Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hur fungerar Guild Wars 2  (läst 9178 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3371

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #30 skrivet: 2012-08-15, 13:07:13 »
När det gäller WWW blir det också ett helt annat ball game. Nu är jag osäker på hur Anet löst detta med AoE och hur dessa effekter stackar med (på) varandra.

Men om man tänker sig ett warband, ligger det mycket nära tillhands att ha en "skvadron" water-eles i backlinjen som lägger sina AoE-heals på de egna trupperna.

Att balansera storskalig PvP är en mardröm, just på grund av detta med stackande AoE-effekter.

Det slipper vi. Effekten ökar inte, dock ökar duration.

Boons are positive effects with limited duration, the counterpart to the negative conditions. The duration of boons can be stacked, but their effectiveness does not stack, except for might. For example, if a 10 second regeneration buff was placed on an ally with 5 seconds of regeneration still remaining, that ally would not gain extra regeneration but the buff would have 15 seconds remainin.

Från Wiki: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Boon



hm, ok, men hur löser man detta om 10 ele:s beslutar sig för att lägga Meteor Shower på samma ställe? Skills som Geyser eller Healing Rain, stackar dom inte heller?

Healing rain skapar en regen-boon, vilket då gör att de inte stackar utan bara "förlänger" duration

Verkar som det beror på vilken condition det är.

When a condition is reapplied (to a foe who already has it), some conditions will stack increasing in effect, some conditions will increase in duration, and a couple will have no change. When a condition is removed using a skill, the entire stack of that condition is removed. Condition duration is accurately added and will not be rounded.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Condition

Dock är allt detta tagit från wiki och inte testat i "verkligenheten", fast deras officiella wiki borde ju stämma tycker man.

guest3371

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #31 skrivet: 2012-08-15, 13:09:18 »
På wikin finns även en lista över boons/conditions och det står om de stackar i duration eller intensity.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #32 skrivet: 2012-08-15, 13:46:13 »
Ok, finns det inga AoE-skills med en komponent direct damage? Det är ju logiskt att man liksom inte kan brinna "extra mycket". Brinner man så brinner man, liksom :) :bbq

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #33 skrivet: 2012-08-15, 14:02:35 »
Alla aoe:s har ju en del direkt skada + en condition.. som tex. burning, blind, poisoned, crippled osv.

guest3371

  • Gäst
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #34 skrivet: 2012-08-15, 14:42:29 »
Bra exempel är Eruption som Elementalist har.

    Damage: 462
    Bleeding: 12 s (3060 damage)
    Radius: 240
    Combo Finisher: Blast
    Range: 1,200

Den gör ju 462 i skada och sen får du Bleeding som då faktiskt kan stacka i skada

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Hur fungerar Guild Wars 2
« Svar #35 skrivet: 2012-08-15, 20:27:13 »
Men damage stackar väl också? Om spelare A lägger eruption i område X och spelare B, oventandes om spelare A lägger Eruption på samma ställe, borde väl rimligen damage taken för samtliga spelare i område X bli 462+462+bleedingX2 ?

Eller menar ni att Arenanet tänker ta bort själva initialskadan på all AoE i PvP, för alla skills som läggs på samma ställe?

Det brukar handla om någon form av diminishing returns, (vilket exempelvis Failhammer (warhammer) inte hade i början. Första månaderna var det full stack på allt, vilket alltså gjorde att 10 magiker (eller engineers) kunde lägga AoE på choke-points, som tickade 10ggr så mycket i skada, som en tanks hela hp-pool.

Med tiden ändrades detta, så att varje spelare maximalt kunde drabbas av 6 (tror jag) stackar av varje AoE, vilket iofs var jävligt mycket det också.

 

Senaste inlägg