Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW: Questions  (läst 38682 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #30 skrivet: 2005-05-03, 00:17:39 »
Det låter bättre, det kör vi på tycker jag...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #31 skrivet: 2005-05-03, 08:38:22 »
Ett varningens ord om Salvage!

Använd inte salvage på grejer utan att veta vad ni gör. Jag lyckades förvandla en jäkligt fin magi-pryl som gav mig +9 i mana, till en vanlig planka med det nedrans salvage :(

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #32 skrivet: 2005-05-03, 10:11:03 »
Citat från: Bane
Det vore trevligt om ni ville hänga på og3:ans vent med oss andra, vore kul att se alla online :)

Vi har lyckats samla ihop så både SH och WoW hänger där, då vi flyttat mmorpg gubbarna från Kråkans vent (tack Kråkan :bow ) . Lite skoj för gemenskapen (även om vi hänger i olika kanaler, men det snackas en del mellan dem oxå).

Det finns guild wars kanaler klara, behöver ni fler så fixar vi det pronto.

Just a suggestion  :cheers


Tycker OG3:an verkar vara ganska instabil på sista tiden, eller så är det nån som meckar med den. Den gick ner flera gånger i helgen och nu på morgonen när jag på en fråga från DLL skulle kolla den så var den nera igen!

Jag har använt mig av Hellas TS och Formy's när OG3:n varit nere.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #33 skrivet: 2005-05-03, 10:12:18 »
Citat från: DaddyLongLeg
Ett varningens ord om Salvage!

Använd inte salvage på grejer utan att veta vad ni gör. Jag lyckades förvandla en jäkligt fin magi-pryl som gav mig +9 i mana, till en vanlig planka med det nedrans salvage :(


Vad kan du ha haft som gav +9 i mana i prologen?  :hm

Det bästa jag sett där är +4, var det nån rustningsdetalj kanske?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #34 skrivet: 2005-05-03, 10:58:09 »
Äh, vad det var? Jo någon slags grej som såg ut som en fackla, och det var när jag använde den tillsammans med min elementarstav som jag fick +9 i mana.

Nu har jag kommit fram till följande när det gäller prylar som ger + i energy. (snälla rätta mig omedelbart om jag har fel!)

1. Man hittar olika grejor som har modifiers av typen +3 i energy, men man kan bara använda en åt gången, och varje pryl fungerar bara optimalt tillsammans med en annan utrustningsdetalj, till exempel en trollstav.

2. Man testar olika kombinationer och kommer fram till vad som ger mest plus på mana, och använder dom grejorna, och slänger/säljer det andra.

Är det korrekt uppfattat?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #35 skrivet: 2005-05-03, 11:19:47 »
Citat från: DaddyLongLeg
Nu har jag kommit fram till följande när det gäller prylar som ger + i energy. (snälla rätta mig omedelbart om jag har fel!)


Så gärna så! ;)

Citat från: DaddyLongLeg
1. Man hittar olika grejor som har modifiers av typen +3 i energy, men man kan bara använda en åt gången, och varje pryl fungerar bara optimalt tillsammans med en annan utrustningsdetalj, till exempel en trollstav.


Nja ... är nog inte hela sanningen. Grejorna har oftast en grund typ +3, sen kan dem ge extra om andra vilkor uppfylls typ när man har minst en nivå av en färdighet. Har dock ALDRIG sett att en kombo av grejor är vilkoret för att aktivera en bonus.

Citat från: DaddyLongLeg
2. Man testar olika kombinationer och kommer fram till vad som ger mest plus på mana, och använder dom grejorna, och slänger/säljer


Som sagt har inte sett nån kombinationseffekt än, men det kan kanske Formy svara på!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #36 skrivet: 2005-05-03, 11:26:01 »
Men när jag har till exempel en "storm artefact +3 energy" och dubbelklickar på den, samtidigt som jag har en stav i handen, så ökar min mana med 3. men om jag bara har den i min ryggsäck, så är det ingen effekt alls på mana. Det måste väl betyda att man bara kan använda en grej åt gången?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #37 skrivet: 2005-05-03, 11:31:22 »
Nej, men det var inte så du skrev min gode DLL. Du måste bära dem för att dem ska funka och trotts att du kan bära en grej i "off" handen fast du har en 2 handsvapen så ger den då inget extra alls. En av anledningar att just 2 handsvapen suger. Kombinationen ger inget extra värde OM inte t.ex. den ena ökar en skills så att den andra grejens extra bonus kickar igång. För då borde det ju bli en extra bonus så att säga.

Förstår du vad jag menar?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #38 skrivet: 2005-05-03, 12:15:28 »
Citat från: Formy_C
Ang. salvage, så vill jag bara göra er uppmärksamma på följande.
I bland hittar man saker som är gröna eller guld, eller möjligen får enn popup när man kör id på en item.
På dessa skall expertsalvage kit användas, då dessa kan ge runor eller andra mumsiga saker.
Expertkit kan man som tidigast köpa i Yak´s Bend som ligger förbi bergen i Väst.
Så spara undan dessa items om ni inte kommit så långt, eller be mig eller nån annan som varit där, att köpa åt er.


Hmm Expert Salvage kit, skulle jag behöva, jag behöver de där sabla Fur Squares för att göra en dräglig rustning till min gubbe, och de lär komma från Charr Hides, med expert salvage kit.

MVH//Ragge

guest1327

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #39 skrivet: 2005-05-03, 12:22:04 »
Citat från: Johnny Hazard

Som sagt har inte sett nån kombinationseffekt än, men det kan kanske Formy svara på!


Jag har en sån kombo pryl, den som jag fick i preorder paketet, men den är helkass för en warrior, jag måste peta in Attributpoints i olika skills, men dem har inte på en warrior så där sprack det :) ger ifs armor när jag har strength över 8, men jag tror de är bättre för en trollgubbe.

Jag får väl trumma upp en Necro, jag tror att den kan funka på en sån,

/Ragge

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #40 skrivet: 2005-05-03, 13:08:48 »
Citat från: Johnny Hazard
Förstår du vad jag menar?



eeeh, nja, kanske.

Jag måste dubbelklicka för att använda ett föremål, och först då ger den bonusen. Japp det är jag med på.

Men är det då meningslöst att ha massa grejer i rygsäcken som man inte använder? Även om dom ger plus på energy så kan man ändå bara ha en grej, och likaväl sälja det man inte använder?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #41 skrivet: 2005-05-03, 15:15:30 »
Citat från: DaddyLongLeg
Men är det då meningslöst att ha massa grejer i rygsäcken som man inte använder? Även om dom ger plus på energy så kan man ändå bara ha en grej, och likaväl sälja det man inte använder?


Jepp - enda anledningen att spara på en grej är ju att man ibland vill kanske boosta någon annan skill eller om man speciellt behöver skydd på t.ex. Hex vid vissa tillfällen. Men i ryggsäcken gör dem ingen nytta, det är helt rätt.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW: Questions
« Svar #42 skrivet: 2005-05-04, 08:30:50 »
Jag har bara hunnit kika på spelet en knapp timme, och jag har ingen tidigare erfarenhet av MMORPG, men antingen har jag missat en himla massa eller så suger manualen fullständigt. Det känns som om man måste komma på alla lösningar helt själv....

Exv: Hur identifierar jag grejer? Och får man inga skills "gratis"?

Nåja, jag masar väl mig igenom prologen och ser hur det går, sedan kommer alla frågorna....
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #43 skrivet: 2005-05-04, 09:19:16 »
Jag håller med dig om att manualen är urusel. Det verkar som om det förutsätts att alla som köper spelet är kungar på mmporgs och har spelat WoW i hundra år.

Men det finns bra hjälp att få här på forumet, och även på olika hemsidor, tex gwonline.net

Annars är det bara att logga in på hellas TS och hoppas att Johnny, Ragge eller Formy är där. Dom kan allt!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #44 skrivet: 2005-05-04, 09:21:14 »
Kan också meddela att min Lady Longshanks har migrerat ut ur övingsbanan och är nu i den "riktiga världen"

Den där fajten man skulle göra för att visa att man duger var ju rolig. . . not!

Jag hamnade med tre bottar och en level2 ranger. Stor chans vi hade mot 5 st level5 spelare. . .

 

Senaste inlägg