Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hur fungerar Guild Wars 2  (läst 9208 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #15 skrivet: 2012-08-13, 15:40:03 »
jag gillade min water-ele med stav :blush :camper

guest1645

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #16 skrivet: 2012-08-13, 15:52:51 »
jag gillade min water-ele med stav :blush :camper
:nono :p

;)

Hurpass mycket healer kände du att det var?
Fortfarande bara tre skills, vilket kan vara svårt att bära en grupp på.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #17 skrivet: 2012-08-13, 16:43:50 »
Guardian har en hel del skills och förmågor som ger tillfälliga heals, prots eller regen till allierade som befinner sig runt omkring, men om någon är illa ansatt hjälper de inte långt om vederbörande inte helar sig själv.

Jag hade ofta problem att hålla bara mig själv vid liv (som guardian) när jag försökte tanka flera fiender i taget. Blev ofta tvungen att försöka dodge:a eller kite:a loss dem för att hålla mig vid liv... med blandat resultat.

 :microsoft

Edit: Se bifogad bild...

När man tittar lite grand på vad som finns tillgängligt för just Guardian, så ser det ju onekligen lite lovande ut för presumtiva healers (som har låst upp tillräckligt många skills). Dock har jag svårt att föreställa mig hur en sådan här guardian skulle spelas på ett effektivt sätt. Svårast måste vara att se vilken av alla ens allies som är i störst behov av hjälp, och vad för sorts hjälp. Det är alltid jobbigt att se vilka i partyt som lider av conditions, och med tanke på hur röriga stridern är i GW2, så blir det sannolikt en smula kämpigt.
« Senast ändrad: 2012-08-13, 20:42:13 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #18 skrivet: 2012-08-13, 22:19:21 »
Jag tyckte att man gjorde nytta som healer, fast det är ju mer av typen support-heal, än ren healer. Jag tror (och hoppas) att de lite svårare, mer utmanande uppdragen kommer att kräva en gruppsammansättning där någon i partyt är just support/heal, och någon som inriktat sig på protection.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #19 skrivet: 2012-08-13, 23:11:10 »
Protmunk, du kommer att vara saknad! :cry

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #20 skrivet: 2012-08-14, 01:01:19 »
Jag tyckte att man gjorde nytta som healer, fast det är ju mer av typen support-heal, än ren healer. Jag tror (och hoppas) att de lite svårare, mer utmanande uppdragen kommer att kräva en gruppsammansättning där någon i partyt är just support/heal, och någon som inriktat sig på protection.

Gamebreakertv gänget gjorde en dunga under en av beta helgerna.. De spelade enbart dps och hade knappt heals till sig själva.. De dog och dog och dog men de klarade tydligen instansen..

Men guardian har ju lite protection och som sagt 100 ggr innan, ALL aoe som blir lagd och som nån range dpsar igenom så har du ju en massor med olika positiva effekter.. Mesmers har nån slags aoe som när man skjuter igenom cleansar alla i aoen från conditions. Rätt bra får man väl säga :D

guest1645

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #21 skrivet: 2012-08-14, 08:47:10 »
Den videon var... spännande. ;)
Planen enligt ANet är dock att man ska kunna köra vilka karaktärer som helst, och ändå kunna göra en dunga. Man får bara specca lite olika inför de olika striderna.

Har man tre rangers, en av dem lägger blind, en annan kör tvåhands för AoE och en tredje med svärd som spikar ngn större mob så klarar man sig bättre än om alla tre kör båge.
Och det är det som verkar vara tanken bakom, att man ska kunna läsa spelet och ge det stöd till sina kamrater som mest behövs, vare sig detta är control i form av blinds och immobalize eller support i form av healing spring och call of the wild eller damage i form av barrage och rapid fire.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #22 skrivet: 2012-08-14, 08:51:12 »
När det gäller WWW blir det också ett helt annat ball game. Nu är jag osäker på hur Anet löst detta med AoE och hur dessa effekter stackar med (på) varandra.

Men om man tänker sig ett warband, ligger det mycket nära tillhands att ha en "skvadron" water-eles i backlinjen som lägger sina AoE-heals på de egna trupperna.

Att balansera storskalig PvP är en mardröm, just på grund av detta med stackande AoE-effekter.

guest1645

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #23 skrivet: 2012-08-14, 13:07:29 »
:door
Det är ett scenario jag verkligen hoppas inte kommer att uppstå.
Finns det något tråkigare än "Du måste specca exakt sådär, tryck de där skillsen i exakt den ordningen, stå precis där, och gör nu detta i 3 timmar."?

Och då vara en vatten-ele i en skvadron vatten-elar som alla bara kan använda 3 skills, 2 om de bara ska köra sina AoE. Och som måste tima dessa rätt för att inte få gapp under tiden skills laddar.
Geyser har en duration på 2 sekunder och recharge på 20.
Healing rain har duration 9 sekunder och recharge 45.
Men klart, tur möjligheten finns för de som gillar att spela så. :P

guest3371

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #24 skrivet: 2012-08-14, 15:08:15 »
När det gäller WWW blir det också ett helt annat ball game. Nu är jag osäker på hur Anet löst detta med AoE och hur dessa effekter stackar med (på) varandra.

Men om man tänker sig ett warband, ligger det mycket nära tillhands att ha en "skvadron" water-eles i backlinjen som lägger sina AoE-heals på de egna trupperna.

Att balansera storskalig PvP är en mardröm, just på grund av detta med stackande AoE-effekter.

Det slipper vi. Effekten ökar inte, dock ökar duration.

Boons are positive effects with limited duration, the counterpart to the negative conditions. The duration of boons can be stacked, but their effectiveness does not stack, except for might. For example, if a 10 second regeneration buff was placed on an ally with 5 seconds of regeneration still remaining, that ally would not gain extra regeneration but the buff would have 15 seconds remainin.

Från Wiki: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Boon


guest3371

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #25 skrivet: 2012-08-14, 23:23:20 »
En annan stor skillnad jämfört med många andra spel är väl att en "raid" i GW2 är väl typ 8 pers eller nåt, minnet sviker mig men Felladin vet säkert då jag frågat ett par gånger  :banana

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #26 skrivet: 2012-08-15, 11:46:54 »
När det gäller WWW blir det också ett helt annat ball game. Nu är jag osäker på hur Anet löst detta med AoE och hur dessa effekter stackar med (på) varandra.

Men om man tänker sig ett warband, ligger det mycket nära tillhands att ha en "skvadron" water-eles i backlinjen som lägger sina AoE-heals på de egna trupperna.

Att balansera storskalig PvP är en mardröm, just på grund av detta med stackande AoE-effekter.

Det slipper vi. Effekten ökar inte, dock ökar duration.

Boons are positive effects with limited duration, the counterpart to the negative conditions. The duration of boons can be stacked, but their effectiveness does not stack, except for might. For example, if a 10 second regeneration buff was placed on an ally with 5 seconds of regeneration still remaining, that ally would not gain extra regeneration but the buff would have 15 seconds remainin.

Från Wiki: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Boon



hm, ok, men hur löser man detta om 10 ele:s beslutar sig för att lägga Meteor Shower på samma ställe? Skills som Geyser eller Healing Rain, stackar dom inte heller?
« Senast ändrad: 2012-08-15, 11:51:58 by DaddyLongLeg »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #27 skrivet: 2012-08-15, 11:57:29 »
hm, ok, men hur löser man detta om 10 ele:s beslutar sig för att lägga Meteor Shower på samma ställe?

Du ser till att lägga benen på ryggen och dra! :)

Eller vill du ha skills som gör att du kan stå kvar i aoe:n och köra på som ingenting? ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #28 skrivet: 2012-08-15, 12:09:24 »
Eller 20 flame turrets med napalm :eek

Haha DH, du låter som den berömde Bright Wizarden Pandemic i Warhammer. Hans ständiga svar på alla frågor och synpunkter på Wizardz som stackade AoE-effekter var "Step out of the AoE, lol" Så ditt svar på frågan "hur gör du om keepet vaktas av Elementalister?" är: "Jag zonar ut från WvWvW-matchen och gör något annat" ? :tease

Det är svårt att förklara för någon som aldrig spelat "objective-based" storskalig pvp hur mördande tråkigt det blir i längden, om spelmekaniken tillåter obegränsad stackning av AoE-effekter. Nu kanske du har spelat sådant DH, och tyckt att det var kul, vad vet jag? :)

Jag tror och hoppas att Anet löst detta, frågan är bara hur :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #29 skrivet: 2012-08-15, 12:12:45 »
hm, ok, men hur löser man detta om 10 ele:s beslutar sig för att lägga Meteor Shower på samma ställe?

Du ser till att lägga benen på ryggen och dra! :)

Eller vill du ha skills som gör att du kan stå kvar i aoe:n och köra på som ingenting? ;)

Grundproblemet är: Hur balansera en skill, så att den är bra, nyttig, rolig att använda och lagom kraftfull både för solospel, och för WvWvW när 40 spelare kastar samma spell samtidigt, på samma ställe.

Det verkar lovande att man kan "svälta ut" försvararna från keeps, och dessutom kan man ju bomba sönder murarna, men till syvende og sist måste anfallarna anfalla, och då kommer man tvingas ta sig igenom ett hav av AoE. Jag är som sagt mycket spänd och intresserad av hur detta kommer att bli!

 

Senaste inlägg