Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW - Tips  (läst 10743 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Tips
« Svar #30 skrivet: 2005-07-29, 09:42:22 »
@ Dead
Min Mesmer plockar gärna ner Glint vid tillfälle.

--Collectors maps--
Tyvärr ingen info om vad de busarna har, men man hittar dom iaf.
____________________________
@ Daddy
Det är ingen plats utan Parahnor syster no:5.
Från latinska Atrox : terrible, cruel, horrible, harsh ;)


Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Tips
« Svar #31 skrivet: 2005-07-30, 18:31:30 »
@Formy: Vart är den screenien tagen. Extremt häftig miljö!

@DeadHead: Stod det något om vad som händer när man dödat glint? Det är ju inte så bra för storyn om hon dör, så att säga. . .

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Tips
« Svar #32 skrivet: 2005-07-30, 18:57:04 »
Tror platsen finns i kryptan i preseering


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Tips
« Svar #33 skrivet: 2005-07-31, 02:56:16 »
@ Dad.
Johnny har helt rätt i att det är Pre.
Där inne där man hittar den döda pippin som man har i uppdrag att hitta.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Tips
« Svar #34 skrivet: 2005-07-31, 03:18:49 »
@ DaddyLongLeg:

Jo, det stod vad som hände, men det kanske är bäst att inte skriva det här!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Tips
« Svar #35 skrivet: 2005-07-31, 19:28:23 »
ok. Nyfiken blir man ju inte. Skall googla lite nu. Hejdå.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Tips
« Svar #36 skrivet: 2005-09-13, 16:00:39 »
Från gwonline.net:

"In Guild Wars, health and energy regeneration is measured in the term of 'pips'. These pips are visible as arrows faceing either left or right on your health (red) and energy (blue) indicators. A single health pip indicates regeneration of 2 health per second. A single energy pip represents .33 energy regeneration per second. Any skills such as the Mesmer's Conjure Phantasm, which cause degeneration on the target, put a degeneration on the health or energy of that foe. This means the target will lose health or energy. The number of pips determines the overall regeneration or degeneration per second. There is a max of 10 pips of regeneration or degeneration for both health and energy."

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Tips
« Svar #37 skrivet: 2005-09-19, 10:52:17 »
I och med Sorrow's Furnace har man öppnat upp en passage i bergen mellan Snake Dance och Spear Head Peak (The Granite Citadel ligger där) via Grenth's Fotprint.

Så Man kan gå via The Granite Citadel om man vill ta sig till Deldrimor War Camp (Grenth's Fotprint) eller tvärt om!

Jag ska lägga upp en bild på detta strax så ni ser vad jag menar.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
GW - Tips
« Svar #38 skrivet: 2005-10-29, 02:12:56 »
DLL har hittat det optimala farming stället för runor... Det ligger norr om Bergen Hot Springs, lättast är att utgå från Beetletun och sen gå syd-öst in i Nebo terrace..

Har hittat 10-15 runor på mindre än 2 timmar nu....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Tips
« Svar #39 skrivet: 2005-10-29, 09:20:46 »
RUNFARMARENS ABC

Man kan ha många åsikter om farmning, men behöver man snabba pengar kan det vara en lösning. Egentligen gillar jag inte farmning alls, men dubbelmoralist som jag är, gör jag några vändor ändå, just för att införskaffa lite kosing. Det går ju åt en hel del pengar när man byter rustning en gång i veckan.

OK. Såhär går det till.

1. Starta i Beetletun. Spring ut i östra portalen och spring igenom klyftan. Du möter mergoyles och lite annat skräp där. Sprinta förbi dem. Det står även två grupper om två Avicaras, som även de med fördel sprintas förbi. Avicara Wild kör Shatter Enchantment tvångsmässigt, så det bästa är att inte ha någon mending eller liknande på sig i detta skedet av rundan.

2. När du sprungit förbi de två grupperna Avicaras finns det 3-4 grupper av 3 Ettins längs med den streckade linjen. Ta ner dem och plocka upp runorna.

3. När alla Ettins är borta springer du vidare mot portalen (grön stjärna.) Där finns två enorma grupper Avicaras. Får dom korn på dig är du död. Sprinta förbi och in igenom portalen.



4. Spring rätt igenom Ascalon Settelment och ta ner 1-2 grupper av Ettins som finns öster om bosättningen.

5. Vik av söderut i en U-sväng. Här finns många Bog Scales, sprinta förbi dem och vik av norrut igen. När du sprungit tillbaks lika långt norrut, som du förut sprang söderut (se karta) svänger du öster igen, och springer på den gräsbevuxna avsatsen ovanför stranden. Där brukar det finnas ytterligare 2 grupper Ettins.

6. När de är borta sprintar du igenom portalen, (fler Mergoyles och Bog Scales) och vänder på klacken för att göra samma resa igen.

Fortsätt tills du tröttnar eller har inventory fullt av runor. Det är inte värt att öppna kistor, det är inte heller värt att fylla packing med annat än rustningar. (Färgade Ettin´s Pauldron)

Jag har sprungit denna runda 4-5 gånger. Hittills har jag fått 2 Major Vigor, 2 Superior Vigor (en försvann i Salvage) och 1 Superior Healing Prayers (försvann i salvage)

Använd Krigare med Strenght. Tactics fungerar INTE ALLS eftersom Ettins kör hammarskills som gör att du blir knocked down, om du blockerar deras anfall. Bonettis och Gladiatiors går bort, med andra ord. Doylak är bra, och mending det enda du behöver i hälsa. Fyll resten av skillbaren med Interrupts (mot Healing Signet) och dina bästa anfallsskills.

Jag har också gjort en resa med Wo/Me, och körde då Physical Resitance och Ether Feast. Det gick bra, men jag tycker nog att Mending är bättre.







Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
GW - Tips
« Svar #40 skrivet: 2005-10-29, 19:05:30 »
Jag körde den rundan solo med min E/Mo, enda som var jobbigt är de där 2 första grupperna med Avicara som man får banka för att ta sig förbi....sedan är det lugna gatan med min lilla modiferade fire/earth E

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Tips
« Svar #41 skrivet: 2005-10-29, 19:47:26 »
Kört den med min Ranger (se bygge i Ranger tråden). Tar här med mig ett par fällor, sen är det relativt enkelt att banka allt bus.
Har dock inte alls haft någon tur med drops, i vanlig ordning :(

Ska försöka mig på en solorunda på Villany of Galrath härnäst, då tar jag med mig Verata's Aura och kanske även Taste of Death!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Tips
« Svar #42 skrivet: 2005-10-30, 17:08:01 »
Ny farmarrunda. Denna gång utgår man från Drooknars och slickar bergssidan nordväst. Du kommer att bli tvungen att sprinta förbi två grupper Avicaras, innan du kommer fram till grottan. Där finns alltid (?) en boss inne i grottan. Jag har hittills stött på krigartroll och rangertroll. Misstänker att det kan bli andra bossar också. Kanske värt att ta med en Signet of Capture nästa gång.

Trollen är lätta att döda, men använd inte stanser som blockerar, för då blir du knocked down. Dom släpper rätt många "Trolltaskar" men också vapen, som tex. stavar.


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Tips
« Svar #43 skrivet: 2005-10-30, 17:46:13 »
Grabben o jag tog en par vändor från Beetletun, först fick jag alla färgade drop - purpur men bara skit, sen vände hans lycka och runorna började ramla in. 12 runor var av 2 superior (Vigor och Tactics)! Jag fick inte en enda superior drop eller nått annat värt att ens göra salvage på! :p

Ska kolla upp Droknars vändan lite senare, bra tips DLL, undrar hur länge vi får ha den i fred!

Ett tips om man kör Beeltelun o Amerika har HH, man kan köpa sig lite bonus efter Nebo Seetlement och lite plus på regen (den släpper dock när man zonar). 10% bonus kostar 500 gp men det kan det vara värt. särskillt om man har tänkt kuta ett par vändor iaf!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Tips
« Svar #44 skrivet: 2005-10-30, 18:58:59 »
Jodu, jag tror inte det finns ett enda farmarställe som inte är exploaterat. Drooknars hittade jag på ett forum någonstans, nämnt i en bisats, så jag tror inte att det är ett av de mest kända ställena.

En kul grej som hände när jag skulle försöka hitta grottan: Jag sprang fel och hamnade i Camp Rankor:cartman Bara bra, eftersom Llwellyn inte hade det på kartan.

Helt galet att jag lyckades solospringa från Drooknars till Camp Rankor.

 

Senaste inlägg