Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246151 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« skrivet: 2005-05-13, 19:26:09 »
Fredag den 13!!!!

Dagen börjar kl 08:00 hämtar en ny brandvägg, installerar den (den ska ju vara färdigkonfad) börjar byta ip adresser på de servrar som trots moderniteter som DHCP har fasta IP adresser. det går bra 1 servern, andra likaså, 3 så slutar programmen fungera i,,,  Nåväl  sätter tillbaka ip adressen till den gamla och det funkar.. fortsätter med de övriga 7 datorena och det går smärtfritt, fasst den 3:e server F##n vägrar funka.
börjar leta  hittar minst 25 .cfg filer som har fast ip adress istället för hostnamn. ändrar i allihop,, men det fungerar likväl inte.. återställer allt.  drar från stället, nytt problem  30 st arbetsplatser ska flytta och jag har bara eftermiddagen på mig, för på måndag ska de funka. Nätverket strular, datorerna vill inte starta, skrivar dj###ln lägger av.
till slut får vi fart på de 30 datorerna, pustar ut med en kaffe innan det är dags att åka hem, och då får man sig en utskällning för att Xerox inte varit och fixat en strulig skrivare.
Har inte ens hunnit kolla forumen idag

Puh!!

Nu har jag fått mig ett par öl   (enm förstående fru köpte ett par st åt mig)
och problemen är ur världen, men vete fasen om jag orkar sitta vid dattan idag

//Ragge

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Re: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #1 skrivet: 2005-05-13, 19:55:22 »
Citat från: RaggeLodbrok
......., men vete fasen om jag orkar sitta vid datjan idag

//Ragge



Blir inte det lite långt att åka?

och jo, det är här vi spyr på våra jobb :)
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #2 skrivet: 2005-05-14, 13:26:09 »
Med facit i handen så orkade du iaf! ;)

Tänk hur lite man kan påverka sitt jobb egentligen nu för tiden. Idag är allt toppstyrt och svängrum för egna idéer ärkraftigt begränsat. Och hur jävla kortsiktigt cheferna som alla är ekonomer ska räkna hem en verksamhet. Siktet är inställt per kvartal och företagen svänger som folkpartister i en invandrarpolitiskdebatt (ursäkta det var lågt).

Facket har ingen som helst makt och alla skyller på MARKNADEN och VÄRLDSLÄGET. Sverige har högkonjuktur nu, men det syns banne mig inte mer än att det skitrika pamparna blir ännu rikare och våra skolor och sjukvård allt mera ansträngda.

Det är banne mig snart dax för en revolution - man har gott från röd till blå till knallröd igen, men vart finns den politiska grupp som snackar så man förstår? Som står med båda fötterna på jorden och säger nu är det banne mig nog - sluta blåljuga oss i ansiktet och *BEEEP* oss i röven!

// En smått ilsken och illusionslös löneslag


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #3 skrivet: 2005-05-16, 09:00:10 »
Jag löneförhandlade på fredagen den 13:e.

Dum idé. :scared

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #4 skrivet: 2005-05-16, 12:44:55 »
:lolabove ... vad slutade det med... löne sänkning med 3000:- indragen semester och lovat att sköta chefens gräsmatta på han semester...??

Who dares! Wins!

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #5 skrivet: 2005-05-16, 12:48:33 »
Citat från: Johnny Hazard
Med facit i handen så orkade du iaf! ;)

Tänk hur lite man kan påverka sitt jobb egentligen nu för tiden. Idag är allt toppstyrt och svängrum för egna idéer ärkraftigt begränsat. Och hur jävla kortsiktigt cheferna som alla är ekonomer ska räkna hem en verksamhet. Siktet är inställt per kvartal och företagen svänger som folkpartister i en invandrarpolitiskdebatt (ursäkta det var lågt).

Facket har ingen som helst makt och alla skyller på MARKNADEN och VÄRLDSLÄGET. Sverige har högkonjuktur nu, men det syns banne mig inte mer än att det skitrika pamparna blir ännu rikare och våra skolor och sjukvård allt mera ansträngda.

Det är banne mig snart dax för en revolution - man har gott från röd till blå till knallröd igen, men vart finns den politiska grupp som snackar så man förstår? Som står med båda fötterna på jorden och säger nu är det banne mig nog - sluta blåljuga oss i ansiktet och *BEEEP* oss i röven!

// En smått ilsken och illusionslös löneslag


Såja. Tänk på det så här. Det kvittar vem som sitter vid makten JH, vi blir blåsta ändå.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #6 skrivet: 2005-05-16, 13:58:17 »
Citat från: Moffast
:lolabove ... vad slutade det med... löne sänkning med 3000:- indragen semester och lovat att sköta chefens gräsmatta på han semester...??



 :rotflmao
"Jag tar rygg på Letalis"

guest253

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #7 skrivet: 2005-05-17, 17:48:54 »
:nsfw - OBS! Läs inte detta inlägg om du är på jobbet, har en bra dag, har en dålig dag eller jobbar på försäkringskassan. Innehåller egentligen bara galla och ovett.

...kanske bäst om ingen läser det alls. Behövde bara få det ur mig. :sorry


...du ÄR varnad...


Härmed spyr jag officiellt på denna min dag och de senaste månaderna. Jag hatar försäkringskassan, att vara fattig, min medicin, jag hatar att min dator bråkar och jag hatar att mina vänner har problem (som jag inte kan hjälpa dem att lösa). Jag har ingen lust med något eller så har jag inte råd. Känner mig apatisk, varm (jädra lägenhet) och irriterad över att jag inte äter som jag ska, städar eller fixar undan allt SKRÄP! Dessutom har jag huvudvärk.  :headbang

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #8 skrivet: 2005-05-17, 18:05:31 »
Klaga inte på era jobb, det finns de som har det värre ...

http://www.tcnj.edu/~hofmann/humor/Misc/jobs/jobs.htm
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #9 skrivet: 2005-05-17, 18:06:37 »
:lolabove  :rotflmao

Who dares! Wins!

guest253

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #10 skrivet: 2005-05-17, 18:08:40 »
:rotflmao Tack Mcse, jag behövde den där...

guest1327

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #11 skrivet: 2005-05-18, 10:10:43 »
:rotflmao

Det käns bättre nu :)

guest221

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #12 skrivet: 2005-07-25, 08:37:47 »
:puke Första dagen på kontoret efter hela 14 dagars semester :cry
usch va dåligt jag mår, tar längre och längre tid att rensa blodet.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
bannad
« Svar #13 skrivet: 2005-07-29, 13:41:49 »
Denna rubrik passar mig utmärkt. Jag upptäckte igårkväll att jag blivit bannad på ett engelskt forum som jag besöker dagligen dock utan att göra en massa inlägg. Skrev när jag upptäckte att jag var bannad till sitens admin och fick detta svar:

This was from some time in the past and we don't do this for no good
reason. We have re enabled your login and welcome back...please respect
the forum rules!

Chris


Mitt svar blev naturligtvis:

Thank you but the question remains. I logged in just now and clicked on View your posts. This is what i got: No topics or posts met your search criteria. So why did i get banned in the first place. Pretty tough rules if you get banned  from a forum whitout even written anything.

Of course i follow the rules, after all it's your website.

/Andreas

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #14 skrivet: 2005-07-29, 20:01:13 »
Jag vaknade idag och upptäckte att plugget inte börjar förrns den 28/8, fan vad illa... nej vänta, det är ju bra! tihi!  :smoke Det enda bra med plugget är loven!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

 

Senaste inlägg