Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans Artikel  (läst 30108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest325

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #30 skrivet: 2006-02-10, 16:48:14 »
Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!!

Jag kan ställa upp med ett  :rythm

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Veckans Artikel
« Svar #31 skrivet: 2006-02-10, 19:29:08 »
@Spook jag formulerade ett svarliknande ditt men vågade skicka det av rädsla att låta överdrivet gnällig.

Vårt så kallade "rätts"väsende har nog inte så mycket folkligt stöd som det tror. Helt klart är att om får jag tag på de här mäniskorna så skulle jag finna ett visst mått av njutning i att personligen göra dem obrukbara. Jag tror inte att de skulle få den behandling de förtjänar av samhället.

Men det är väl hets mot folkgrupp att tala illa om  kriminella, de kan säkert anklaga mig för allt från olaga hot till ärekränkning och förmodligen få rätt i domstol så gulle gull alla små fina våldäktsmän, mördare och rånare jag tycker sååå mycket om er.

guest253

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #32 skrivet: 2006-02-10, 22:33:28 »

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Veckans Artikel
« Svar #33 skrivet: 2006-02-10, 22:57:14 »
Jepp - det börjar bli dax att fostra vissa i männokärlek genom respekt. Hur dessa yngligar lär sig respekt kvittar, men går dem på mina lektioner så heter ämnet smärta ...

Jag känner en sådan kall vrede och avsky inför kräk som dessa, dem är inte längre värda att kallas människor. T.o.m. maskar står högre i rang då dem faktiskt utför nått gott.

Frågan är bara hur länge man ska snack om vad man skulle göra till att göra något ... det kunde varit min eller din dotter dem skändat och psykiskt förstört för all framtid.

Dålig karma det är vad det är, ruggigt dålig karma a' la fästing eller värre!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest510

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #34 skrivet: 2006-02-11, 12:29:13 »
[quote="Johnny Hazard"Dålig karma det är vad det är, ruggigt dålig karma![/quote]

Deras Karma star pa skuld konto...
Kommer att ta manga livstider att
gott-gora det skit de skapat.
Manga och jobbiga..
#%&@ jag mar sa daligt av att veta
 att det finns "manniskor" som dessa
:puke

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Veckans Artikel
« Svar #35 skrivet: 2006-02-11, 13:22:58 »
http://www.yesdeathpenalty.com/argument1.htm
Jag har nu officiellt valt sida i dödstraffsdebatten.

guest510

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #36 skrivet: 2006-02-11, 13:36:42 »
Kan kanske forsta argumenten till stor del. men jag tror att polisernas dodlighet skulle ga i taket, om kriminell skulle ha "noll att forlora" pa att skjuta sig ur' ett trangt lage. Jag tror aven att valdet mot vaktare och raddnings arbetare skulle bli annorlunda.
Ar aven lite radd for att man skulle kunna avratta en oskyldig.
Det rader ingen tvekan om att straffen som belaggs as som dessa idag, ar nedlatande mot offer och mot laglydiga.  
Men jag kan ha fel. Det har jag haft en gang forut :)
I detta fall tycker jag dock att man kanske skull kunna abelagga
foraldrarna till valds-verkarna med straff (ocksa). Men ar lite osaker
pa vad och hur.
Trotts allt undrar man lite var dessa as har gott fel, och varfor grundmassing human mannisko respeckt ar sa 100% obefintlig!
Pa 80-talet var det Paulo Roberto som var det oprovocerade valdets ansikte (det blev sedan en trend runt honom och han tog sig ur skiten). Men man undrar vad som skulle vara pa filmduken nu, om man skulle skapa "Stockholms natt" idag...
Det kanns lite som om dessa as inte ar manniskor utan djur.
Men att sag det vore att riskera att ge djuren daligt ryckte, och de fortjanar battre an detta avtrade varelser!

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Veckans Artikel
« Svar #37 skrivet: 2006-02-11, 13:55:34 »
Titta på argument 8.
Dödsstraffet hindrar med 100 procentig effektivitet gärningsmannen från ytterligare brott

Det var vad som fick mig att inse att dödsstraffet är det enda straffet som jag kan ställa sig bakom för den här typen av brott eftersom jag inte vill att det här skall ske igen, någonsin.

Hur skall vi annars påstå att vi gjort allt för att skydda nästa tjej från samma behandling?

Och att anpassa straffskalan så att den inte avskräcker brottslingar av rädsla för att de skall motsätta sig arrestering är en intressant synpunkt. Dragen i sin förlängning  får man ett samhälle som ser ut som...Sverige idag.

Jag har mycket nära vänner/släktingar som är poliser, jag vill inte öka risken för att de skall bli skadade.

guest510

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #38 skrivet: 2006-02-11, 14:11:50 »
Citat från: Cruentus

Och att anpassa straffskalan så att den inte avskräcker brottslingar av rädsla för att de skall motsätta sig arrestering är en intressant synpunkt. Dragen i sin förlängning  får man ett samhälle som ser ut som...Sverige idag.

Jag har mycket nära vänner/släktingar som är poliser, jag vill inte öka risken för att de skall bli skadade.


Som sagt.
Svar amne!
Och ditt argument ar inte latt att argumentera emot.
De skulle inte kunna gora om det, det stammer.
Jag ar val mer inne pa att livstid skulle vara en hel livs tid sa att saga.
Skarpa straffen men utan att vi maste bevapna vaktare etc.
Japan har i och forsig dods straff och valdet ar mycket lagt men det vald som finns ar mycket sexuellt orienterat ofta samt sadistiskt. Ofta aven riktat mot barn och kvinnor... fega svin finns overallt...
Sa straffet avskracker inte sa mycket (verkar det).
Jag ar ocksa osaker pa 'vilka brott' som skulle besvaras med dods straff.
En hustru som mishandlats av sin man och tillslut (efter manga ar) har ihjal honom eller skadar honom alvarligt. Ska hon fa doden som straff?
Sorry!
det ar ett mycket, mycket svart amne for nagon sa obegavad som jag. :hm

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Veckans Artikel
« Svar #39 skrivet: 2006-02-14, 10:26:24 »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest253

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #40 skrivet: 2006-02-14, 15:04:56 »
Honom skulle vi behöva i BF2-div! Hoppas det kommer en modd där man kan välja honom som stridskaratär... :D

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Veckans Artikel
« Svar #41 skrivet: 2006-02-15, 08:42:11 »
Blir man en pucko förälder bara för at man är kändis? :hm

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,778709,00.html
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Veckans Artikel
« Svar #42 skrivet: 2006-02-15, 14:28:04 »
Ja tydligen.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest253

  • Gäst
Veckans Artikel
« Svar #43 skrivet: 2006-02-15, 15:25:41 »
Citat från: Braxen
Blir man en pucko förälder bara för at man är kändis?


Hur menar du? Vaddå "blir"?  :hm

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Veckans Artikel
« Svar #44 skrivet: 2006-02-17, 21:21:33 »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

 

Senaste inlägg