Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ökande lagg, hackande grafik...  (läst 2033 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5103

  • Gäst
Ökande lagg, hackande grafik...
« skrivet: 2012-11-20, 07:27:51 »
När jag startade GW2 flöt allt hur fint som helst. Det spelade ingen större roll hur många spelare som rörde sig i samma område eller ur intensiva striderna var. Men dom sista veckorna har lagget ökat. Grafiken hackar så fort jag rör mig i större städer och snurra 180 börjar nästan bli lite jobbigt.
Min hårdvara är onödigt dyr och fjantigt överklockat just för att jag vill kunna spela utan lagg och hopp i grafik...

Är det bara jag som upplever kraftiga ökningar i lagg? :cry

guest1645

  • Gäst
SV: Ökande lagg, hackande grafik...
« Svar #1 skrivet: 2012-11-20, 07:40:54 »
Jag har en riktigt underdimensionerad maskin och har bara haft problem under eventet i fredags, men efter en stund flöt även det. Visst, fienderna var osynliga :cartman men i övrigt flöt allt.

Vet inte vad de har gjort senaste veckorna, men i en ganska nylig patch så kom detta:
Citera
We have officially moved over to the new wide-screen FOV (Field of View). If you would prefer to return to the old FOV, please place the following command in your target for the game .exe: -useOldFov

Btw, har du VPN-tunneln igång när du spelar GW2? Kan vara att du hämtar trafik från USA, som i sin tur hämtar trafik från ANet-serverparken i EU och sedan skickar tillbaka till dig. Blir en väldans lång resväg.

guest5103

  • Gäst
SV: Ökande lagg, hackande grafik...
« Svar #2 skrivet: 2012-11-20, 13:28:22 »
Nej, för tusan. VPN-tunneln är bara igång när det görs sånt man inte får göra  :nono

Min burk i övrigt snurrar på galet bra. BF3 och D3 går på högsta utan bekymmer och fps i normal miljö GW2 ligger en bra bit över 100. Men trots detta har det dom senaste veckorna, som sagt, börjat att lagga irriterande mycket. Bandbredd trodde jag men till server har jag under 10ms med 100 fiber, så det borde inte vara anledningen.

guest1645

  • Gäst
SV: Ökande lagg, hackande grafik...
« Svar #3 skrivet: 2012-11-20, 13:45:30 »
Då vet jag inte. Testa att igen välja automatisk på grafiken, det hjälpte folk som hade problem precis efter release. :doubt

För övrigt, måste testa att köra via proxy i USA, just for the lulz.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ökande lagg, hackande grafik...
« Svar #4 skrivet: 2012-11-20, 14:19:28 »
Är det bara jag som upplever kraftiga ökningar i lagg? :cry

Nej, jag har samma problem. Inte så mycket med grafiken, men som sagt lagget, speciellt i helgen var det helt sanslöst.

Spelet fastnar, dvs förmågor, attacker, fiender - allt fastnar fullständigt. Själv kan jag springa omkring i 20-30 sekunder, men världen runtomkring är totalt fastlåst. Detta händer på olika platser i spelet, vid event, på ställen där jag är helt själv, på spvp, så det är inte knutet till specifika zoner/spellägen.

Pingen till deras servrar ligger konstant och stabilt, kör resursövervakaren på den andra skärmen och kollar hela tiden gw2.exe under nätverk - inga problem där.

Vi kan med 99% säkerhet säga att det inte beror på våra datorer, våra ISP utan problemet ligger helt och hållet hos ANet. Det är *många* som upplever exakt samma sak.

Jag kan bara anta att vissa konton strular, av en eller annan anledning, trots att vi spelar på samma server.

Det har varit totalt tyst kring detta från ANet, uppenbarligen vill de inte skylta med sina kapacitetsproblem, men det är det som det handlar om.

 

Senaste inlägg