Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291570 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #90 skrivet: 2011-06-23, 20:56:50 »
Jag tycker att dom kan lägga på ett kål med den där betan...

Screenshot:


Sorry, kunde inte låta bli... :quiet
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #91 skrivet: 2011-06-23, 23:12:25 »
Jag tycker att dom kan lägga på ett kål med den där betan...

Screenshot:


Sorry, kunde inte låta bli... :quiet


 :lolabove kan man bara hålla med.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #92 skrivet: 2011-07-02, 18:07:51 »
Jag skrev par dagar sen att D3 sajter världen över har blivit inbjuda att prov spela en ny demo build av diablo3. De har nu visat sig att inte är ny demo build utan de är "Betaklienten som skall visas upp och de ska få möjlighet att få prova den. Dessutom så ska blizzard tillkänna ge nya battle.net feature.  :D :supporter :supporter Snart går diablo3 beta igång, åå vad längtar  :thumb


Källa: http://www.svenskadiablo.se/

Yippeee!  :banana

Jag hoppas vi kan se spelet snart. Hur lång tid brukar Blizzard ta på sig för Beta-tester?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #93 skrivet: 2011-07-02, 20:24:48 »
Jag skrev par dagar sen att D3 sajter världen över har blivit inbjuda att prov spela en ny demo build av diablo3. De har nu visat sig att inte är ny demo build utan de är "Betaklienten som skall visas upp och de ska få möjlighet att få prova den. Dessutom så ska blizzard tillkänna ge nya battle.net feature.  :D :supporter :supporter Snart går diablo3 beta igång, åå vad längtar  :thumb


Källa: http://www.svenskadiablo.se/

Yippeee!  :banana

Jag hoppas vi kan se spelet snart. Hur lång tid brukar Blizzard ta på sig för Beta-tester?

Mellan  5-6 månaders brukar blizzard spel vara i test. De kan bli tal om mindre månader då de sagt att hela spelet inte ska testas utan bara 3 första akterna =). Den fjärde akten  ska vara helt suprise =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #94 skrivet: 2011-07-02, 23:02:35 »
När dom kör öppen beta brukar det bara ta ca 1-2månader.

Så lika bra att vänta tills dess

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #95 skrivet: 2011-07-02, 23:37:31 »
Starcraft 2-betan började den 17 februari och spelet släpptes den 27 juli, det är över 4 månader. Och det som testades då var bara multiplayer. Och det var alltså Starcraft 2. Hur länge D3 kommer vara i beta vet nog inte ens Blizzard, men för att inte bli besviken är det nog bästa att räkna med ett halvår eftersom det är nog lite mera avancerat med alla skills, quester och prylar som måste vara balanserade. Men den som spelar får se...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #96 skrivet: 2011-07-03, 11:46:45 »
haha coolt, i förra veckan så kom de upp en blogg där en person utgav sig för vara en beta testare för diablo3. En  massa ny  information av spelet la han/hon upp i deras  blogg som var form av utfrågning. Väldigt  detaljerade svar och extremt intressanta information kom ut.
Blizzard svarade med att bloggen var super fake och stängde ner tråden på officiella forumet.
Nu söndagsmorse verkar som om bloggen helt borttagen, så haglar de in teorier om de är sann eller falsk.

Edit - De nu fram kommit att de var fejk på den här bloggen, men som bashiok sa i förra veckan så var de en super fake, så de var svårt även för oss fans som duktiga urskilja sant och falskt då svaren extremt detaljerade.
De visat sig att han snappat upp allt som går få tillgång till även poster som blizzard deletat sen urminnes tider, de allra första som kom 2008..
« Senast ändrad: 2011-07-03, 19:30:19 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #97 skrivet: 2011-07-03, 15:39:25 »
Tänkte bara posta lite angående att bli betatestare. OM (:eager) man blir inbjuden i testet får man ett email om att man har blivit det på den emailadress man angett som kontonamn på battlenet (det är där man anmäler om man vill vara med i betan). OBS! Ett riktigt email pekar inte på en websida! Gör det det så är det en fake. Och det finns inga betanycklar, det är något som aktiveras på ditt bnet-konto.

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27800559991&sid=3000&pageNo=1#4

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #98 skrivet: 2011-07-03, 19:39:57 »
Starcraft 2-betan började den 17 februari och spelet släpptes den 27 juli...


Det var inte en "Öppen" beta som startade 17e februari. Det krävdes att man blev inbjuden till den, dvs ej öppen för alla.
Öppen beta är för vem som helst som vill vara med. Det är den absoluta sista fasen i en beta test.
Brukar inte ta mer än 1-2 månader för den Öppna betan att pågå. Sen släpps spelet. Oftast. :)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #99 skrivet: 2011-07-05, 13:06:31 »
Ni kanske redan sett runestones olika effekter men här är Blizzards egen sida.

http://us.blizzard.com/diablo3/world/systems/runestones.xml

Förbenat snyggt och många olika spells/förmågor visas med respektive runsten.  :cartman
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #100 skrivet: 2011-07-06, 00:34:59 »
Ni kanske redan sett runestones olika effekter men här är Blizzards egen sida.

http://us.blizzard.com/diablo3/world/systems/runestones.xml

Förbenat snyggt och många olika spells/förmågor visas med respektive runsten.  :cartman

De redan postat på sida 6 =) tanken var god och de är förbaskat jävla snyggt, snyggare en wow mohahaha

Demon hunterns var min favorit utan tvekan
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #101 skrivet: 2011-07-06, 13:13:38 »
Gotgame.com påstår att de enligt ”säkra källor” från Blizzard kan avslöja att Diablo 3 planeras att släppas i november 2011. Detta rykte sammanfaller bra med den nyss utannonserade ”The Book of Cain” som också planeras att släppas i november, kanske tillsammans med collectors edition av Diablo 3? Enligt ryktet jobbar de anställda på Blizzard långa skift för att finslipa spelet inför releasen.

”Despite Activision-Blizzard’s legendary reputation for secrecy, humans are social creatures, and the juicy content of some fortuitous conversations have made their way to GotGame. An inside source has revealed that Activision-Blizzard is pushing to release Diablo 3 by NOVEMBER OF THIS YEAR, and has employees working from  9am – 2am daily to finish polishing content.  It has long been rumored that D3 would be released by the end of this year, though Activision-Blizzard has inexplicitly denied this by excluding Diablo 3 from this years listed releases. This is typical of the company’s dedication to polish and finalization before officially announcing releases. Still, I hope this true and I can’t wait to play it in November, if not later.”

Jag vet inte vad jag ska tro längre, är något blizzard duktiga på de att inte bestämma release datum och överraska när kommer till kritan..

« Senast ändrad: 2011-07-06, 13:16:03 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #102 skrivet: 2011-07-10, 00:21:46 »
Kan tilläggas att November release var bara påhitt naturligtvis!! Nu känner man trycker ifrån alla spelsajter och media som försöker få en del av kakan av diablo3 uppmärksamhet. De nu man verkligen bara ska lyssna på blizzard officiella saker som kommer upp. Resten är bara ett sett för spelsajter och tidningar få lite folk in på deras hemsidor. Vid  minsta anspråk  av release eller  beta får dem offbart mycket läsare besökta.  
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #103 skrivet: 2011-07-10, 08:51:19 »
Tankar/frågor runt DLC och Collectors Edition:

Det gick /mig veterligen/ inte att utöka Diablo I och II på något sätt med DLC (downloadable contents). Under de senaste åren har spelmarknaden ändrats och gått mot att mer finansieras av små DLC. Blizzard var först lite sega i WoW men har nu en ganska stor försäljning av pets, mounts mm. Jag kör lite Civ 5 och även där kan man köpa till små expansioner i form av nya civilisationer eller kartor.

Även Collectors Edition-varianter och olika förbokningserbjudande har exploderat. När jag köpte Mass Effect 2 så kunde man välja mellan en drös olika varianter på vilka in-game-items som ingick. Amazon hade inte riktigt samma in-game-items som Webhallen. Även Dragon Age II hade varianter på (har jag för mig) på Collectors edition.

* Vad tror ni D3 Collectors Ed kommer innehålla? Inte något, samma erbjudanden från alla försäljningsställen eller olika varianter?

* Tror ni D3 kommer ut med DLC också? Har Blizzard kommenterat något om DLC?
« Senast ändrad: 2011-07-10, 08:54:23 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #104 skrivet: 2011-07-10, 10:50:13 »
Jay wilson sa i blizzcon 2010 CE skulle innehåll mycket go saker men att inget var riktigt bestämt ännu..

Själv tror att blir vanliga som så som:
Samlarkort av hjältarna kanske eventuellt monsterna.
plast / tenn Figurer - på hjältarna.
Dvd behind game, se spelet tillverkades.
Affischer olika motiv på kanske en annan autograf  ifrån D3 teamet.
Annorlunda box kanske i mentall eller finare kartong papper så som TBC Expansion =).
Sen tror jag på annorlunda pet eller items eller form utsmyckning på ens gubbe i spelet som visar att man SED köpare.
Sen kommer naturligtvis boxen varira i pris på varenda spelställe, och de lär vara dyrt då sagt att skall finnas par antal av den. Skulle inte förvåna mig om den skulle gå för 1500 på dyraste och 799 billigaste.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg