Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan  (läst 55761 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #30 skrivet: 2004-12-27, 08:04:54 »
Tack för veckans interna skytteliga, men analysen av min 5-2-3 match anser jag var helt felaktig. Jag var med i matchen med många chanser fram till att jag fick min offensiva ytter skadad. Sen föll allt som ett korthus. Jag fick inga fler målchanser.

Jag anser att det var närmare 50-50 i den matchen fram till skadan. Alltså ingen självklar förlust.

Hade jag däremot inte anpassat mig efter motståndet utan att fortsätta med det gamla vanliga lunket hade jag tveklöst förlorat med minst 5-0.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #31 skrivet: 2004-12-27, 08:43:35 »
Skall kolla igenom matchen igen. HT ligger fn nere. Om jag har gjort en orättvis bedömning skall detta naturligtvis åtgärdas bums. Kanske kollade jag bara innehav på andra halvlek.

I övrigt så låter du ju ganska uppgiven. Finns det inget du skulle kunna göra för att vända eländet? Det blir ju absolut inte samma sak utan Gitsen i spelet. Man kan ju slänga ett öga på Nucleus R - en sann lyckosaga. Jag kan dock hålla med om att jag själv skulle tycka att det var otroligt motigt att börja om nu när jag ändå börjat få lite struktur på tillvaron och laget.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #32 skrivet: 2004-12-27, 08:56:01 »
Alltså tanken var ju inte att hålla mittfältet (går ju inte utan mittfältare), utan att vara så stark att klarade sig enbart på kontringar. Om jag hade 1 eller 20% av mittfältet kvittar.

Nahuel Colombo hade två sumpade målchanser som han t.o.m. bad om ursäkt för att de var så solklara. Och om man läser matchrapporten så ser man klart att jag är med tills Trond Skretting blir skadad. Det var ju hans jobb som ytter att passa fram till målchanserna.

Matchen stod ju länge och vägde vid 1-0 till honom.

Vad gäller min nuvarande status och framtid så kan jag konstatera att jag utan tvekan åter ur div. VI vilket jag för bara en vecka sedan bedömt som högst osannolikt. Men jag har förlorat två helt överlägsna matcher denna säsong och har endast avgörandet i sista matchen att luta mig mot. Jag hade inte ens varit orolig om det inte vore för att jag nu inte har några som helst toppspelare kvar i laget. Det är 99% kört (bollen är ju rund, men har aldrig hjälpt mig än).

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #33 skrivet: 2004-12-29, 13:19:30 »
Skön läsning som alltid Loppan :thumb

Hoppas det blir lite trevligare att rapportera från BB's matcher nu när det bara är tre "bottenlag" kvar att möta :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest186

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #34 skrivet: 2004-12-29, 17:07:05 »
Får ta och berömma dig loophole. Vet inte om jag gjort det men det är verkligen rolig läsning.
För att kommentera mitt eget lag Opium så har du rätt i att någon 1:a plats blir det inte för min del. Något jag är rätt säker på att jag hade blivit om jag inte sålt av alla spelare förutom två innan denna säsong. Var faktiskt lite rädd att åka ur innan serien började när jag inte visste vart jag stod i förhållande med resterande lag. Hade jag inte råkat ut för skador/avstängningar på mina 2 superstjärnor på mitten hade jag säkerligen legat i topp nu. Men min serie är för klen för att någon på allvar ska kunna ta sig upp i IV:an och etablera sig. Även om man blickar ytterligare en säsong framåt så är jag inte redo för uppflyttning. Spelar ingen roll om jag skulle plöja igenom serien utan någon förlust. Jag har alldeles för länge vart ett lindansarlag mellan IV-V.  Säsongen efter det dock, då ska TO säljas ut och det är dags att gå uppåt, siktar på minst II:an ;)

guest3

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #35 skrivet: 2005-01-04, 01:21:42 »
Kommentar: Motståndaren i min serie som jag möter i sista matchen heter qulla vinäger. Inte Gulla. :)

Annars kul läsning.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #36 skrivet: 2005-01-04, 01:55:50 »
Ajdå. Jag har läst Gulla hela jämra säsongen  :D

Skall bums ändra.....
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #37 skrivet: 2005-01-04, 03:06:07 »
hmmm....har inte nån som heter Tobias Roslius i mitt lag :hm

annars är det bara :thumb från mig

guest299

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #38 skrivet: 2005-01-04, 10:24:08 »
Tack återigen för intressant och rolig läsning. Dock med en korrigering, mitt kontarkt är säkrat. Dom två lag som jagar mig möts inbördes i sista omgången, jag kan bara bli passerad av ett lag. I övrigt hade du rätt jag saknade min bästa innermitt, men också fick jag smaka på egen medicin. Jag misstänkte och fick rätt i att min motståndare TDL:at ett par matcher inför mötet med mig. Då jag redan omgången innan blev klar tog jag denna förlust med någorlunda ro.

I övrigt, tack igen för spännande läsning.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #39 skrivet: 2005-01-09, 23:11:38 »
Wooot! Det är sååå sexigt att läsa :bow

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #40 skrivet: 2005-01-09, 23:38:15 »
:stupid

Klockrent som alltid, loopis! :bow

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #41 skrivet: 2005-01-10, 07:52:08 »
:thumb  :stupid

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #42 skrivet: 2005-01-10, 10:17:00 »
@Ceder: Fixat. Du hade av misstag "fått" en Lutis-spelare.

@Lusen: Såg detta. Det går lite för fort ibland. Nu är du i vilket fall som helst stensäker!

@Cartman: Nu heter de väl rätt iallafall. Jag tyckte att Gulla var lite sötare...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest299

  • Gäst
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #43 skrivet: 2005-01-10, 10:43:08 »
Det känns pinsamt att gå in med "rättelser" till dina kommentarer. Det jobb du lägger ner är beundransvärt. Det får väl ses som ett positivt tecken att dina inlägg varje vecka om skytteliga och lag kommenteras så mycket, dom är något man väntar på att läsa.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Kommentarer om skytte- och fanclub-ligan
« Svar #44 skrivet: 2005-01-10, 10:46:31 »
Jag tar gärna emot rättelser eftersom det är roligare om det står rätt. Eftersom det tar mellan 2 och 3 timmar/gång att kolla igenom allt så skyndar jag emellanåt lite väl mycket, men det är verkligen kul att det uppskattas.

Eftersom jag endast pysslar med detta lite vid sidan om och har förstått hur mkt tid man kan lägga på små hobbyprojekt så tycker jag att en stor eloge borde gå till Cartman som faktiskt administrarar hela jäkla forumet.

Tack för allt jobb Cartman!  :bow
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg