Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Information till Vinterlan  (läst 1318 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grönis

  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
Information till Vinterlan
« skrivet: 2013-12-09, 20:36:18 »
Så du vill komma på LAN i Sandviken? Då finns det saker att tänka på.

Vi får tillgång till lokalen från torsdag 16:30 så då är ni varmt välkomna

Kostnad
Priset för detta lan är 500 riksdaler.
 
Vart ska jag åka?
Vi kommer husera i byggnaden Valhalla i Sandviken.
 
Seegatan 1
81133 SANDVIKEN
 
http://kartor.eniro.se/m/nEgfW
 
Om du tar bilen till lanet så tar vi för givet att vinterdäcken är på. Det kommer enligt media vara "snökaos" när du kommer fram (dvs mer än 3cm snö på backen) och vi vill ju att alla ska komma fram utan problem.
 
Hur många får plats?
40-60 pers är lagom men fler går även om det blir trångt.
 
Finns det ström för min burk?
Det borde räcka till alla. Så länge alla tar med sig förlängnings-/förgreningskablar.
 

Var sover jag?

Det finns hårda golv i separata sovutrymmen att sova på. I dessa sovutrymmen råder tystnad. Separat rum för hödljudda sovare kommer finnas. Sovsäck, liggunderlag/fältsäng, pyjamas och teddybjörn håller du med själv. Även om det finns värme i lokalen så kan bli kallt på natten så ta gärna det tjocka flanellnattlinnet/pyamasen när du ska sova.
 
Jag måste ju äta...
Här kommer hålltiderna på det som kommer att serveras:

Fredag
20.00 Middag

Lördag
09.30 Frukost
14.00 Lunch
20.00 Middag

Söndag
09.30 Frukost

Om du vill äta mellan dessa tider så är egna extra matransoner inte fel att ta med. Tänk på lösningar för att äta innan ni börjar dricka. Rattfulla är inte välkomna tillbaks.

Ni som har allergier, vegetarianer mm hör av er till Grönis,Kula eller Bolder så vi kan se till att ni också får mat den här helgen.
 
Jag måste ju dricka...
Ja, vem fan vill inte det? Du får dricka vad du vill men FÖR fulla människor får sova ute. Tänk dock på att inte lämna flaskor och andra bevismaterial efter dig eftersom det är offentliga lokaler och omgivningar vi huserar i.
 
Kan jag ta med en vän?
Japp. Meddela det innan bara så att vi kan räkna plats. Du måste gå i god för vännen och vännen måste vara i OG-ålder.
 
Jag måste ju skita...
Finns toaletter! (Städa efter dig för allas trevnad.)
 
Alla andra luktar svett!
Det gör du med. Dusch finns - använd den!
 
Vad behöver jag i datorväg?
* Dator
* Skärm
* Ström till dessa + extra grendosa! Minst en!
* Nätverkskort
* Hörlurar
* Nätverkskabel (alltid bristvara!). Har du en extra lång hemma? - Ta med den.
* CD med drivisar till din burk.
* CD med spel för eventuell ominstallation.
* Lite extragrejer till alla vänner vars prylar glömts eller gått sönder.
 
Vad behöver jag i övrigt?
* Handduk om du vill duscha. (Det vill säkert alla andra att du ska.)
* Tandborste m.m. är väl en självklarhet.
* Madrass eller luftmadrass att sova på. (Golven är hårda och kalla.)
* Sovsäck eller andra sovattiraljer att sova i.
* Sjukvårdsprodukter (finns ingen förbandslåda vad vi känner till).
* Dricka och godis.
* Silvertejp kan vara bra att ha.
* Tofflor kan vara sköna men är ingen nödvändighet.
* En pirra om man har känslig rygg.
 
Bör jag tänka på något?
Ja. Supportchef pruneboy är trött på att fixa burken som du inte vet om den fungerar men tog med ändå. Primärt är det så att den SKA fungera med de aktuella spelen för helgen. Om du inte är säker på att burken klarar de spel som ska köras kan du inte räkna med att vi ska fixa det åt dig.

Se till att ha alla de senaste patcharna, drivisar m.m. installerade innan du kommer med andra ord! Uppdatera dina anti-virus filer och sök igenom hela burken, vi vill inte ha dina virus.

Ni som brukar leacha nätverkskablar kan ju gå och köpa ett par stycken så kommer det att bli enklare att få dessa att räcka till. Tänk på att det kan vara ett antal meter till närmsta switch.

Om du vill att folk ska köra ett spel som du har så ser du till att det finns en smärtfri installation att tillgå. Alla patchar och ev. uppgraderingar ska vara med, annars blir det inget. Det tar dessutom 2 timmar att preppa alla burkar innan alla är igång, detta vet vi av erfarenhet.

Jag vill slanga program
Inte under ordinär speltid, va? Det slöar ner nätet rätt bra. Vi får se om vi fixar till det på något sätt, annars görs detta helst när de flesta sover (normalt mellan 04.00-10.00).
 
Säkerhet
Det är eldningsförbud i lokalen då det är en träbyggnad ifrån 1908.

Det kommer att finnas datorer för mycket pengar på plats så det ligger i ALLAS intresse att vi inte får ovälkommet besök! Håll ögonen öppna och försök hjälpa till med att hålla dörrar stängda och låsta. Tänk på att vissa utrymmen kan vara larmade så håller till de lokaler som vi har blivit tilldelad. Om du utlöser ett larm är det DU som betalar !!!

Har på Grönis initiativ fixat stavfel etc //Airam
« Senast ändrad: 2016-11-10, 12:53:56 by Grönis »

Utloggad Grönis

  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: Information till Vinterlan 2016
« Svar #1 skrivet: 2016-01-04, 07:38:57 »
Sista avhoppsdagen är den 15 januari

Avhopp efter detta kommer att bli tvungen att betala.

 

Senaste inlägg