Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Perfect World  (läst 3123 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Perfect World
« skrivet: 2008-10-22, 16:06:47 »
Någon som hört, sett, upplevt eller på något vis snubblat över detta förut?
http://www.perfectworld.com.my/

Angående screenshotsen härunder:
Storbystade kvinnor med gigantiska svärd... Jag undrar om det är ostasiatiskt...

guest1645

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #1 skrivet: 2008-10-22, 16:07:06 »
Lättklädd kvinna rider på vit tiger som åker på en stor vit fiskmås. Priceless!  :lolright Bwahahahaha!!!

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
SV: Perfect World
« Svar #2 skrivet: 2008-12-18, 00:20:53 »
Jag lirar det tillsammans med ungarna. Underbart spel!

Visst det är grindigt och så men daaammmn vad snyggt.
Om "mås-bilden"ovan: Har man en manlig avatar så kan man "Embrace" kvinnliga avatarer, dvs plocka upp och bära dem. Eftersom du kan spela polymorph tiger så betyder det att du som kille kan bära kvinnliga avatarer på din rygg. Vid nivå 30 börjar flygande mounts dyka upp, till exempel vit örn. Alltså är bilden ovan en manlig avatar som bär en kvinnlig samtidigt som de flyger på hans mount. Kinesiskt? Visst, men hur skönt är det inte att kunna flyga fram över världen på sin egen vita örn? Eller kanske om du är Human och vill surfa fram genom himlen på ett flygande surf-svärd med blå flammor kring? Låter kanske skitfånigt men i Perfect World funkar det riktigt bra.

Om man väljer att köra en "Winged Elf" så börjar man med vingar direkt vid nivå ett. Jag har en Taxi-elf för att lyfta upp och bära mina barns avatarer.

Jag vill inte hävda att Perfect World är en Wow-dräpare, men det är snyggt med riktigt bra spelkänsla och en frihet som jag inte stött på i något annat spel någonsin.

Att det sedan är Kines-inspirerat ser jag inte som något stort minus.

Rekommenderas starkt!
« Senast ändrad: 2008-12-18, 02:14:37 by Cruentus »

guest1645

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #3 skrivet: 2008-12-18, 22:09:20 »
Vilken betalnings-variant är det? Månads, engångs eller micro?
Har blivit tipsad om Shin Megami Tensei, någon erfarenhet av det?

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
SV: Perfect World
« Svar #4 skrivet: 2008-12-19, 18:36:00 »
Spelet är gratis, ingen månadsavgift heller.

Du kan köpa ingame-grejor för pengar(="Zen"), typ reset-kort för at specca om din karaktär, eller den horribelt smaklösa mounten "Chromatic Elk" (Jupp.. en regnbågsfärgad älg som mount.. ). Jag antar att det finns en hel hord med andra bra att ha grejor.


"ZEN is an awesome way to enhance your gaming experience. You can use it to buy a variety of fashion goods, crafting materials, riding pets and much much more. "

Jag antar att om man är högnivå så finns det mycket som man kan bränna riktiga pengar på men hittills har jag inte spenderat ett öre.

Shin Megami Tensei har jag tyvärr inte provat.

guest1645

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #5 skrivet: 2008-12-19, 21:01:48 »
Men det är mest kosmetika man köper?
Det är inte så att om man inte pröjsar kan man glömma allt över level 5, utan man kan faktiskt spela och uppskatta det. I så fall kan man kolla lite på det.

Ska testa lite grejer nu i jul. GW släpper aldrig sin två, skolan är färdig och jag har några dagar ledigt med syrran som inte är inne på WoW för tillfället.
Kan rapportera mer om Shin Megami. :)

guest1645

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #6 skrivet: 2008-12-28, 16:30:53 »
Testat Perfect World:
Väldigt habilt MMO till en mkt förmånlig kostnad. Att flyga var inte alls så dyrt och komplicerat som det brukar (började som en karaktär med vingar).
Lite för mycket "Döda 10 x för att få 400 xp", "Grattis, du har dödat 10 x, döda nu 20 y för att få 500 xp." osv...
Men jag har bara kommit till lvl 7.

Tycker dock den som funderar ska testa! Det är väl värt att lägga några timmar på att undersökas.

babbealbin

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #7 skrivet: 2011-10-08, 15:31:56 »
Kör ett annat spel från samma skapare det heter Forsaken World, Jag tycker det var roligare än Perfrect World

Utloggad Vickman

  • T-Teknologen
  • Första stegen
  • *
  • Antal inlägg: 23
SV: Perfect World
« Svar #8 skrivet: 2011-10-08, 16:28:34 »
Jag har också några gubbar på FW, tycker grafiken är lite för mörk och dunkel i PW. Dock har jag inte någon normal lvlad gubbe på PW men schyssta instanser på forsaken i ett kalendersystem som gör att man vill köra dem varje dag! :D

Har inte spelat på ett tag men säg till om ni kör så joinar jag gärna! Illyfue har jag en låglvl på och Storm har jag en i 30. :)
Proud son of Frankman

babbealbin

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #9 skrivet: 2011-10-15, 01:22:33 »
ok har en lvl 66 Protectot just nu plus 5 till i lvl30-35

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Perfect World
« Svar #10 skrivet: 2011-10-17, 08:00:49 »
Jag o grabben kör oxå Forsaken World,,klart kul till en billig peng (*läs köp mount för riktiga pengar) Finns så sjukt mycket att göra om man vill så man glömmer levla,,nått som i sig skulle ta 6 månader för att nå max level, till skillnad från de flesta mmo i dag där man kan bli maxlv på en eftermiddag /puke
FW Rekommenderas!
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

babbealbin

  • Gäst
SV: Perfect World
« Svar #11 skrivet: 2012-01-14, 18:01:09 »
Vad va det ? Det tar drygt 1 månad att levla från 79 till 80.

 

Senaste inlägg