Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nybörjare söker Corp  (läst 3218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5190

  • Gäst
Nybörjare söker Corp
« skrivet: 2013-10-16, 14:58:19 »
Hej,

Jag håller som bäst på att lära mig spelets grunder just nu för att sedan kunna fokusera på de delar jag finner roliga. Och istället för att söka till första bästa corp ingame så tänkte jag kolla hur det låg till här eftersom jag spelat lite SWTOR och GW2 (och gör fortfarande) med OG.

Jag läste i en annan tråd här att det skulle sättas upp ett nytt Corp. Har det blivit av ännu?

Jag räknar inte med att spela varje dag även om det blivit så sedan jag återaktiverade mitt testkonto förra veckan, men några kvällar i veckan ska inte vara något bekymmer.
Min karaktär ingame heter "Philip J'Fry OmicronP-8", tillhör Caldari och är mest fokuserad på mining för tillfället.

Så jag undrar, finns det någon möjlighet för en newb att söka till ett OG-Corp och inte alltid behöva flyga ensam mellan asteroidbältena framöver?  :buddy

Mvh
Ola Hellgren

guest5190

  • Gäst
SV: Nybörjare söker Corp
« Svar #1 skrivet: 2013-10-17, 09:03:56 »
Hej igen. Jag kommer börja köra med EVE university för att komma igång med spelet. Dom hade en hel del nyttig information för nya spelare.

//Ola

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nybörjare söker Corp
« Svar #2 skrivet: 2013-10-17, 12:20:11 »
Hej Sylten och välkommen! Foppa är den du ska stöta på om EVE.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nybörjare söker Corp
« Svar #3 skrivet: 2013-10-17, 13:50:09 »
Välkommen hit btw! Just nu är det väl egentligen inte så många som spelar just EVE i oldgents. Några få och de är vad jag vet med i en icke-OG corp. Jag kan dock vara heeeelt ute och cyklar men som prunis säger, prata med foppa så vet han nog mer :D

Utloggad Foppa

  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Nybörjare söker Corp
« Svar #4 skrivet: 2013-10-19, 23:02:31 »
Hej

Ja vi har ny gammalt Corp kan man säg. Vi skulle fixa lite med Corpet så vart tvungen att Kicka alla. Men nu är det som det ska vara. Kom gärna in på TS och prata med mig. Jag vett inte vilka som spelar för att det är ingen som har ansökt om att få komma tillbaka till Corpet. En annan bra person att prata med är [S2N] Elkovitch på TS.

Vi har 4st i Corpet:
Elkovitch
Foppa
Muggefigge
Asp

Heter du Sylten på TS?
« Senast ändrad: 2013-10-21, 23:56:35 by Foppa »

Utloggad Elkovitch

  • =[OG]=Medlem
  • Tjuvröker under en gran
  • **
  • Antal inlägg: 64
SV: Nybörjare söker Corp
« Svar #5 skrivet: 2013-10-23, 18:44:06 »
kan oxå nämna att jag har ett R&D corp oxå. tar inte in några medlemmar där, men jag kan i stort sett hjälpa till med allt från att bygga shuttles till att bygga titaner. håller på med en del capital/super capital produktion och massa t2 produktion/invention för tillfället.
EvE Online Player.
Main: Gonnaeatit

 

Senaste inlägg