Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX  (läst 11718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #15 skrivet: 2006-04-08, 14:36:57 »
Marksman's Wager:

For 12 seconds, you gain 5-9 (10 med expertise på 14) energy whenever your arrows hit, but lose 10 energy whenever your arrows fail to strike. This is an elite skill.

:)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #16 skrivet: 2006-04-10, 08:39:16 »
Hmm. Det kan ju fungera, så länge man maxar ut Curses.

Hur snabb är en båge jämfört med ett wand? Det som gjorde att jag slutade använda Spinal Shivers-builden med min Elementarist var att jag missade så många interrupts på grund av att mitt wand var för långsamt. Det gick kanske 1,5 sekund mellan varje träff, och därför missade jag interrupten på de flesta skills. Det var mer tur än timing när jag lyckades interrupta någonting med snabbare casttime än 1,5 sekund.

Riktigt kul blir det ju när man har två eller tre som  gör cold damage. Buset får ju inte iväg en enda skill.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #17 skrivet: 2006-04-26, 12:02:42 »
Grym interrupt build med bra skada:

Maxa expertise (14 eller mer!), lägg därefter krutet på att få så hög marksmanship som möjligt, resten på wilderness.

1. Punishing Shot [E] (If Punishing Shot hits, you strike for +10-18 damage and your target is interrupted.)

2. Distracting Shot (If Distracting Shot hits, it interrupts target foe's action but deals only 1-13 damage. If the interrupted action was a skill, that skill is disabled for an additional 20 seconds.)

3. Savage Shot (If Savage Shot hits, your target's action is interrupted. If that action was a spell, you strike for 13-25 damage.)

4. Concussion Shot (If Concussion Shot hits while target foe is casting a spell, the spell is interrupted and your target is dazed for 5-17 seconds. This attack deals only 1-13 damage.)

5. Read the Wind (For 24 seconds, your arrows move twice as fast and deal 3-9 extra damage.) Väldigt, väldigt viktig att pilarna kommer fram snabbt och inte missar när man ska köra en interrupt build!

Valfria skills för övrigt. Varför inte Pin Down (crippled) eller Penetrating Attack (hög skada)? Kanske whirling defense för att kunna stå relativt obehindrad och avbryta mobsen.

Själv ska jag ge mig ut på jakt efter just Punishing Shot nån kväll, då det är en av de få elit skills min ranger saknar.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #18 skrivet: 2006-04-26, 12:47:32 »
Skrik till när du ska ut, så hänger jag på. =) Tror inte jag har den skillen heller.

Om du får tid på torsdag så lär nog On Taq och Kamikaze-elen (Jarl B) vara online också. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #19 skrivet: 2006-08-29, 08:56:27 »
R/W - Choking Gas AOE interrupter

1. Choking Gas
2. Praticed Stance
3. Flurry

Aktivera Praticed Stance, därefter Choking Gas, och därefter Flurry för snabb, effektiv AOE interrupt mot casters.

Komplettera med ex. Distracting Shot (mot övriga klasser) och Savage Shot (när du vill få iväg en interrupt snabbt med extra skada).
Needling Shot är nice när dit mål är nere under 50% health, då ska de ha sanslös tur för att få iväg en enda spell!

Flurry varar i 5 sekunder, och laddar om på 5 sekunder, så den passar helt perfekt till detta. Kräver dessutom inga attributpoäng i din secondary prof.

Nåt sånt här kanske:

1. Choking Gas
2. Praticed Stance
3. Flurry
4. Distracting Shot
5. Savage Shot
6. Needling Shot
7. Troll Ungent el. defensiv stance
8. Throw Dirt eller res signet

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #20 skrivet: 2007-05-20, 21:29:35 »
Nedan mitt bygge med Incendiary Arrows. Avbryter allt, buset får knappt iväg ens vanliga autoattacker!

Aktivera SQ, sätt därefter ut QZ. Genom att göra på detta sätt, så kommer QZ att ha laddat om innan tiden för den gått ut! :)

Eftersom QZ gör att alla skills laddar om dubbelt så fort, så innebär det att Incendiary Arrows laddat om på 12 sekunder istället för normala 24, mao inget glapp mer än de två sekunder det tar att aktivera IA igen efter att tiden gått ut (räcker 15 sekunder med Wilderness Survival på 15).

Flurry för 33% snabbare attack speed - interrupt heaven! :)
Den modige byter ut Flurry mot Frenzy.

Övriga skills går att variera helt efter eget tycke och smak. Warrior skillen "Watch Yourself!" skulle kunna vara ett vettigt alternativ att lägga in, om man lägger mer poäng på tactics.

Det primära med detta bygge är interrupt, och då QZ drar 30% extra energi då den är aktiverad så har jag prioriterat Expertise över Marksmanship, jag vill helt enkelt kunna vara kapabel till non-stop interrupt. Skadan genom att hålla en mob konstant brinnande är dock fullt tillräcklig för att sänka t.o.m. Mursaat munkbossar i rasande fart. Man kan givetvis laborera med värdena efter vad man gillar för spelstil.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #21 skrivet: 2007-05-21, 14:15:29 »
Kör en nice trapper build nu,, den är väl iofs bara för Factions lir.

Gaze of fury (Rt) Förstör targetad spirit & skapar en ny spirit of fury bunden till dig.
Spike trap
Flame trap
Barbed trap
Dust trap
Trappers speed
+ pet

Kör 12 expertise då mer imho bara är slöseri med poäng, då sänkningen bara är 1 på 14 Exp.
Dvs man förlorar XX attr. points som behövs på annat håll.

Använder inte båge utan kör med en +5 energy vand (ascalon collector) & en Ankh 10 energy o +30hp
Gaze of fury byts mot Viper's nest om man inte vill jaga spirits.

Med ovan kan jag lägga alla 5 fällor & ha energy kvar, funderar därför på att fimpa pet & stoppa in serpent's quickness så man kan mata fällor nonstop.
Det ger ju en fri slott för antingen självheal, eller möjligen den något tvivelaktiga fällan Snare.

jag kör ingen evade skill, då jag inte upplever att det behövs, med timing och en räv bakom örat går det bra ändå.
Att sen olias är med som MM och agerar störande moment gör ju saken lättare ^^

Lurar på Illusionary Weapon (Me Elit) då jag viftar med wand,men den är väl bara för mele, eller har jag fel? Om inte kanske det skall testas, så man kan göra lite skada på dötider.
Annars får man väl leta upp ett svärd med +energy =P
« Senast ändrad: 2007-05-21, 14:24:44 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #22 skrivet: 2007-05-21, 14:43:02 »
Det där med expertise är lite omtvistat! :)

Generellt brukar folk tycka att "sweetspots" går vid 9 och 13. Jag kör själv nästan alltid med 13 om jag inte ska trappa, då brukar jag ha ännu högre.

Nu beror det ju naturligtvis på vart man ska lägga sina fällor, men faktum är att man behöver rejält mycket Expertise om man ska lägga ut mer än 1-2 omgångar fällor i snabb följd, det har om inte annat omgångarna med trapper team i UW lärt mig.

Ta gärna och titta på följande tabell för att se hur mycket de olika nivåerna för Expertise faktiskt påverkar:

http://guildwars.incgamers.com/wiki/index.php/Expertise

Om du konstant ska spamma en skill som kostar 5 energi, ex. Barrage, så kommer du mycket snabbt märka skillnaden mellan att ha 12 och 13 i Expertise!
Där de som väljer att köra med lägre exp. och därigenom få en kostnad på 3 istället för 2 för varje "skott" efter ett tag står torra så kan jag fortsätta spamma skillen i stort sett non-stop.

Expertise är i mitt tycke den överlägset bästa attributen av alla klasser! :)

Tips: Skaffa en Expertise Mask med en Superior Expertise runa på att växla till vid behov!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #23 skrivet: 2007-05-21, 15:00:16 »
Jo men som trapper måste man upp till 14 innan nån direkt skillnad känns.
De flesta fällor kostar 10e vilket ger samma kostnad på 12-13 rank.
Men helt klart, skall man panga nått med bågen, är ju rank 13 att föredra :)
Kanske tänker jag fel?, men då får väl bita i sura äpplet & erkänna att jag har fel ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #24 skrivet: 2007-05-21, 15:16:22 »
Du tänker rätt! :)

Som trapper är 14 Exp. eller mer nåt att eftersträva, helt klart!

Dumt exempel av mig att ta 13 i värde, det var mer generellt menat! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #25 skrivet: 2007-05-21, 15:32:03 »
När jag trappar så kör jag 16 ws och 14 exp... Nothing more, nothing less... Sen är det ju beroende på ifall man ska ha med nån spirit så kan man kanske slänga några poäng i bm också... Sen finns det ju i nightfall en fin fin stav som ger 20 energi... Mumma säger jag bara...

EDIT: Här är den... http://gw.gamewikis.org/wiki/The_Mindclouder
« Senast ändrad: 2007-05-21, 15:35:38 by Ceder »

guest628

  • Gäst
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #26 skrivet: 2007-05-21, 15:32:36 »
Jäklar vad ni ska vara seriösa, jag har knappt runor på min utrustning ! :D

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #27 skrivet: 2007-05-21, 15:43:47 »
^^ Armor utan runor är som spagetti utan ketchup eller köttfärssås, det går att äta men inte tusan är det gött ;)

Tackar för stav tippset, den skall farmas tills den droppar  :pistols
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #28 skrivet: 2007-05-21, 16:47:39 »
Acire anmäler intresse för staven. Då jag inte har NF så får någon vänlig själ farma den åt mig! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RANGER BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #29 skrivet: 2007-05-21, 17:07:07 »
Håller på för fulla muggar, inne på runda 11 nu.. no drop  :rythm

Meen skall inte klaga,, fick ju Invinci yxan på 3:e tömningen av the falls, så nu kommer väl straffet ^^
Skulle jag mot all förmodan komma över 2 stavar, skall jag tänka på dig iaf  :joystick
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg