Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Idrottspsykologer?  (läst 3724 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Idrottspsykologer?
« skrivet: 2005-03-14, 22:49:04 »
Det pågår en diskussion på sverigekonfen om idrottspsykologernas inverkan på självförtroende och stämning. I denna diskussion citeras reglerna som på två ställen ger två olika bud, nämligen att IP antingen höjer eller förbättrar självförtroendet. Det är ju faktiskt en ganska påtaglig skillnad mellan dessa båda uttryck.

Enligt vissa coacher ger en massa IP snarare resultatet att självförtroendet graviterar mot ypperlig och sedan stannar där, alltså inte som jag tidigare trott att IP höjer självförtroendet så att man riskerar att "skjuta över målet".

Det låter ju onekligen som ett vettigare alternativ att en hel massa IP skulle få spelarna att känna sig självsäkra samtidigt som de inte underskattar en motståndare, snarare än att de peppar gubbarna så till den milda grad att de tror sig vara fullständigt övermäktiga och att en seriematch mot EM Tigers på bortaplan inte känns som något annat än ett milt träningspass.

Någon som har några vettiga tankar kring detta? Har någon någonsin fått underskattning med 10 IP?

För övrigt anser jag att Ace borde få tillbaka Fraggers!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest338

  • Gäst
Idrottspsykologer?
« Svar #1 skrivet: 2005-03-14, 22:58:14 »
Jag har 8 IP, 8 raka segrar och typ 100-10 i målskillnad, inte sett röken av högre än ypperligt sf. MEN, förbättrar låter som en ALLDELES för smart och genomtänkt regelbenämning från HT-gänget så jag vet inte :)

Skulle nog tippa att de förbättrar och inte höjer men är gränsfall.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Idrottspsykologer?
« Svar #2 skrivet: 2005-03-15, 00:25:32 »
:lolabove  Jag tolkar detta som att Adam och Jamie i Mythbusters inte riktigt skulle kunna förklara just denna "konfmyt" som Busted! då...

Beskrivningarna håller ju inte alltid måttet, men det IP finns ju även beskrivna (tror det är under Psykologi i reglerna) som att de just höjer självförtroendet och då är det med ens inte lika intressant.

Ställningen hittills:
Man kan aldrig ha för många hjärnskrynklare: Loophole, Cribbafix
De där pellejönsarna ger ju bara grabbarna hybris:

Edit: Cribbafix: Hade du även 8 IP inför matchen mot Neonics? Där fick du väl underskattning? Skyddet mot underskattning är väl kanske iofs inte alltid heltäckande...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest338

  • Gäst
Idrottspsykologer?
« Svar #3 skrivet: 2005-03-15, 09:12:36 »
Jepp, har haft 8 IP hela säsongen. Åkt på en underskattning på 12 tävlingsmatcher. Får räknas som ok facit då jag varit favorit för det mesta.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Idrottspsykologer?
« Svar #4 skrivet: 2005-03-15, 09:36:13 »
Jag har skaffat två IP denna säsongen.
Dessa tomtar har gett laget bra till ypp självförtroende ist för hyfsat till bra som under förra säsongen.

Tilläggas ska att laget vinner fler matcher jämfört med förra säsongen och ligger 1:a i serien.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest299

  • Gäst
Idrottspsykologer?
« Svar #5 skrivet: 2005-03-15, 09:37:09 »
Har kört med 8 stycken psykologer så länge jag kan minnas, undersakattning i en enda match. Den matchen vann jag ändå.

guest311

  • Gäst
Idrottspsykologer?
« Svar #6 skrivet: 2005-03-15, 11:21:33 »
Jag kör numer med tio psykopater. Ligger på ypperligt självförtroende... får se vad som händer efter helgens match.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Idrottspsykologer?
« Svar #7 skrivet: 2005-03-15, 12:18:08 »
jag kör med 2 virrpannor och har ändå ypperligt trots att jag max vinner mina matcher med 1-0...väl använda pengar  :drink

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Idrottspsykologer?
« Svar #8 skrivet: 2005-03-15, 22:47:47 »
Delade tråden / Loop
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest311

  • Gäst
Idrottspsykologer?
« Svar #9 skrivet: 2005-04-06, 18:29:05 »
Har just nu 10  psykologer och ypperligt självförtroende efter en schysst segersvit, senast med 7-0. Verkar som om psykologerna harmoniserar självförtroendet kring ypperligt...

självklart kanske, men lite ntt för mig..

 

Senaste inlägg