Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo  (läst 14038 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Diablo
« skrivet: 2021-02-19, 23:44:57 »
Ryktena visade sig stämma... det kommer en Diablo II Resurrected!
Med shared stash!!!
Man kan även spela på konsol med crossplay !
Tydligen ska det gamla spelet ligga i bakgrunden, man har bara bytt ut grafiken. Man kan t.o.m växla till den gamla grafiken!


Detaljer av Rhykker:
https://www.youtube.com/watch?v=mDQtrzN6euI

Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=q0A6xrmXFa4


Förutom det så har man utannonserat rogue för Diablo IV. Man kan tydligen använda både knivar och pilbåge som rogue.
« Senast ändrad: 2021-02-20, 12:17:43 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #1 skrivet: 2021-02-20, 14:26:59 »
OMG  :D :D :D :D :D :wave :gert   fick sån rysning genom kroppen såg trailer, det kommer kicka ass det här =) jag såg d2 deep panelen, med mrlama som intervjuare, och deras remaster team.  Dem som ligger bakom det här remaster verkar vara näst intill spelarkeloger som har fått pussla ihop alla bitar och de verkar vara gediget team bakom remaster som vill återskapa spelet exakt så vi minns det.  Release 2021  :drink :drink


Shared stash  :bow
« Senast ändrad: 2021-02-20, 14:34:38 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #2 skrivet: 2021-02-20, 19:52:58 »
Hehe... Vad har Blizzard gjort? Ingen kommer att vilja spela D4 bara för att alla är upptagna med D2r :)
Dessutom får de ju hård konkurrens via PoE 2 och Lost Ark.

Det enda som är kvar på min önskelista är en editor där man själv kan liggar till banor, det hade varit najs.Tyvärr är väl allt gjort med nån konstig specialeditor istället för Unreal Engine. Om man bara kan lira dessa banor i singleplayer gör inget, bara man får latja lite med grafiken.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #3 skrivet: 2021-02-21, 21:28:27 »
Hehe... Vad har Blizzard gjort? Ingen kommer att vilja spela D4 bara för att alla är upptagna med D2r :)
Dessutom får de ju hård konkurrens via PoE 2 och Lost Ark.

Det enda som är kvar på min önskelista är en editor där man själv kan liggar till banor, det hade varit najs.Tyvärr är väl allt gjort med nån konstig specialeditor istället för Unreal Engine. Om man bara kan lira dessa banor i singleplayer gör inget, bara man får latja lite med grafiken.


De vore dream comes true få göra egna maps i deras map editor =).. Framtiden ser ut ljus för oss hack slash gamers =) många bra spel få lägga vantarna på. :thumb 


Till sommaren måste ta köpa in bättre dator, min gaming laptop ifrån 2015, dags för ny låda som kan leverera   :hella
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #4 skrivet: 2021-02-22, 11:51:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=FLtzKSTmT_k   Det ser så lovande ut, mörka gothic tonen, nästan mörkare i den här versionen än förra =)) mycket välkommet! 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #5 skrivet: 2021-02-22, 16:59:19 »
Jag tycker det är lika mörkt som i originalet? Tänk också på att videos har en tendens att bli lite mörkare beroende på vilken kompression man använder. Vi får väl se när det kommer ut. Lite coolt att man fortfarande kan se vart figurerna befinner sig, typ vid Bloodraven.

Bra att du skickade länken för jag ville ha svar på frågan om multipla shared tabs. I clippet ser man klart och tydligt att det finns multipla tabs så man slipper skapa åsnor i onödan.

Ett tips när det gäller datorer är att börja redan nu att titta efter ett grafikkort. Det råder en väldigt stor brist på graffekex nu mycket för att scalpers köper upp kort och säljer dyrare på typ ebay.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #6 skrivet: 2021-02-23, 11:16:13 »
 De känns min datorn är gammal nu hehe    Diablo2 Resurrected req krav ser ut så här
Jag har 8 GB ram  :help

Jag har börjat kika på stationära,  får väl pynta en 12k för bra burk antar jag?



Rekommenderat:

  • Processor: Intel® Core i5-9600k/AMD Ryzen 5 2600
  • GPU: Nvidia GTX 1060/AMD Radeon RX 5500 XT
  • Memory: 16 GB RAM
  • Storage: 30 GB
  • Resolution: 1920 x 1080
  • Operating System: Windows® 10
« Senast ändrad: 2021-02-23, 11:19:29 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #7 skrivet: 2021-02-23, 20:07:11 »
En rigg med en RTX 3060Ti börjar på 13-14k, så räkna med runt 15k. Och då är 3060Ti ett budgetkort. Sen antar jag att du vill lira D4 och nästa Battlefield också så det räcker nog inte att bara kolla på D2R  :doubt :)
« Senast ändrad: 2021-02-24, 17:23:45 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #8 skrivet: 2021-03-02, 07:51:10 »
En rigg med en RTX 3060Ti börjar på 13-14k, så räkna med runt 15k. Och då är 3060Ti ett budgetkort. Sen antar jag att du vill lira D4 och nästa Battlefield också så det räcker nog inte att bara kolla på D2R  :doubt :)


Du har alldeles rätt  :thumb  jag tänkte köpa in dator som håller längre den här gången =). 15k  är inte helt orimligt =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #9 skrivet: 2021-03-05, 16:42:42 »
I D2R ska man tydligen t.o.m kunna ladda gamla sparfiler!

https://www.sweclockers.com/nyhet/31483-diablo-ii-resurrected-stodjer-sparfiler-fran-originaltiteln

Det låter väldigt bra eftersom jag nyligen börjat spela lite D2 igen. Visserligen finns det kanske ingen anledning att spela singleplayer längre för att figurerna inte kommer att försvinna efter ett tag som dom gjorde förut. Men ändå.

Eftersom Diabloii.net inte uppdateras längre kan jag rekommendera Diablofans istället:
https://www.diablofans.com/


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #10 skrivet: 2021-03-08, 08:35:03 »
Singelplay känns för mig avlägset det klart finns säkert folk som vill kunna spela D2 Res ute på landet en sommarkväll och där internet kanske inte är så himla bra, och då kan offline vara angeläget = )


Min första karaktär blir nog en BowAmazon =)  Elunyx du får gärna joina mig och Ikon sen om du tänkte lira Multiplayer ?? =)) och ni andra som läser här också självklart  :drink :thumb .
« Senast ändrad: 2021-03-08, 08:39:12 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #11 skrivet: 2021-03-08, 17:20:20 »
Min första karaktär blir nog en BowAmazon =)  Elunyx du får gärna joina mig och Ikon sen om du tänkte lira Multiplayer ?? =)) och ni andra som läser här också självklart  :drink :thumb .

Jorå, jag ska också köra multiplayer, jag bara kollar lite builds i förväg. Tänkte strunta i betan och bara köra retail. Och jag kommer inte att köra HC för D2 är långt ifrån välbalanserat. Jag kommer självklart köra sorc :) (har dock inte bestämt mig för vilken build ännu).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #12 skrivet: 2021-03-08, 22:46:42 »
Jorå, jag ska också köra multiplayer, jag bara kollar lite builds i förväg. Tänkte strunta i betan och bara köra retail. Och jag kommer inte att köra HC för D2 är långt ifrån välbalanserat. Jag kommer självklart köra sorc :) (har dock inte bestämt mig för vilken build ännu).


HC låter vi också vara, de räcker blir över i svårighetsgrad särskilt om vi ska farma keys till Uber igen =)..   Ikon kommer nog köra Sorc / Paladin,   själv blir Bowamazon om det går, annars satsar nog på en barba i vanlig ordning  :)

Undrar bara hur många shared stash tabs kommer erbjudas?? Av de bilder som visades på blizzcon diablo panel verkar som att  Utrymmet har gjort större i stashen än tidigare det är ju välkommet =)..  Hoppas det finns åtmistone 7 shared stash tabs en för varje klass =)..
« Senast ändrad: 2021-03-09, 10:09:53 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #13 skrivet: 2021-03-09, 22:59:31 »
Jag tycker inte D2 är så full med prylar som t.ex D3 eller PoE, så jag kan nog nöja mig med bara några stycken tabs. Jag har sett tre extra-tabs i en film, men då måste man tänka på att spelet är fortfarande under utveckling.

Annars går det ju fortfarande att skapa åsnor precis som i originalet :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #14 skrivet: 2021-03-10, 13:17:38 »
Jag tycker inte D2 är så full med prylar som t.ex D3 eller PoE, så jag kan nog nöja mig med bara några stycken tabs. Jag har sett tre extra-tabs i en film, men då måste man tänka på att spelet är fortfarande under utveckling.

Annars går det ju fortfarande att skapa åsnor precis som i originalet :)


Hur länge sen var du spelade D2?  D3 har inte ens charms, som exempel D2 hade?, plus alla dessa prylar som gick skapa runewords med? eller alla olika typer av gems, och runer som tog en del plats?  Det var en drös av saker i D2 som inte gick spara på för blizzard snålade med utrymmet!  Mer shared stash tabs till oss spelare tack =) inte för många för då blir som poe, då sparar man bara på massa skräp som jag ändå inte använder.  :thumb
« Senast ändrad: 2021-03-11, 08:19:19 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg