Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Oblivion  (läst 11217 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #15 skrivet: 2006-04-11, 08:45:13 »
Har kommit igång rätt bra med detta spel nu, igår gick jag med i det smått brutala Dark Brotherhood gillet, riktigt spännande!

Detta spel är helt enkelt fantastiskt bra, bästa grafiken som någonsin skådats, roliga uppdrag, nästan obegränsade valmöjligheter, total frihet var man går härnäst, hur man vill spela osv osv. Plus att det man gör påverkar och lämnar spår i spelvärlden.

Rekommenderas verkligen!! :)

guest1327

  • Gäst
Oblivion
« Svar #16 skrivet: 2006-04-11, 09:03:34 »
Ja nog är det helt ok spel, men jag hinner inte sitta så länge per gång
Har ändå lyckats bli level 7  och släckt 2 "oblivion gates"
Är det någon som lyckats köpa sig ett hus än ?  Har blivit erbjuden hus på 2 ställen, och fått 1 quest på ett...  

Kolla in den här länken

http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

Jag trixade lite med ini filen och laddade in mer i minnet,, det flyter på riktigt bra efter det, samt att jag blev av med ett irriterande problem att Oblivion minimerade sig efter 10-15 minuters spel.
Fanns även lite inställningar för Dual core och Hypertheread system

MVH//Ragge

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #17 skrivet: 2006-04-11, 10:04:13 »
Japp, har sett den sidan. Det är helt ok guider de lägger upp på Tweak Guides faktiskt. Aktiverade stöder för HT enligt hans guide, plus lite andra grejer, flyter på bättre absolut.

Inget hus ännu, har fullt upp med uppdrag! :)

Apropå Dark Brotherhood, så stötte jag på en elak orc som är medlem hos dem. Han skröt om hur han slaktade en stackars liten flicka på hennes femårsdag...

Ett elakt sällskap man hamnat i, men riktigt riktigt coolt också! ;)

Moddar finns det ju redan en uppsjö utav. Själv har jag lagt in modden "Better Water", då man knappt såg en meter framför sig under vatten förut, stor skillnad nu. Dessutom blir vattnet sett från ytan snyggare med denna mod i mitt tycke.

Vad saknas då för att detta skulle vara det bästa spelet någonsin? Multiplayer!  Tänk om de hade kunnat lägga in den möjligheten också!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Oblivion
« Svar #18 skrivet: 2006-04-11, 10:09:19 »
Haha deadhead... "Here we go again" :)

Finns ett spel du kanske skulle gilla med MP-stöd - Det heter WoW.
:lolabove

Striker

  • Gäst
Oblivion
« Svar #19 skrivet: 2006-04-11, 12:37:07 »
Jag har nog kommit längst.
Klar med alla gates och äger 5 hus det dyraste kostade 25k.

guest1327

  • Gäst
Oblivion
« Svar #20 skrivet: 2006-04-11, 12:37:57 »
:lolabove

Ja, fast det är ju så tråkiga medspelare där :)  J/K
Nä jag tar paus bara för att jag varken har ork eller tid just nu, och över sommaren brukar det inte bli spel alls för min del, men jag lär nog dyka upp igen, och då är ni väl på er 2:a 3:e alt som passar min level  :)

//Ragge

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #21 skrivet: 2006-04-11, 12:51:57 »
Citat från: Pruneboy
Haha deadhead... "Here we go again" :)

Finns ett spel du kanske skulle gilla med MP-stöd - Det heter WoW.
:lolabove


[OT]

Hehe! Jo tack, jag vet! :)

Nu är det dock så som du vet (?) att jag skänkt mitt konto till GaZas bror, så oavsett om jag skulle vilja börja spela igen (och det vill jag ju egentligen, och har velat hela tiden!) så kan jag inte, så till vida jag inte köper ett nytt spel och börjar om från början vilket inte låter så lockande (ain't gonna happen!).

Men kom ihåg att hälsa till Acire när ni stöter på henne! :)

[/OT][/size]

guest273

  • Gäst
Oblivion
« Svar #22 skrivet: 2006-04-11, 23:09:30 »
Citat från: Striker
Jag har nog kommit längst.
Klar med alla gates och äger 5 hus det dyraste kostade 25k.



Fel taktik .. man måste suga på karamellen länge
för man vet inte när nästa kommer .. "tillägg" då

Ett litet tips .. när ni skapar en ny karaktär .. och  när ni springer igenom första grottan så att säga !!
och kommer till ett ställe där ni ska smyga förbi ett troll som grillar en råtta .. tryck på auto gå "q" och gå in i väggen hela tiden i typ en 45 min
så ökas smyg skillsen utan någon ansträngning  :sleep
och när allt är klart så blir ni master i sneak när ni kommer ut i vida världen .. med många fördelar hehe

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #23 skrivet: 2006-04-13, 11:55:30 »
Hm! Lite irriterande att de inte fixat saker sedan Morrowind. Spelet är för lätt!

Det går ex. fortfarande utmärkt att hoppa upp på hustaken och i lugn och ro skjuta ner fienderna som springer omkring som yra höns nere på marken.
Jag försöker undvika denna taktik, men ibland blir det lite för hett om öronen, och då min gubbe numera hoppar högre än Patrik Sjöberg (från stillastående, dessutom) så är det lätt att ta till detta lilla trick i pressade situationer.

F.ö. så blir spelet bara mer och mer intressant, och vissa vyer får en att dra efter andan! :)

Striker

  • Gäst
Oblivion
« Svar #24 skrivet: 2006-04-13, 12:53:45 »
Jag är lite sur på vapnen dom e för klena .. tar 18 pilar med en enhanced lightning bow skjuter daedric pilar för att fälla en Orc.

kul när man blir trängd och 3 bamse orcs muckar gräl.  :cry

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #25 skrivet: 2006-04-21, 23:45:41 »
Fastnat i Oblivion-träsket pga av Ragges besök i helgen. Himla snyggt spel, men väldigt irriterande buggar. En kanske jag har löst; plötsligt rörde sig min gubbe som i sirap och inte ens en omstart av datorn hjälpte alltid. Löste det genom att avaktivera joysticken i oblivion.ini ... tror jag!

Sen har jag räkat ut för osynliga vargar, man ser bara ett daller i luften ... ska det vara så?

Tankat hem ett mod-paket med diverse olika mods som jag ska lägga in strax. Om den/dem är bra postar jag länk här ... tror den låg på Fileplanet.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest19

  • Gäst
Oblivion
« Svar #26 skrivet: 2006-04-22, 09:58:32 »
Citat från: Johnny Hazard

Sen har jag räkat ut för osynliga vargar, man ser bara ett daller i luften ... ska det vara så?



Jepp, de ska vara osynliga, finns quester med sånt.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Oblivion
« Svar #27 skrivet: 2006-04-22, 16:28:16 »
Jag har fått tips om detta spel men då jag just nu befinner mig i wow-träsket så har jag svårt att tänka mig att nåt skulle kunna vara bättre. Nån av er som kan göra en jämförelse? Om man gillar wow, kommer man gilla även detta spel?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #28 skrivet: 2006-04-22, 22:19:21 »
Citat från: Airam
Jag har fått tips om detta spel men då jag just nu befinner mig i wow-träsket så har jag svårt att tänka mig att nåt skulle kunna vara bättre. Nån av er som kan göra en jämförelse? Om man gillar wow, kommer man gilla även detta spel?


Tja, den största skillnaden är ju naturligtvis multiplayer/inget multiplayer. Så frågan är väl om du gillar singleplayerspel?

Gör du det, så tillhör Oblivion, i mitt tycke, ett av de absolut bästa rollspelen någonsin. Dessutom är grafiken något av det snyggaste som skådats till dags dato (det kräver dock sin dator).

Det finns massor av quests, det är icke-linjärt, vilket innebär att du kan spela precis som du vill, det har ett intressant färdighetssystem vilket innebär att du blir bättre på dina färdigheter ju mer du använder dem.

Jag gillade (gillar!) WoW, och jag gillar detta spelet väldigt mycket. Det enorma grindadet som WoW har saknas dock tack och lov helt i detta spel, vilket kanske är självklart, grindande är ju en del av vardagen i ett mmorpg, tyvärr.

Så, kan du tänka dig att sitta för dig själv att spela, så blir det nog knappast mycket bättre än Oblivion!

Frågan är ju dock om man som WoW spelare har tid för något annat spel än just WoW? Jag hade det inte när jag spelade i alla fall! ;)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Oblivion
« Svar #29 skrivet: 2006-04-22, 23:18:20 »
Citat från: DeadHead
Tja, den största skillnaden är ju naturligtvis multiplayer/inget multiplayer. Så frågan är väl om du gillar singleplayerspel?

Gör du det, så tillhör Oblivion, i mitt tycke, ett av de absolut bästa rollspelen någonsin. Dessutom är grafiken något av det snyggaste som skådats till dags dato (det kräver dock sin dator).

Det finns massor av quests, det är icke-linjärt, vilket innebär att du kan spela precis som du vill, det har ett intressant färdighetssystem vilket innebär att du blir bättre på dina färdigheter ju mer du använder dem.

Jag gillade (gillar!) WoW, och jag gillar detta spelet väldigt mycket. Det enorma grindadet som WoW har saknas dock tack och lov helt i detta spel, vilket kanske är självklart, grindande är ju en del av vardagen i ett mmorpg, tyvärr.

Så, kan du tänka dig att sitta för dig själv att spela, så blir det nog knappast mycket bättre än Oblivion!

Frågan är ju dock om man som WoW spelare har tid för något annat spel än just WoW? Jag hade det inte när jag spelade i alla fall! ;)


tack för ett jättebra svar.  :thumb

låter nästan som att det här kan vara ett spel för mig. springer ju väldigt sällan i grupp i wow. men då är det ju det där med tiden... nja... jag får nog suga på karamellen en stund till och sen se om jag vågar prova.

 

Senaste inlägg