Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW: Questions  (läst 38680 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #45 skrivet: 2005-05-04, 09:27:26 »
Det gick lika illa för mig där, det är nog meningen, så vi inte ska tro att vi är kungar..  hehe

När jag sprang igenom där, så fick jag en konstig känsla och undrade bara om någon skrev upp bilnummret på den där lastbilen så körde över mig..

 :D

/Ragge

guest3

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #46 skrivet: 2005-05-04, 09:43:07 »
Det gick ganska bra för mig i PvP-grejset.
Alla mina medkämpar dog direkt. Jag stod pall i flera minuter, innan jag insåg att jag stod och kastade spells på en av deras henchmen och att de alla stod och bankade på mig. :cartman

Det verkade även som nedslagna motståndare resurrectade. Men det kan ju inte stämnma för då är ju fajtens utgång helt slumpartad.

Sprang lite quests igår.
Först själv (då Rythm loggades ut hela tiden) och sedan tillsammans med Formy. Avslutade med några single-quests igen.

Det gick fortare att levla i prologen (om man sket i quests och bara slogs) men det är mycket roligare efter prologen.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #47 skrivet: 2005-05-04, 09:55:55 »
Jag har ju gått över med två olika gubbar. Med Warrior/Mesmern gick skitbra - dog bara en gång och dödade desto fler gånger. Vi vann ganska lätt.

Med Necron/Elementaristen gick det åt pipsvängen, ingen kordination what-so-ever - vi förlorade med 2 - 10.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #48 skrivet: 2005-05-04, 10:13:39 »
Har ni tips på bra nybörjar-quests?

Jag har fortfarande ingen rustning, så jag skulle gärna teama ihop med några stadiga pojkar som kan skydda min späda uppenbarelse.

:tits

Lady Longshanks

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #49 skrivet: 2005-05-04, 10:21:56 »
Vi ska ta goood hand om dig, var så lugn eller vad säger du Ragge? Lite lammkött att mata Garrna med! ;)


Men visst kan vi gruppa ihop lite, vi borde planera in en tid för det. Ska skapa en egen tråd för det då detta är lite off-topic kanske?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
GW: Questions
« Svar #50 skrivet: 2005-05-04, 11:40:58 »
Jag är också sugen på att köra lite missions nu när man kan vara lite fler i gruppen.

Vi får väl bestämma nån dag vi kan göra det.
Just nu är jag sjuk och orkar inte inte spela så mycket.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW: Questions
« Svar #51 skrivet: 2005-05-04, 12:15:37 »
Det är bara att hojta i Guild Kanalen, om nån behöver en riktigt elak Monk/Necromancer som livvakt :)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #52 skrivet: 2005-05-04, 13:51:29 »
Guild Kanalen?

Vad är det?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #53 skrivet: 2005-05-04, 14:10:08 »
Citat från: DaddyLongLeg
Guild Kanalen?

Vad är det?


In-game chat-kanal i GW. Klicka på gubben med pratbubblan och välj fliken Guild. När du skriver så kan alla i guildet läsa men ingen annan.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #54 skrivet: 2005-05-04, 14:31:00 »
aha. det vet jag vad det är. trodde kanske att det var någon ny kanal i vent/ts som skapats.

Försökte för övrigt prata med herr portius tromper via denna kanal utan framgång igår. antar att han var för upptagen för att titta på chattloggen. :)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW: Questions
« Svar #55 skrivet: 2005-05-04, 14:34:59 »
Jag har en jäkla massa kvar att göra i prologen, men hur gör man får att passera över till post-searingen när det blir dags?

En annan fråga: Man hittar ju en jäkla massa grejer som är unidentified och som tappas av div monster. Skall man samla ihop till ett ID-kit för att kunna kolla på alla dessa eftersom de nästan alltid besitter coola egenskaper eller kan man bara sälja skiten eftersom det nästan aldrig är ngt att ha?

Fråga 3: Hur länge kan man vänta innan man bestämmer sig för secondary profession?

Åsså en grej till: Finns det några mer exakta fakta på hur mkt dmg på pilbågarna ökar med Marksmanship eller ökar den bara lite randomiserat efter hand. Hur ser en bra pilbåge ut i stats (pre-searing)?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
GW: Questions
« Svar #56 skrivet: 2005-05-04, 21:03:10 »
Tja ibland kan man identifiera saker som "precious" då är de värda 20 guld eller så.

Secondary profession: När du väl valt secondary får du inte göra "prova-på-quests" för de andra yrkena, så det kan vara ide att vänta ett tag.

Du får inte gå till searing utan att ha valt dock.

Bågar, har två rangers som gått till searing, deras bågar är en 8-11 och en 9-13 +20% förstås.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW: Questions
« Svar #57 skrivet: 2005-05-04, 21:11:38 »
Citat från: Loophole
Jag har en jäkla massa kvar att göra i prologen, men hur gör man får att passera över till post-searingen när det blir dags?


Man pratar med Sir Tydus i Acalon City

Citat från: Loophole
En annan fråga: Man hittar ju en jäkla massa grejer som är unidentified och som tappas av div monster. Skall man samla ihop till ett ID-kit för att kunna kolla på alla dessa eftersom de nästan alltid besitter coola egenskaper eller kan man bara sälja skiten eftersom det nästan aldrig är ngt att ha?


Ja ett ID kit är ett måste. Vissa grejor är magiska och du varken ser eller kan utnyttja de inbyggda krafterna i den förens du identifierat dem. Andra är precious, dvs du får NKT bra betalt för dem när du säljer dem, men BARA om dem är identifierat dem. Andra kan vara highly salvagable - dem ger extra mkt crafting grejor när man gör salvage på dem med Salvage kit:et.

Citat från: Loophole
Fråga 3: Hur länge kan man vänta innan man bestämmer sig för secondary profession?


Börja göra Armin Saberlins quest och testa de olika klasserna, men var EXTRA försiktig så du inte av misstag accepterar att ta en klass permanent som jag gjorde av misstag. Håller nu på att göra en ny elementarist! :(

Citat från: Loophole
Åsså en grej till: Finns det några mer exakta fakta på hur mkt dmg på pilbågarna ökar med Marksmanship eller ökar den bara lite randomiserat efter hand. Hur ser en bra pilbåge ut i stats (pre-searing)?


Rangerskills har jag ingen aaaaning om hyr dem funkar, men om dutrycker H i spelet och för muspekaren över skillen så brukar man få en hjäkptext som beskriver skillsen.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest193

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #58 skrivet: 2005-05-04, 23:19:17 »
Citat från: DaddyLongLeg
aha. det vet jag vad det är. trodde kanske att det var någon ny kanal i vent/ts som skapats.

Försökte för övrigt prata med herr portius tromper via denna kanal utan framgång igår. antar att han var för upptagen för att titta på chattloggen. :)



ÖÖöh, hade jag ingen aning om.
Portius/Joseph

guest193

  • Gäst
GW: Questions
« Svar #59 skrivet: 2005-05-04, 23:25:24 »
Citat från: Johnny Hazard


Ja ett ID kit är ett måste. Vissa grejor är magiska och du varken ser eller kan utnyttja de inbyggda krafterna i den förens du identifierat dem. Andra är precious, dvs du får NKT bra betalt för dem när du säljer dem, men BARA om dem är identifierat dem. Andra kan vara highly salvagable - dem ger extra mkt crafting grejor när man gör salvage på dem med Salvage kit:et.


Aj då, och jag som sålde mitt ID-kit igen eftersom jag inte blev klok på vad det egentligen var bra för
Jag spridde massor av prylar i prologen som jag inte hade plats för..

En fråga förresten, eller två.
I staden finns det en dam som tillhandahåller lagringsutrymme motsvarande vad som finns i ryggsäcken.
Jag passade på att tömma ryggsäcken där.
Men är det en bra ide?
Finns det något speciellt (råvaror och sånt alltså) som man bör ha med sig när man lämnar staden?

 

Senaste inlägg