Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW - Skills  (läst 16271 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #30 skrivet: 2005-08-17, 13:42:04 »
Jag har också kikat på den, den verkar bättre än ether renewal, som, om ni frågar mig, är tämligen värdelös. Jag körde Ether Renewal i FoW och UW när jag var därnere, eftersom jag var osäker på om Well of Power skulle funka. Inte särskillt imponerad av funktionen: med maxutdelning kan man få upp sin energy med ca 25-30 punkter.

Intressant då med ett alternativ till Ether Renewal i tex FoW/UW, så lova att återkomma med utvärdering.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #31 skrivet: 2005-08-17, 15:59:51 »
Efter att ha läst på lite mer om skillen, så är jag inte så övertygad längre om att den är värd besväret.

@Daddy, jag får en känsla av att du blandat ihop Ether Renewal med Ether Prodigy??

Ether Renewal är riktigt bra om man tar med sig en skill som tar max 1 sekund att kasta, ex. flare, så att man kan spamma den (flare för sig själv suger, i kombination med Mark of Rodgort så är den lysande!).
För att få bra användning av den krävs dock att man har ett par enchantments på sig. Om man har minst två enchantments, ex. Aura of restoration & mending) + ether renewal i sig själv (som oxå räknas som enchantment), så går det snabbt att komma upp i max energi igen, plus att man helar sig själv i snabb takt. Riktigt bra för PvP enligt min mening (se min pvp elementalist i tidigare inlägg någonstans på forumet).

Ett litet exempel:

Du har dessa enchantments på dig:

Aura of restoration
Mending eller Spirit of Protection
Fire Attunement
Ether renewal (räcker 10 sekunder)

Spamma sedan flare, 1 per sekund i 10 sekunder, så får du för varje sekund (beroende på hur hög energy storage du har):

16 energy - kostnaden för flare (5) = 11
68 health

Summa efter 10 sekunder: 110 energy, 680 health (+ den health du får av Aura of Restoration + mending!)

Kan man sedan få någon annan att kasta enchantments på en så att man slipper göra det själv, pga energy-degen, så vore lyckan gjord!

Ett mycket intressant bygge vore en Ele/Mesmer, bara för att få tillgång till Arcane Echo - dubbla ether renewal vore inte fel!

Tycker dock fortfarande att Elemental Attunement är överlägsen för en elementalist då det gäller att hålla sin energi hög, då i princip varje skills kostnad halveras under 45 sekunder. För en "Heavy Nuker" så känns den rätt överlägsen i mitt tycke.

Well of Power är bra för att hela lagkamrater och fixa energi åt andra. Åt sig själv så är den dock enbart till nytta för att hela sig själv, då man inte vinner någon energi på den egentligen! Om jag inte missminner mig så kostar den 15 energi att kasta, och ger efter maximal utdelning tillbaka ca 14.7!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #32 skrivet: 2005-08-17, 18:19:47 »
hmm. Tack DeadHead för att du fick mig att fatta grejjen med Ether Renewal!

Jag hade nämligen missat en liten detalj: Att effekten fördubblas för varje enchantment. Vanligtvis använder jag aldrig Aura, utan förlitar mig på WoB och WoP för health ochg energy regen. Med Blood Magic @11 räcker mina wells i 15 sek, och 2 energy regen är såvitt jag förstår 30. ??? och inte 14,7. Eller är två laddpilar = 1 energy per sekund?

Hur som helst. Jag har alltså endast en enchantment på mig, eftersom jag inte är munk. Alltså enbart Fire Attunement. :doh

Måste genast testa igen med 2 enchantments nästa gång.

Du fattar säkert att jag inte varit särskilt imponerad av att få 5 energy varje gång jag kastar en flare. Det blir ju ca 25 energy så länge Ether Renewal varar. Men 50-70 energy är en helt annan femma!

:thx

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #33 skrivet: 2005-08-17, 19:09:50 »
Lägg fire attunement+elemental attunement så har du dessutom skills som kostar -80% att lägga.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #34 skrivet: 2005-08-17, 23:44:45 »
En blipp på health regen är 2 hälsa per sekund

En blipp på energy regen är... 0.49 per sekund om jag minns rätt, alltså inte 1! Så två blippar blir inte ens 1 per sekund!

EDIT: Nu har jag läst på en annan plats att en blipp är 0.33 per sekund, så nu blev jag lite osäker.

Men annars så är det precis som Loophole skriver här ovan, den som jag märkt överlägset bästa kombon vad gäller att spara energy till min elementalist är elemental attunement & (fire) attunement. Jag får helt enkelt inte slut på energy med dessa båda igång!

Ex:
Kasta Meteor Shower á 25 energy och man får tillbaka 20 energy. Tar man med i beräkningen den energy som man får tillbaka via energy-regen under tiden man kastar skillen så förstår man ganska snart hur mäktig denna kombo är för en ele!

Jag har nu gått "all-out nuker" med min elementalist, fire för allt vad det går:

Fire Magic 16 (12)
Energy Storage 15 (12)

Med så pass högt värde på Energy Storage så får jag 400% på kostnaden av varje spell i healing, och eftersom man är i princip outtömlig på energy med ovan kombo, så kan jag hela mig själv med flare á 20 health/sek. En meteorstorm ger 100 i health till mig.

Fire Attunement varar i 62 sek, Aura of Restoration i 60 sek och Elemental Attunement i 45 sek.

Ett tillägg oxå till Ether renewal ovan: I stället för att spamma flares 1 gång per sekund, så varför inte ta Divine Boon och lägga den 4 ggr per sekund?!? :)

Summa efter 10 sekunder med divine boon istället för flare: 440 energy, 2720 health (+ den health du får av Aura of Restoration + mending!)

Synd att man inte kan lagra överskottet någonstans! ;) Men ett klart vettigare alternativ om man använder divine boon istället, är att ta bort alla enchantments som ger energy degen. Kom ihåg att "stänga av" Divine boon sen du är klar.


F.ö. så blev jag mycket förtjust i Formys fällor, får mig att vilja rusha framåt med min Ranger så jag får några själv! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #35 skrivet: 2005-08-18, 09:08:47 »
Jag är E/Necro, inte munk.

Bra idé annars.

Jag har också funderingar på att super-specca mig på Energy/Fire. Detta med FoW/UW i åtanke. Men å andra sidan är det liksom lite roligare att spela när man kan hjälpa gruppen genom heal och sånt, istället för att bara nuka. Det är det jag tycker så mycket om med min kombo Nuker/Well of Power/Blood.

Allt som oftast lyckas jag lägga En av varje på mer eller mindre samma plats. Dom tankers som står i dubbla wells brukar bara asflabba. 10 laddpilar på Health och fyra/sex på energy.

En liten healing breeze på det och man är totalt odödlig. :D

Testade lite Fire/Water igår, men det är bara att inse fakta. Fire är det roligaste elementet. Varför då slösa poäng på något annat?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #36 skrivet: 2005-08-18, 10:06:51 »
Ja, tycker oxå fire är roligast. Har haft funderingar på att antingen själv byta secondary till Ranger, eller försöka få någon annan av våra Rangers i guildet att ta med sig Spirit of Winter, för att göra om all fire damage till cold damage på de ställen där fire är mindre effektivt.
Känns som ett bättre alternativ till att blanda in water och på så sätt försvaga fire.

Apropå Rangers, det skulle vara riktigt skoj att gå ut ett helt team enbart Rangers och lägga ut fällor i massor, exempelvis på Perdition Rock. Tror man kan sänka ex. hydrorna väldigt effektivt med denna metod då de går i fälla efter fälla!

Om någon känner för att hjälpa min Ranger framåt så vore jag tacksam (är vid Divinity coast just nu).

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #37 skrivet: 2005-08-18, 11:57:50 »
Alla verkar köra fire/nuke som elem och det är så jag spelar också. De där 9 poängen jag har i Domination kanske jag skulle plocka bort. Använder annars Mesmer för att få tillgång till Archane Echo eller Echo, men AE har jag i ärlighetens namn inte fastnat så mycket för. Kanske pga kostnaden som innebär att du kan visst kasta 2x meteorstorm rätt fort, men till en kostnad av 65(? Tror jag) energy. Dyrt.
E/R med spirit of winter var ju annars en kul ide. Eller med en massa fällor och därefter nuke. Tål att tänka på. Var kan man förresten byta secondary?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #38 skrivet: 2005-08-18, 13:27:15 »
När du gjort alla tre uppdragen i Öknen hamnar du återigen i Augry Rock. Väl i Augry kommer du att upptäcka att ett spöke fått ett "!" över huvudet. Snacka med honom och du får då en "prövning" att göra. Det handlar om att slå ihjäl en fiende till.

Om eller när du lyckats slå ihäl denna fiende, kommer du i dom olika utposterna Seekers Passage, Destiny´s Gorge och Heroe´s Audience att få fler spöken med "!" på sig. Varje spöke har ett uppdrag åt dig, och varje uppdrag tillåter, om du klarar det, att byta till ett specifikt yrke.

Du kan max få fyra uppdrag, givetvis, eftersom du har två yrken redan.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #39 skrivet: 2005-08-18, 13:41:43 »
Mange takk!

Skall nog ta och byta till Ranger. Wilderness survival tilltalar mig.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #40 skrivet: 2005-08-28, 13:43:03 »
Ett par trevliga Elitskills till Ranger som jag grävt upp.

Incendiary Arrows
--------------------------------------------------------------------------------
Description For 8 seconds, your arrows interrupt and set your target 'On Fire' for 1~3 seconds.
Energy Cost  5
Casting Time  2 seconds
Recharge Time 24 seconds
Skill Type  Preparation  
Linked Attribute  Wilderness Survival

Finns i mission Ring of Fire, när man går bakvägen, en lava splitter Boss har den.




Melandru's Arrows
--------------------------------------------------------------------------------
 Description For 18 seconds, whenever your arrows hit, they cause Bleeding for 3-21 seconds and do +8-24 damage if they hit a target who is under an "Enchantment".
Energy Cost  5
Casting Time  2 seconds
Recharge Time 12 seconds
Skill Type  Preparation  
Linked Attribute  Wilderness Survival

Trevlig skill att nyttja mot elementalister, då dessa alltid är enchanted.
Finns att hämta runt copperhammer mines, Norra Snakedance eller ThK slutet.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #41 skrivet: 2005-08-28, 15:50:00 »
Ok, så vad sägs då om följande Ranger/Ele kombo:

- Båge med fire damage
- Kasta en Mark of Rodgort mot fienden
- Använd Melandru's Arrows
- Använd en Poison Arrow

3 conditions på en och samma gång med en sammanlagd health degen på -14, dvs -28 health per sekund.

Bleeding -3
Burning -7
Poison -4

Måste undersökas!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #42 skrivet: 2005-08-29, 08:32:26 »
Attraktivt, men med ett problem: Max degen, oavsett antal conditions är -10, vilket innebär att en cirkulerande MoR mellan 2-3 elementalists + poison eller bleed ger maximal DoT. Mer är coolt, men hjälper dessvärre inte siffermässigt.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #43 skrivet: 2005-08-29, 08:43:20 »
Oh, tack för den informationen!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #44 skrivet: 2005-08-29, 12:03:34 »
Kraften hos en Blood Necro/Earth Ele (eller, "Så sänker du den största av krigare!")

Efter att ha kört lite pvp med kombinationen ovan så är det inte utan att man är full av beundran för vissa skills som i alla fall jag tidigare inte använt mig så mycket av.

Till skillnad mot ex. en Fire ele, så har man som Earth ele en del mycket intressanta skills som ignorerar armor. I pvp är detta enormt effektivt:

- Crystal Wave
Foes near you are struck for 10-82 damage, but are cured of any negative conditions. This spell ignores armor and magic resistance.

82 (eller mer, beroende på level på Earth) i skada förbi rustningar och annat känns kan jag lova. Nackdelen med denna skill är ju att den tar bort ex. poison och annat, men skadan är massiv, även mot den starkaste av krigare.

- Obsidian Flame
Deal 22-94 damage to target foe. This spell ignores armor. This spell causes exhaustion.

Ännu mer kraftull än den förra, snabb att ladda om. Orsakar exhaustion, men det kan det vara värt! Rätt skönt att dra iväg mot en krigare som står och yxar på en i pvp, när man själv försett sig med Armour of Earth -"Hm, vad är det för mygga som står och irriterar här då?" ;)

Blood skills går inte av för hackor de heller, då även dessa ignorerar all form av rustning, samtidigt som man helar sig själv för motsvarande 'belopp' som man gör skada.
Life Siphon, Life Transfer, Unholy Feast, Vampiric Gaze och Vampiric Touch är alla riktigt schyssta spells.

Råkar man ut för poison eller nåt annat otrevligt, så är Plague Touch trevlig att ha.

 

Senaste inlägg