Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Inte ett avsked!  (läst 4949 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Inte ett avsked!
« skrivet: 2005-11-24, 11:36:26 »
Efter gårdagskvällens praktfiasko (total whipe out 2ggr) i GuildWars-questandet, känner jag mig faktiskt ganska mätt på GW. Eller rättare: Jag har en längre tid kännt mig mätt på GW, och inbillar mig att gårdagskvällen bevisade att det är fler än jag som börjar trampa vatten i Tyria. Det är inte lika kul längre. Thats it.

Så jag har börjat tesat "ett annat spel" och är lite kär i känslan av att allt är nytt och spännande. Ny värld, nya skills, nya monster, nya äventyr. Jag är oerhört imponerad av WoW, och känner att det spelet har mycket av det jag saknar i GuildWars. Till exempel möjligheten att möta upp ute i världen, under questar och liknande. Det är en fantastisk kick att, mitt under en fight man är på väg att förlora, få oväntad hjälp av en förbipasserande spelare. Detta händer lite nu och då, och är helt enkelt toppen. Likaledes kul är det att själv kunna hjälpa spelare man möter. Kanske slänga en skyddsbesvärjelse på¨dem eller liknande.

GW är ett toppenspel, men när jag nu testat WoW inser jag att det var detta jag ville från första början. Anledningen till att jag över huvud taget intresserat mig för Wow är  ju att jag tröttnat på att tröska runt i GW och göra samma saker hela tiden. Nyskapande av en karaktär gav en liten kick igen, men nu står min ranger i Sanctum Cay, och jag orkar bara inte med tanken på att göra om hela öknen en gång till. Än mindre ShiverPeaks. Jag tror att jag kommer att ligga lågt med GW fram till dess att expansionen kommer, vi får se. . .

Och jag har "prova-på-pass" till den som vill följa med mig i fördärvet. Bara att höra av sig, så kommer det på posten. :)

Det hade varit fantastiskt kul om även JH och DeadHead m.fl kunde ramla ner i detta djupa hål som håller på att sluka mig.

hmmm, detta låter lite som ett avsked, men det är det ju såklart inte. Jag kommer säkerligen att lira GW lite nu och då (onsdagförmiddagar om inte annat, då alla WoW-servrar är nere för underhåll).

:love & :kiss & :hi till er alla!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Inte ett avsked!
« Svar #1 skrivet: 2005-11-24, 11:42:42 »
Jag drar folk i fördärvet! :scared

Jag får väl köra ett eko på vad Daddy sa med tillägget att min GW-tid minskat rejält på sistonde iaf.

Egoistisk som jag är hoppas jag däremot att få se så många som möjligt i "det nya spelet" eftersom jag knappt kan tänka mig ett påhttat liv utan longshanks, ragge och bonedancer med kompani. :)
Jag kommer också att köra GW på onsdagar.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Inte ett avsked!
« Svar #2 skrivet: 2005-11-24, 11:52:55 »
Om jag skrivit tidigare, orkar jag inte dras ner i MMORPG-träsket igen. Lämnade en guild med väldigt goda vänner och kamrater då jag hoppade av Dark Ages of Camelot, vissa av dem hade jag spelat ihop med i flera år då vi spelade EQ i en annat guild.

Varför inte MMORPG:er? Jo de kräver ALL ens on-linetid. Tror nig mig inte? Vart är GW-guildets ledare? Eller alla de OG som tidigare lirade FPS:er med oss? Endast ett fåtal lirar några andra spel. Inget fel i det men det blir som ett gift, en jakt på levels och nya grejor. Likaså dras man in i guildet och serverns göromål - raider m.m.

Visst har GW några av de inslagen, men då det är ett mkt "enklare" spel och inte kostar nått, har man inte lika hög press på sig från sig själv och andra.

Själv kommer jag dra ner på GW-lirandet, har ju spelat hur många hundra timmar som helst - säkert 1000 timmar. Mitt nyvunna intresse är BF2 osm i sig har ett litet sug i sig iom rankingsystemet. Men det som drar mest är ju möjligheten att få lira ihop med OG's igen på kvällarna, har ju varit ganska ensamt ute i GW-världen ett tag nu.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Inte ett avsked!
« Svar #3 skrivet: 2005-11-24, 11:55:53 »
Välkommen ut ur skrubben! :D
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Inte ett avsked!
« Svar #4 skrivet: 2005-11-24, 13:00:06 »
Citat från: Johnny Hazard
Det har ju varit ganska ensamt ute i GW-världen ett tag nu.


Sista två, tre veckorna har det varit väldigt tomt på TS och annat. Iaf. när jag varit ute.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Inte ett avsked!
« Svar #5 skrivet: 2006-01-15, 04:29:36 »
Denna tråd är värd en *bump*! :)

(Spelade GW inatt, EFTER WoW! (Urk! Min pappa-ledighet drar mig verkligen i fördärvet!))

Sablar, så kul detta spel är! I mitt tycke så spöar det WoW's stridssytem med hästlängder, helt klart!

Hjälpte precis en PUG klara Thunderhead Keep. Och inte EN ENDA warrior var med i gruppen! Haha! Bara ultranoobs tror att det är ett måste! :)

Hur som, slut upp för EN spelkväll/vecka gubbs, WoW finns kvar, och det är inte den som levlar först som vinner! ;)

God natt alla!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Inte ett avsked!
« Svar #6 skrivet: 2006-01-15, 06:17:38 »
Jag har fortfarande skoj, men så har jag ju fortfarande inte lyckats ta mig igenom spelet än. =) Igår så lyckades jag greja Frost Gate + bonus med endast min munk och tre henchies. Det var lite knepigt (särskilt eftersom jag inte hade några smiting skills), men skönt när det gick vägen. =)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Inte ett avsked!
« Svar #7 skrivet: 2006-01-15, 08:57:53 »
Jag håller med om att stridssystemet i GW är bättre på så vis att det blir mer action och fart och fläkt i GW-striderna. Men efter att ha spelat igenom spelet tre gånger har jag tyvärr fått en ganska permanent överdos är jag rädd.

Jag har flera gånger försökt samla mig för att få min ranger igenom öknen, men jag har helt enkelt inte ork. Dom enda uppdragen jag kan tänka mig att göra nu är några av djungeluppdragen, eftersom det är de uppdragen jag gjort minst antal gånger.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Inte ett avsked!
« Svar #8 skrivet: 2006-01-15, 10:39:37 »
Jag delar min tillgängliga speltid nu mellan HT och WoW. Som ovan är jag dessvärre mätt på GW nu, men har ju haft jäkligt kul undertiden. Måhända kommer det en nytändning med expansionen, får se om den inhandlas.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Inte ett avsked!
« Svar #9 skrivet: 2006-01-15, 13:18:59 »
Själv hatar jag WoW och kommer aldrig börja med det även om hela OG skulle lira det.
Just nu har jag fått MER fritid så jag funderar på att köra lite GW vid tillfälle. Men om ingen annan lirar så kan jag lika gärna hålla mig till Dawn of War eller nåt.

MMORPG i all ära, men det måste vara bättre än Blizzard-skräp.

Vill någon lira GW så kan ni höra av er till mig.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Inte ett avsked!
« Svar #10 skrivet: 2006-01-15, 15:54:37 »
Ja men va tusan Cartis.... JAG lirar ju fortfarande....mest varenda kväll :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Inte ett avsked!
« Svar #11 skrivet: 2006-01-15, 16:54:24 »
Lovar att skärpa mig och försöka lira onsdagar i framtiden, så om ni har uppdrag (missions) ni behöver hjälp medd så glöm inte skriva det i veckans äventyr så ska jag försöka dyka upp. Dock kan jag troligtvis inte komma loss innan ungarna ligger, dvs efter 21.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest324

  • Gäst
Inte ett avsked!
« Svar #12 skrivet: 2006-01-22, 14:28:17 »
Tjo. Nu har ännu en semester avverkats. Åter till verkligheten. Jag spelar fortfarande GW. Massor. Har ännu inte ens kommit till nåt sk Titanuppdrag. Har en tendens att starta nya karaktärer hela tiden för att testa.

Nåja. Jag lirar fortfarande och tar mig gärna in på TS så vi hörs nog, om nån är där vill säga.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Inte ett avsked!
« Svar #13 skrivet: 2006-01-31, 09:05:03 »
Jag var inne häromdagen och pysslade lite med mina kära flickor i GW. Rackarns alltså, jag blev lite sugen på att dra igenom min ranger också. Hon är ju bara lvl 18 och kvar i öknen. Så kan jag ju inte lämna henne. . .  :quiet

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Inte ett avsked!
« Svar #14 skrivet: 2006-01-31, 09:57:18 »
Jag står i Santum Cay med min Warrior brutta så nu är jag och sunbane snart i öknen också ;)

 

Senaste inlägg