Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW Spam  (läst 75649 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Spam
« Svar #60 skrivet: 2005-05-31, 12:32:15 »
Flyttade mitt konto till Amerika servern i dag.
Guuuud va skönt "alla talar engelska". Synd att man inte gjort det tidigare.
En annan bonus är ju att man slipper vänta 3 månader på europa vinst för att få äntra underworld.
Nu är den öppen nästan jämt :)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Spam
« Svar #61 skrivet: 2005-05-31, 13:36:09 »
Du menar att det finns ett sätt att slippa alla kacklande tyskar och fransoser?!?
Inga nackdelar med att flytta kontot till den amerikanska servern (ex. mer lagg)?

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Spam
« Svar #62 skrivet: 2005-05-31, 14:41:51 »
Under alla betor lirade jag "Amerikansk" & har inte märkt nån skillnad övht.
Mer än det uppenbara...det finns folk som kan coopa & prata så man förstår.
Skulle man sedan mot all förmodan upptäcka nått fel med US serven, så har man ju faktiskt 5 flyttningar att göra, innan det är slut på det roliga :)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Spam
« Svar #63 skrivet: 2005-05-31, 23:16:12 »
Tack för att jag fick vara med o lira, det var sköj! Rangern känns dock väl klen, så nästa (?) gång så blir det nog elementarmagikern. Ha det!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Spam
« Svar #64 skrivet: 2005-06-01, 08:40:30 »
Rangern är på intet sätt svag (tycker jag) men med tanke på att du ännu så länge är lvl 9 så gör det ju en ganska stor skillnad. Du har ju exempelvis 80 färre hitpoints än en lvl 13 och 220 hitpoints mindre än en gubbe som varit i Formys ägo i mer än 6 timmar. Jag tyckte att du skötte dig bra och din Stalker hjälpte mig bra som tank. En ranger är hypereffektiv som massiv skadeutdelare på enskilda mål och i kombination med annat yrke kan man även ha en del "crowd control". Din pilbåge är ju fullt godkänd. Tänk på saker som att alltid stå högre än ditt mål när det är möjligt och att inte försöka gå i närstrid överhuvudtaget. Skydda din healer så skall allt gå dig väl. Dessutom hjälper det ju alltid att ha bra skills. Har du varit hos den första Rangern i post-searing för att få nya skills? Om inte kan vi ju springa dit ihop så att du om möjligt får lite mer slagkraft. Jag komer inte ihåg vilken secondary du hade men där kan ju också finnas en del att hämta. Vad jag förstår kan man även byta secondary profession senare i spelet.

Vad gäller missen på slutet i Altheas Ashes så tar jag på mig det fulla ansvaret för att allt blev pannkaka. Vi hade ju dragit den första gruppen lätt och hade tom lockat ut shamanen. Det enda jag hade behövt göra var att springa bort en bit till så hade saken varit biff. Tyvärr fick jag hjärnsläpp, gick tre steg för nära och drog till mig ytterligare 2 mobs och dog som en fluga (Alltså inte krossad under en bit plast på en pinne medans jag satt i taket, utan väldigt, väldigt fort).

Därför känner jag mig nu skyldig er övriga 2000 xp. Sorry.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Spam
« Svar #65 skrivet: 2005-06-01, 09:14:49 »
När det gäller Altheas Ashes så är den väldigt knepig för den nivåspann som den avser. Man måste vara väldigt metodisk och plocka grupp efter grupp av Charrs. Och innan man går upp på templet där askan finns får man går runt nedanför och plocka shamanerna en efter en med t.ex. Fire Storm.

Angående rangern, mina "favoritskills" i kombination är Ignate Arrows och Double Arrow (tror dem heter så) som man avfyrar mot klungor av fienden. Ska kolla hur jag speccat min Ammanda Armstark (R/Mo) ikväll, men jag har försökt sattsa på ett fåtal färdigheter. Hon klarar sig riktigt bra, men bl.a. har hon bra rustning (furlined AC40) och har bra bågar och nån/några runor.

DH ska få en båge av mig iaf som vi inte han med igår, och kan nog skaka fram fler vart eftersom.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Spam
« Svar #66 skrivet: 2005-06-01, 09:46:15 »
Mmm Ranger.
Det är en lite trist klass i början, men den växer på en efterhand.
Min Ranger är ganska elak och utdelar sällan skada under 79hp/pil, om man sedan smörjer spetsarna på pilarna med poison som suger ur lede FI under 22 sekunder, blir effekten än bättre.

Ge det lite tid, du kommer att få riktigt många smaskiga skills längre fram.
Kommer även att lära dig att lägga fällor, vilket är najs om man vill ta ut en patrull som vandrar fram o tobakko :)

Ps. Min R är bara lv 16 med lite runor, så elakare än ovan blir dom :)  Ds
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Spam
« Svar #67 skrivet: 2005-06-01, 10:30:48 »
Citat från: Loophole

Därför känner jag mig nu skyldig er övriga 2000 xp. Sorry.


Icke sa Nicke!
Vi tappade en spelare (DD) och vi som var kvar när du loggade ut var för klena att på egen hand dräpa alla charrs. Men det är alltid en team-instats och inte en enskild individs fel om ett uppdrag går snett. Vi hade inte ens tagit oss dit utan din insats.

Nu har jag ny rustning på munkbruttan, så det är bara upp och på'rom igen! Säg till när ni vill tackla Alteas aska så kör vi så det ryker. :thumb

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
Spam
« Svar #68 skrivet: 2005-06-01, 10:35:22 »
Hojta gärna till när ni skall köra askan igen.

Då är jag på.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Spam
« Svar #69 skrivet: 2005-06-01, 10:53:53 »
Lägga ut fällor? Det låter najs!

Kändes som om jag valde lite fel skills igår när vi spelade, hade i stort sett enbart två bra offensiva skills med mig, och sedan en massa defensiva (läs: 'fegis-skills'!) som jag inte hade så stor nytta av.

Dessutom en Heal skill enbart för min lilla puma, tiger eller vad sjutton det nu är för något. Så länge man har en Monk med i sällskapet så är ju den färdigheten något man kan klara sig utan.

Måste även kolla över mina Mesmer skills lite mer, men de känns oxå lite klena då jag lägger mest krut på att avancera som Ranger.

Annars är det ju roligt att vräka eldbollar och eldregn mot fienderna med min Elementarmagiker oxå, så lite kluven är man ju! ;)

En nyhet för mig igår var det där med att någon anger ett target, det har ingen annan jag spelat med gjort hittills, plus all annan info som jag snappade upp från er.

Kul hade jag i alla fall som sagt. Den enda som inte hade kul var nog tanten - har nog blivit lite väl mycket GW på sistone tror jag, så jag får väl smörja henne nu några kvällar! :D

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Spam
« Svar #70 skrivet: 2005-06-01, 10:56:44 »
Citat från: DeadHead

Kul hade jag i alla fall som sagt. Den enda som inte hade kul var nog tanten - har nog blivit lite väl mycket GW på sistone tror jag, så jag får väl smörja henne nu några kvällar! :D


 :stupid  :scared
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Spam
« Svar #71 skrivet: 2005-06-01, 11:06:52 »
Ska ut å röjja GW på torsdag eftersom jag är gräsis då :)
Har precis kommit till Yaks Bend men ställer gärna upp på missions av alla slag med min E/Mo12

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Spam
« Svar #72 skrivet: 2005-06-02, 20:03:43 »
Laggar apa ikväll :(

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
Spam
« Svar #73 skrivet: 2005-06-02, 20:18:43 »
Låter trist.

Jag tänkte hoppa in och lire lite om en stund.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Spam
« Svar #74 skrivet: 2005-06-06, 12:56:14 »
Jag har avlivat min Ranger i dag, för att få en char. slot. till en E/Me.
Hon är nu i början på post-sering, om nån vill ha sällskap där.
Bara att hojta isf. :)

...Edit
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg