-vapen, men får väl lotta ut det. :cartman
  • En rustning bör du kunna fixa efter vi kört igenom Eye of the North. Kräver att man blir nivå 5 i någon av ras-titlarna där.
  • Jag har lite minipets som är dubletter till det alla andra har. Kan kolla om något saknas där.

Ja, Assault on the Stronghold är väldigt svårt ensam. I alla fall om man inte har riktigt bra heroes och kan micro dem hela första delen av fighten.
Det fixar vi dock. Kommer vara inne lördag kväll.

Alla karaktärer delar HoM. Men, du kan bara sätta in saker om du har en tapestry, och dessa måste du hämta för varje karaktär.
Jag har gjort så att jag skickar allting som ska in i HoM till min main. Men om du t.ex. klarar ett spel med en karaktär, så räknas detta för hela kontot.
Om du går in på hom.guildwars2.com så kan du söka på vilken av dina (eller andras) karaktärer i ett konto och få samma resultat.
Man kan prata med NPCn Historian "någonting" precis innanför entren i Hall of Monuments för att få se en sammanställd HoM.
Det enda jag tror blir svårt om man samlar sånt som inte är titlar (rustningar, minis, heroes och vapen) på olika karaktärer är att få fram Rainbow Phoenix i sin HoM.

Det finns minis som drops och rewards ute i världen, men den enda som är garanterad och inte kräver en övermänsklig tur (eller att man heter Roffo) är Black Moa Chick, en grön mini som man får genom en ganska omfattande "skattjakt", kräver att en och samma karaktär har kommit i alla fall såhär långt i varje spel:
Eye of the North - Besegra Zho i Norn-turneringen.
Prophecies - Gjort Thunderhead Keep-mission.
Factions - Gjort Eternal Grove-mission och Gyala Hatchery-mission.
Nightfall - Gjort Moddok Crevice-mission.
Efter detta ska man klara hela Sorrows Furnace och komma till slutbossen där.

Förutom Black Moa Chick, satsa på födelsedagspresenter och vad du kan köpa i Kamadan.

Lustigt nog, igår så kom det upp en guide på ArenaNets blogg om att nå 30 poäng, samt en video som visar 3 av sakerna man får (Orrian Moa Chick är underbar!).
http://www.arena.net/blog/john-stummes-guide-to-the-hall-of-monuments

guest5063

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #8 skrivet: 2012-07-26, 19:15:56 »
Tack för info! :)
Läste faktiskt den guiden igår och har tidigare följt den guiden som han länkar till i slutet av artikeln. Den verkar bra, men jag känner att trycka igenom all content solo med henchmen och heroes känns lite sådär... Så jag är gärna med och kör fall ni ska hitta på något!

Du kan kolla på min HoM om du söker på "C A E L E S T I S", har för mig att du även kan lägga till alla mina karaktärer genom att lägga till den i friends list?

Jag har bestämt mig (efter mycket velande) för att spela ranger. Enda spelet jag gillat ranger tidigare är Guild Wars, så ser fram emot det i 2an. Det blev spikat till 100% det ögonblick jag såg att man kunde ha en haj(!) som pet. Jag tänkte således försöka få ihop 30p för spindeln. Men annars så är väl följande 15+ intressant:
15 moa pet + kycklingen
20 manet pet + titel "Chosen"
25 Raven
26 Torch (för att fiery dragon sword + flaming beacon är vinst! :)  )
30 Black Widow Spider

Tänkte försöka spela lite i kväll och eventuellt i morgon, sitter inne på TS så det är bara ni skriker till fall ni kommer in. Annars kan vi bestämma date på lördag kväll! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars kväll
« Svar #9 skrivet: 2012-07-26, 21:43:28 »
Jag har följande odedikerade minis som jag gärna skänker bort:

Roaring Ether
Ophil Nahualli (2 st)
Raptor
Fire Imp
Harpy Ranger (3 st)

Åtta födelsedagar åt h-e...  :doubt


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest5063

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #10 skrivet: 2012-07-26, 22:04:12 »
Fire Imp har jag, annars tackar jag gärna och tar emot. :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars kväll
« Svar #11 skrivet: 2012-07-27, 10:48:56 »
Vafan, är du med i ett annat gille?  :oldie

Nåväl, jag kommer in i eftermiddag och kollar om jag ser dig.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest5063

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #12 skrivet: 2012-07-27, 12:56:49 »
Är jag?.. Måste jag kolla upp, har inte spelat på ett tag så det måste vara ett otroligt inaktivt guild :)

edit: jo jäklar, det var det guild som jag och en kompis startade vid launch någon gång. Hade bara en medlem kvar som inte varit online på 6 år :P lämnade det nu i alla fall.

guest5063

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #13 skrivet: 2012-07-27, 14:36:23 »
Såg att du var inne och sa hej. Jag är urtabbad, tittar på film :) Är inne på TS så hojta där så hör jag.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars kväll
« Svar #14 skrivet: 2012-07-27, 16:05:03 »
Kollade över ditt konto igårkväll.
15 poäng kan nog fixas innan launch med lite jobb.
Dessa tips kan även Gunsan följa. :)

Främst handlar det om följande:

Klara Factions och Prophecies. Factions även i HM.
Prophecies kan man klara genom att få en "Droknars run" och sedan fixa sista missions.
Följ med mig eller Crimson och hämta en Black Moa.
Klara Eye of the North för att få tapestries och kunna komma åt Glints Challenge. Gör även lite Norn-VQ för att komma upp till level 5 så du kan köpa en sådan armor.

 

Senaste inlägg