Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 2  (läst 29043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #75 skrivet: 2013-05-20, 17:21:09 »
Ja D3 hadew man så mkt förväntningar på sedan när det kom så tycker jag iaf att det vart ett antiklimax, visst bra grafik men thats it tycker jag.
D2 trots sin trista grafik har så mkt mer känsla och inlevelse så det funkar än, ska se till att hitta nyckeln i veckan bara hoppa in i förrådet å gräva igenom lådorna, man kanske dessutom hittar massa annat roligt med ;)
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #76 skrivet: 2013-05-20, 18:20:50 »
Man kan ju köpa nytt också, den är ju inte speciellt dyr...  ;)
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/138897-diablo_2_gold
« Senast ändrad: 2013-05-20, 18:32:16 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 2
« Svar #77 skrivet: 2013-05-20, 18:28:03 »
Här kommer jag in och kastar granater i glashus  :D

Men Diablo 3  någon?

Mitt hjärta brinner för D2 men jag testade att lira det för ett tag sen och det var bara inte samma sak längre. Kände att jag va rätt färdig med ett sjukt bra spel! Jag är rätt nöjd med vad spelet gav mig :)

Vet inte vad min kod är eller om gubbarna finns kvar men känner tyvärr inte att D2 lockar :( Är väldigt avis på er att ni har suget kvar!

Farma på :D

Tyvärr diablo3 lever inte upp till sitt motto längre. Ett AH som har tagits över av bots och hackare  items farmingen och försäjlning blir lika med obefintlig.

Diablo3 behöver massor av saker och blizzard är medvetna om det.
Som de är just nu är de inte värt någon som helst speltid i det.
Allt handlar bara köpa saker för riktiga pengar och sån gameplay blir väldigt tråkig på sikt.
Diablo2 har inte bästa grafiken de kan hålla med om, men deras items system, crafting, end content de så mycket bättre. Föremålen som droppas betyder något mer när gråa föremål kan sockas med runes, och på sätt kan man förbättra sin gubbe. Diablo3 vita och gråa har ingen funktion i spelet mer att dem ska droppas för skapa en illusion om att blåa/gula legendary skall kännas roligare när dem droppas vilket inte gör.



Jag håller med att AH är en stor negativ faktor för spelet men som jag skrev i Neverwinter DDO tråden...man BEHÖVER INTE Auction House för att njuta av spelet! Jag har alltid skitit i mmos ekonomi och njutit av spelet för vad det är :) Återigen, har man ett intresse av att sälja/köpa saker så är D3 inte ett spel för dom då ekonomin är förstörd. Men för ARPG-älskare som mig så är ett tips...Ignorera AH och RMAH helt! Jag har spelat i ett år(ja jag är dum i huvet jag vet  :D ) men tycker fortfarande det är kul. Och med min main, så har jag inte rört AH eller RMAH alls. Allt på den gubben är self-found gear!

Diablo 3 har en hel del de behöver fixa(pratar inte om AH) men man behöver inte köpa gear för att klara allt! Jag farmar på MP10 med gear jag hittat själv och tillsammans med mina syskon. Funkar fint :D

Btw, dags och testa Van Helsing. Nån jävel tryckte på köp-knappen  :drink


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #78 skrivet: 2013-05-20, 20:15:39 »
Jag håller inte alls med er! Diablo 3 är helt enastående vad gäller "lore" och är skitskoj. Visst jag har inte "farmat" på riktigt ännu men jag kan inte tänka mig att det blir tråkigt om man inte själv väljer att göra det tråkigt. D3 är inte D2 och har väl aldrig ens haft tanke på att se ut som det gamla hederliga spelet - som f.ö. ännu håller måttet.

Håller med Bahaa om att man helt kan strunta i AH och RMAH. Man gör sin grej liksom :D Det är det som gör spelet! Book of Cain... just sayin!

Det är problem med korrupta betal- och spelsystem vart helst man vänder blicken så det enklaste är att låta bli dem. Enda stället jag kan förstå frustrationen med dåligt AH etc. är PvP då man tävlar mot oddsen mest hela tiden.

I övrigt, sug in upplevelsen och låt det vara vad det är utan att jämföra för mycket med D2. Jag njuter lika mycket av båda spelen faktiskt. :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #79 skrivet: 2013-05-21, 10:59:52 »
Ja D3 hadew man så mkt förväntningar på sedan när det kom så tycker jag iaf att det vart ett antiklimax, visst bra grafik men thats it tycker jag.
D2 trots sin trista grafik har så mkt mer känsla och inlevelse så det funkar än, ska se till att hitta nyckeln i veckan bara hoppa in i förrådet å gräva igenom lådorna, man kanske dessutom hittar massa annat roligt med ;)

Hur gick med nyckeln hittade du den? annars kan du köpa de digitalt, inte de billigaste kanske men de funkis och väldigt skönt kunna ladda hem de på 2 min installera snabbt.


Vilken klass skall du spela förresten om du börjar spela  vill säga?  =)
Självklart får du  välja vad vill, just nu i gruppen har vi 1 paladin, 1 barba, 1 Assissns.
Kommer  Bråthen så har vi eventuellt en 1 sorc  eller en till paladin.   
« Senast ändrad: 2013-05-21, 11:03:58 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 2
« Svar #80 skrivet: 2013-05-21, 17:19:20 »
Jag tycker Diablo 3 var precis som Skalis skrev, ett riktigt antiklimax.
Storyn som de så fint berättade var det tunnaste jag varit med om i ett Blizzard spel, som dessutom haft 10 år på sig.
Sen har man alla teknikaliteter, items, skills, runor etc. allt det där kunde varit så mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men Diablo 3 blev för mig en väldigt stressad och irriterad spelupplevelse istället för en lugn skön mysig stund med monsterslakt.

Men sedan kan nog Diablo 3 bli mer intressant om man spelar utan AH och RMAH som Bråthen skriver. Skulle faktiskt rekommendera att man struntar i AH.


Det som dock var förbannat bra med Diablo 3 var känslan av att slakta saker, striderna var riktigt sköna.
Musiken, röstskådespelarna och CGI filmerna var också fantastiska.


Diablo 2 låter intressant, men vet inte om jag orkar. Men blir nog Path of Exile sedan när det väl släppts.  :thumb

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #81 skrivet: 2013-05-22, 11:01:00 »
När jag skulle ut å leta så fråga grabben vad för spel som låg där, så det sluta med att vi köpte varsitt nytt D2 för han ville åxå spela ;)

Ska ju tilläggas att jag inte hittade mitt gamla D2  :cry
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #82 skrivet: 2013-05-22, 11:44:01 »
Lyllo er, så mycket lättare att mula! Men stackars bossar som kommer få smaka kallt stål, eld, poison, cold, lightning, curses och magiska skada!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #83 skrivet: 2013-05-22, 11:55:45 »
Nu måste jag ju fråga.
Kör man registrering av D2 på battlenet lr kör man via den gamla ingame browsern för onlinespel numera ?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #84 skrivet: 2013-05-22, 12:09:23 »
Nu måste jag ju fråga.
Kör man registrering av D2 på battlenet lr kör man via den gamla ingame browsern för onlinespel numera ?

2 olika battle.net så jag tror de behövs längre, men de kanske ändrat de igen.

vilken klasser kommer ni välja du och din son? =) Jag har items på lager om ni behöver skor/bälten, vapen =) för low levels
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #85 skrivet: 2013-05-22, 12:34:13 »
CD-nyckeln till Diablo 2 registrerar man på det vanliga Battle.net-kontot (Battle.net 2), alltså samma som BNet som WoW/Starcraft2/Diablo3 ligger på.

När man sedan ska spela D2 skapar man ett konto på Battle.net classic (alltså det första Battle.net).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #86 skrivet: 2013-05-22, 12:57:42 »
brrrrrrr jag brukar inte tycka att info från manualer/instruktioner är jobbiga men blizzard tar då fan priset, blir ju helt snurrig av detta! ;(
Får vänta tills grabben kommer hem så kör vi in det på hans burk först för han har inget battle.net konto å utgå ifrån det.
Mitt konto är tydligen knutet till us.battle.net dessutom så måste lösa det med....

Hoppas man kan prova på ikväll nu när man väl har spelet igen  ;)
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #87 skrivet: 2013-05-22, 13:04:41 »
Inne i själva Diablo finns en dropdown sedan med 4 realms. Europa, USwest, USeast och något till har jag för mig. Så att du är knuten till us kanske inte spelar roll om du ändå väljer i diablomenyn var du skapar gubbar. Jag har bara lagt in gubbar på Europe (ladder, expansion).

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #88 skrivet: 2013-05-22, 13:24:48 »
Ajuste, kanske bara ska installera å se ingame menyerna iaf.
Lär väl poppa upp ngt om att man ska regga på battle.net iaf.

Wish me goood fookn loook  :drink
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #89 skrivet: 2013-05-22, 13:47:11 »
Jag kommer in senare ikväll ska på kurs ikväll "Photoshop mellan 18:00-21:30 så lär väl komma in typ kl 22:15 om ni undrar vart jag tog vägen...

Nu sitter bara och  :drool :drool  över prylarna för min Paladin

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/elite/umaces.shtml


Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg