Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246111 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #240 skrivet: 2007-03-08, 14:59:10 »
Jag ville bara säga att jag verkligen hoppas att lill-Cartis blir frisk snart. Det finns inget hemskare än när barnen blir sjuka.  :(


Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #241 skrivet: 2007-03-08, 15:21:22 »
Skall väll vara när vi Pappor är sjuka  :puke


;)
AVAST CLEARED !

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #242 skrivet: 2007-03-08, 17:58:01 »
 :lolabove

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #243 skrivet: 2007-05-24, 07:28:55 »
Häromdagen blev min bil utsatt för en neslig spoilerstöld. Såklart råkade jag ut för en klantig tjyv som inte bara stal spoilern utan också passade på att förstöra lacken och ett lyktglas till baklyktan. Enligt Volvo kommer bara delarna att kosta ca 3500:- och då tillkommer ju montering av spoiler också, som går loss på någon tusing.

Självrisk = 1800 kronor.

Fy fanken vad trist att behöva lägga pengar på sådant här! Jag vill mörda någon! :pistols

:rythm

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #244 skrivet: 2007-05-24, 08:16:30 »
 :stupid
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #245 skrivet: 2007-06-01, 18:58:55 »
Idag efter jobbet hade sambon bjudit hem några från sitt jobb för en whiskey innan de sen skulle åka iväg till avdelningsfesten. Snäll som jag är erbjöd jag mig att skjutsa dom (det var ju ändå bara en 10-minuters resa) och om sambon bad väldigt snällt så skulle jag även kunna hämta dom runt 23-tiden om det var så.

Whiskeyn dracks upp, bilen togs ur garaget, grabbarna pusslades in i bilen och vi åkte iväg. Ganska så direkt hamnade vi bakom en luskörande gammal gubbe. Han låg i 40 hela tiden och när han kom upp till 50 så bromsade han in. Att han dessutom verkade ha backat in i en lyktstolpe rätt så nyligen gjorde inte saken bättre. Så Airam satt och mumlade fula ord om gamla gubbar, deras körkort och sätt att köra.

När gubben äntligen svängde av gasade jag upp, svängde svagt åt vänster för att lättare komma förbi gubben... och det är då det händer. Jag kände hur bilen började kränga. Den wobblade till och jag tappade kontrollen över bilen. Den svängde inte åt det hållet jag ville. Jag släpper gasen, styr upp bilen... och ser sen hur vänster bakhjul korsar vägbanan och åker ut på åkern på andra sidan vägen!!! Den missade den mötande bilen med bara några meter. Och det kändes som en dålig reklamfilm.

Jag fick stopp på bilen. Grabbarna rusade ut och började inspektera samt hämtade hjulet. Jag rusade iväg med varningstriangeln och hittar på vägen tre av skruvarna som hade släppt. Sambon hissade upp bilen, slängde på hjulet igen och använde de skruvar han brukar ha till vinterdäcken. Bilen provkördes och beslut fattades att vi inte skulle åka vidare med den bilen.

Sambon ringde efter chefen som kom och hämtade upp grabbarna. Kvar stod jag och väntade på att svärföräldrana skulle komma och hämta upp mig. (Sambon ringde även dom och bad dom komma.) När dom kom så inspekterade svärfar bilen och det visade sig att höger framhjul var också på väg att lossna! Dessutom satt alla skruvar väldigt löst!

Allt skruvas fast. Svärfar hoppar in i bilen (för Airam hade vid det här laget sagt att hon ville minsann inte köra någon bil resten av den här dagen). Svärfar kör hem bilen medan svärmor kör hem Airam.

Allt gick som tur är bra. Men tänk hur illa det skulle kunna ha gått. Tänk om den där gamla gubben inte hade luskört, då hade det kanske hänt mitt i den väl trafikerade korsningen vi precis hade åkt igenom. Usch... så nu vill jag bara :puke

Jag kan även säga att jag kommer inte hämta pojkarna vid 23-tiden ikväll. Jag kommer att ta 1-2 glas vin... för det är jag förtjänt av efter det här.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #246 skrivet: 2007-06-01, 21:10:05 »
Låter inge kul det där. Är själv lite små nojjig över att nått sånt ska hända med min "Räser".

Skönt att det gick bra iaf och ta nu en flaska vin o koppla av...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #247 skrivet: 2007-06-01, 21:17:43 »
Låter inge kul det där. Är själv lite små nojjig över att nått sånt ska hända med min "Räser".

Skönt att det gick bra iaf och ta nu en flaska vin o koppla av...

Mmm... kan säga att imorgon kommer vi att gå grundligt igenom alla skruvar på min bils hjul. Det här hände ju på sambons bil och vi bytte ju däck på båda bilarna samtidigt... med lufttryck så jag förstår inte hur det egentligen kan hända. Men vi hade väl en skyddsängel hos oss idag.

Men nu känns det rätt så ok. Ligger på soffan och slötittar på TV och smuttar på lite vin... :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #248 skrivet: 2007-06-01, 22:32:08 »
Är det möjligt att några ligister varit i farten? Är det fina fälgar och så på bilen? Är det ett enskilt garage eller ett där flera personer parkerar sina bilar?

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #249 skrivet: 2007-06-01, 23:28:57 »
Bilen har stått i ett garage som endast vi kan komma in i. Åt ena hållet har vi en cementvägg och åt andra hållet är det en "nätvägg" som är täckt av presenning och där har ingen kommit in. Vi låter aldrig bilen stå utomhus för det har tidigare härjat några pundare som lyckats få tag på en servicenyckel som har gått till just våran modell.

Om fälgarna är fina... nja... vet inte... jag är ju tjej och förstår mig inte på om dom är värdefulla eller inte.  :quiet Men jag tror inte det. Vi köpte bilen av Grönis föräldrar och vi har inte bytt fälgar så jag tror inte det är nåt särskilt med dom.

Men det verkar konstigt i vilket fall som helst att alla skruvarna har lossnat såpass mycket som dom har gjort. Vi har alltid bytt däck på samma sätt, på samma ställe med samma lufttryck och Grönis vet med sig att när han bytte till sommardäcken iår så gick han ett extra varv och kollade att alla skruvar satt. Så det är verkligen mysko.

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #250 skrivet: 2007-06-01, 23:43:55 »
Jag kan komma och hjälpa grönis dra åt, han verkar lite svag nu för tiden. Hoppas audin klarade sig.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #251 skrivet: 2007-06-01, 23:44:09 »
Lättmetallfälgar ska ALLTID efterdras (språkpolis tack)

Brukar själv göra som så att man drar med tryckluft sen efterdrar man med det hederliga fälgkorset.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #252 skrivet: 2007-06-01, 23:54:57 »
Jag kan komma och hjälpa grönis dra åt, han verkar lite svag nu för tiden. Hoppas audin klarade sig.

Ja, vi får se hur vi ska dra åt dom nya skruvarna vi ska köpa. Du kanske får komma förbi och visa musklerna lite varsamt... du vet hur han annars kan bli ;) Eller är det kanske dags för en till vaxning? Det närmar sig ju sommar nu och om vi bjussar på en whiskey så kanske vi kan kombinera alltsammans... :)

Jepp... Audin klarade sig riktigt bra... eller rättare sagt, helt otroligt att den inte fick större skador än lite bucklig plåt vid hjulhuset som inte syns när hjulet är på. Stötfångaren fick sig en smäll också men det var bara att trycka fast den igen. Det enda som syns är en svart linje i asfalten. Helt otroligt att det gick så bra som det gjorde. Fast det kanske hade att göra med vem som körde... :D (Grabbarna i baksätet skrek ju som små flickor medans jag med trygg hand styrde upp alltsammans och fick in oss till väggrenen lugnt och säkert.) :)

guest253

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #253 skrivet: 2007-06-02, 18:32:14 »
Sambon hissade upp bilen, slängde på hjulet igen och använde de skruvar han brukar ha till vinterdäcken.

HA! Nu har vi beviset, Gröngubbe ÄR hulken! :D

guest628

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #254 skrivet: 2007-06-03, 04:07:53 »
får man spy barta för at t man har druckigt för mycket?

 

Senaste inlägg