Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246974 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #120 skrivet: 2006-10-18, 14:44:52 »
Är det bara jag som irriteras nåt enormt över amerikanska, föråldrade måttstandarder?

Sitter man och jobbar i princip vilket program som helst idag, så anges ex. höjden på ett typsnitt i points. Points! Va f-n är en point då? Jo, en point är 0.3527777778 mm (eller om man så vill, 1/72 tum). Ett väldigt bekvämt mått i jämförelse med världens mest utbredda måttsystem, det metriska, eller hur?

Det finns program i vilka du kan ställa in att du vill ange alla mått i ex. milimeter istället, inte i alla dock.

Bakåtsträvare!  :rythm

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #121 skrivet: 2006-10-18, 15:30:57 »
Det var bättre förr!
 :oldie

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #122 skrivet: 2006-10-19, 11:39:34 »
Urrk!

Skulle flytta runte en massa filer i datorn igår, och hade för avsikt att flytta mina SATA raid 0 diskar från Promise kontrollern till Intels Sata kontroller.  Nå jag lånade ett par Sata diskar och sat dem på Intels kontroller så jag kunde installera den drivrutinen, för att sen ghosta min Operativsystems partition.  Misstaget jag gjorde var att skapa en partition och formattera de nya diskarna..  så jag fick en ny enhet i datorn, sen gjorde jag nog det fatala misstaget att boota om och ta isär Raid0:an från de nya diskarna så jag fick 2 st diskar bara.. Omstart igen och då börjar Windowsfaanskapet att checkdiska,,  Förmodligen ställde den till djävulskap för att Windows inte hittade den nya partitionen, Men i slutänden stod jag i allafall utan 1 partition som jag hade på två andra diskar. Så ca 100Gb film och en 40 Gb spel färsvann i ett kick.....  Grrrrrr

Anledningen till att jag skulle byta controller var att det gick så förbaskat långsamt, jag hade en hastighet på ca 7 - 8 Mbyte/sec på de gamla diskarna,   Nu när jag flyttat dem till Intels Raid controller så fick jag ca 128 -130 Mbyte /sec så skillnaden blev ju enorm, Slutet ganska gott ändå, de data jag förlorade var inte livsviktigt och nu har jag gott om plats i datorn igen :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #123 skrivet: 2006-10-19, 11:57:36 »
För att ta det sista först, den hastighetsskillnaden låter verkligen märklig. Måste vara nån bugg i BIOS och/eller drivrutin?

Har du gjort nåt mer med Raid diskarna? Att återställa Raid 0 kan vara bland det jävligaste man tar sig för med (har haft X antal Broken Stripe i mina dar...), men om man vet exakt hur bios inställningen var till att börja med för Raid diskarna, så finns det faktiskt en del bra program för att återställa som de var.

Kör du förresten enbart Raid 0 i burken Ragge, eller har du nån mer "vanlig" disk instoppad också, för backup ändamål?

PS! F-n va "This is not the original Dream" med Beautiful Sin är bra!!  :hella

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #124 skrivet: 2006-10-19, 12:02:42 »
Nja, vet egentligen inte, kan vara 2 orsaker.  Promise Kontrollern kan köra Raid på SATA och IDE delen
Och där hade ja Raid 0 på Sata och Raid 0 på IDE,,  Kan ha varit en orsak, men IDE raiden funkade som den skulle så jag lutar mer åt att sektor storleken var för snålt tillagen vet inte var den var men nu är den på 128 kb

Jag har vanliga IDE diskar med i burken :)


guest371

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #125 skrivet: 2006-10-19, 13:01:06 »
Promise gör skitcontrollers... Har bara haft problem med dom...
Jag avråde från att skaffa promise.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #126 skrivet: 2006-10-19, 15:58:41 »
kör en get.back.file på diskarna... gjorda jag på mina... hittade inte allt men mycket... tog kanske ett par timmar för hela processen...

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #127 skrivet: 2006-10-22, 17:42:27 »
Jo, snacka mm sur vecka. På tisdagen brinner kraftagget... Har reservdel visar det sig:-) bf2142 släpps på torsdagen. Installerar, skapar konto, skapar gubbe... Datorn brinner för andra ggn på en vecka. Denna gången är det moderkortet. 2-3 veckors väntan!
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest325

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #128 skrivet: 2006-10-22, 18:13:52 »
Snacka om att vilja spy på sin dag! :urrk

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #129 skrivet: 2006-10-25, 22:26:00 »
Måndag

Runt kl. 8 på morgonen åker jag på världens nackspärr, samt att höger arm domnar bort en aning. Troligtvis drabbats av musarm?
Värken blir allt värre under dagen och på kvällen så är jag så stel att jag känner mig som en sjuttioåring.
Senare samma kväll får tjejen helt plötsligt över 40 grader i feber. Vi bestämmer att jag får ta ut vård av barn på tisdag eftersom hon inte orkar ta hand om barnen.

Tisdag

Fortfarande molande värk, armen känns som den har somnat. Tjejen sängliggandes hela dagen, och åker senare på kvällen in på akuten, befarad mjölkstockning. Hon ska åka dit igen på onsdagmorgon för vidare undersökning. Avbokar mötet med killen som säljer trumsettet jag ringde på i måndags.

Onsdag

Köper Zon för att lindra värken, verkar funka. Armen fortfarande mer eller mindre bortdomnad. Åker till akuten med tjejen, får sitta och vänta i mer än en och en halv timme. Får besked om att de vill ta in henne på kvinnokliniken i Hudik. Åker ambulans dit, jag tar med mig dottern och yngsta sonen hem, om ca en timme kommer äldsta grabben hem från skolan och ska mötas vid bussen.

Yngsta grabben skriker mer eller mindre konstant, vägrar naturligvis äta från nappflaska (bara mammas bröst duger!). Tjejen ringer från Hudik, nu vill dem att vi ska åka dit med yngsta grabben så att de får kolla hur amningen går. *suck* Varför i h-e fick han inte följa med från början då? Det är bara 12 mil tor, känns väldigt oplanerat... Vi missar mötet vi skulle haft med prästen inför dopet vi ska ha i november. Avbokar även denna dags möte med killen som säljer trumsettet, denna gång säger han att han har fler köpare på gång, och att om någon av dessa vill ha det så får dem det, eftersom jag inte bestämt nåt.

Mormor kommer och är barnvakt till de äldre barnen medans jag tar med mig minstingen och sätter mig i bilen till Hudik. Halvvägs så ringer tjejen och talar om att mormor ringt - äldsta sonen har ramlat in i elementet med bakhuvudet, blodet forsar och han måste åka till akuten och sy!!

...

Nu sitter man här, fraktat minstingen till Hudik, äldsta grabben hemkommen från akuten, sydd med ett antal stygn i bakhuvudet, och armen halvsover fortfarande (borde alltså inte sitta vid datorn öht).

Ibland känns det som om någon vill sätta en på prov...

Är det värt en  :puke ?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #130 skrivet: 2006-10-25, 23:38:18 »
Ouch! Du måste gjort nån där oben något förbannad!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #131 skrivet: 2006-10-26, 08:14:36 »
Och jag som bara har en i familjen som är sjuk.

Lider med dig.  :kiss

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #132 skrivet: 2006-10-26, 08:20:13 »
Vilken tur att du är  :banana

Hoppas att familjen mår bra nu!!!!!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #133 skrivet: 2006-10-26, 11:00:50 »
Jösses DH, du skriver i fel tråd.. du skulle skrivit i Ar det här man ska spy på sin vecka..

Jag lider med dig och hoppas att det bara går uppåt nu..



Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #134 skrivet: 2006-10-26, 12:05:32 »
You poor thing! Hoppas det ordnar sig för dig snart nog, och du får höra av dig om det är något vi kan hjälpa till med!

 

Senaste inlägg