Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246165 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #75 skrivet: 2006-04-23, 19:06:10 »
Fyyy faaaan...just nu är allt åt helvete... Blev tvingad att byta skiftlag vid nyår och blev lovad att det bara skulle gälla 2 månader. Är fortfarande kvar på samma skiftlag och fick mig en skopa ovett idag från skiftledaren.... Mår skitdåligt och vill fan inte gå på jobbet mer  :cry  :cry

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #76 skrivet: 2006-04-23, 19:51:41 »
vad säger skiftledaren då? :hm

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #77 skrivet: 2006-04-23, 20:12:55 »
Att JAG inte gör det jag ska.... Medans jag och den andra operatören tycker att det är HAN som är slö...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #78 skrivet: 2006-04-23, 23:45:43 »
"It's Good to be the king..."

Sånt suger...

Själv så har jag fått höra att jag e okamratlig på jobbet, för att jag kom för sent två ggr irad... då kom jag samanlagt 7 minuter sent... så deså...

Ingen som behöver en truckförare... praktiskt att han när man möblerar om... kan försöka få med mej truckern som ett avgångsvederlag... den väger iofs 7.5 ton så ni får ha bra golv och bara ett plan... :)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #79 skrivet: 2006-04-24, 23:39:05 »
Fick idag ett mail på jobbmailen om att en kollega till mig och sambon har omkommit. Visst, ingen man arbetade nära med... men man hade ändå viss kontakt så man fick ett hum om personen.

Det enda jag kan tänka just nu är... hur kort och orättvist livet kan vara. Man stressar med än det ena och än det andra och missar dom där viktiga sakerna som att säga till dom man bryr sig om att man tycker om dom. Så ikväll vill jag verkligen bara spy.

http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=393155&avdelning_1=101&avdelning_2=101&variabel=GAVvinj.gif

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #80 skrivet: 2006-04-24, 23:42:37 »
usch och fy...ja sånt är inte roligt...

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #81 skrivet: 2006-04-25, 00:21:55 »
Citat från: Ceder
Fyyy faaaan...just nu är allt åt helsingland... Blev tvingad att byta skiftlag vid nyår och blev lovad att det bara skulle gälla 2 månader. Är fortfarande kvar på samma skiftlag och fick mig en skopa ovett idag från skiftledaren.... Mår skitdåligt och vill fan inte gå på jobbet mer  :cry  :cry


Kommer jag kanske med en massa struntprat, men har tänkt på en grej Ceder....
"Vad gör det för skillnad om man går och retar sig på vad för orätt ett levande rövhål gör"?
dvs hur jävla förbannad man än blir, hur mycket man än gå och irriterar sig över hur orättvist det kan vara, grämer sig och mår dåligt över situationen...GÖR det någon skillnad???...hmmmm?

Du gör rätt i ditt jobb, sköter dina åtaganden, finns det då en skitstövel som gnäller, och han lyckas komma innnanför pannbenet på dig, har HAN vunnit...eller hur?

Fasen, sträck på dig istället, och låt fjanten se att du bryr dig nada, för du gör ju rätt!

DD

(liten grej bara, kanske inte helt lätt att göra som jag skriver ovan, men träning...) :thumb  :cheers  :hella


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest325

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #82 skrivet: 2006-04-25, 00:48:59 »
Skit i honom. Han är säkert en idiot!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #83 skrivet: 2006-04-25, 07:04:13 »
DD jag vet....bara det att jag fått byta skiftlag till hans skift och blev lovad att få gå tillbaka till mitt gamla lag. vi är bara 3 pers på varje skift så man vill gärna trivas med dom man arbetar med..

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #84 skrivet: 2006-09-22, 15:52:17 »
Äntligen har det blivit helg. Allt är frid och fröjd efter en tung vecka... tror jag.

Lång historia kort:
veckan börjar med att en i kompisgänget slänger ur sig ett dåligt skämt som tas på allvar av mig och sambon samt berörd tredje part. tjafs utbryter. får sen veta att några av mina kollegor har snackat skit bakom ryggen på mig vilket resulterar i samtal med chefen. när båda tjafsen väl har löst sig och jag börjar känna mig på bättre humör och ser fram emot två lediga dagar (lördag-söndag). Då får jag veta att nån idiot har snott bakhjulet på min rosthög till cykel. Visst, rosthög till cykel men det var ändå den allra bästa cykeln jag någonsin har haft... trähandtag och en riktigt maffig och läcker lampa. Dessutom hur skön som helst att cykla på. En riktig kärringpirra med säkert 40-50 år på nacken. Ingen idé att köpa nytt bakhjul - kommer ju se helknäppt ut. Ingen idé att köpa två nya hjul heller - ser ju lika knäppt ut det med. (dumma j*vla idioter som inte kan låta bli andras saker. borde nästan vara skottpengar på såna människor.)

 :cry :cry :cry

Så nu vill jag bara  :puke

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #85 skrivet: 2006-09-22, 15:59:43 »
Kolla blocket, det brukar finnas alla möjliga delar till cycklar där.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #86 skrivet: 2006-09-22, 16:08:02 »
mmm... jag får nog göra det. men det känns så surt.

om inte annat får jag väl ta bilen ner till mamma (50 mil enkel väg) och hämta upp den cykel som hon spontanköpte och sen ångrade och gav till mig. men att åka 100 mil t.o.r. och dessutom bli tvungen att ta ut några extra dagars ledig tid (kan ju inte åka dit ner och sen vända. då blir mamma putt.) var ju inte nåt jag hade sett fram emot. fast å andra sidan... när jag tänker efter (försöker tänka positivt) så har jag en riktigt bra anledning till chefen för att få ta ut två dagar i flex... och jag har ca 4 timmar kvar tills jag når flextaket så jag måste börja ta ut tiden... ja varför inte. kanske skulle vara bra att få en paus från allt som hänt här i veckan. det tåls absolut att tänkas på...

tack för tipset looser  :thumb   :kiss

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #87 skrivet: 2006-09-22, 22:33:29 »
Äntligen har det blivit helg. Allt är frid och fröjd efter en tung vecka... tror jag.

Lång historia kort:
veckan börjar med att en i kompisgänget slänger ur sig ett dåligt skämt som tas på allvar av mig och sambon samt berörd tredje part. tjafs utbryter. får sen veta att några av mina kollegor har snackat skit bakom ryggen på mig vilket resulterar i samtal med chefen. när båda tjafsen väl har löst sig och jag börjar känna mig på bättre humör och ser fram emot två lediga dagar (lördag-söndag). Då får jag veta att nån idiot har snott bakhjulet på min rosthög till cykel. Visst, rosthög till cykel men det var ändå den allra bästa cykeln jag någonsin har haft... trähandtag och en riktigt maffig och läcker lampa. Dessutom hur skön som helst att cykla på. En riktig kärringpirra med säkert 40-50 år på nacken. Ingen idé att köpa nytt bakhjul - kommer ju se helknäppt ut. Ingen idé att köpa två nya hjul heller - ser ju lika knäppt ut det med. (dumma j*vla idioter som inte kan låta bli andras saker. borde nästan vara skottpengar på såna människor.)

 :cry :cry :cry

Så nu vill jag bara  :puke

Stackare, Det är ju aldrig kul med en sån dag,  :cheers :kiss Men ta och spela lite Xbox 360 med Grönis, samt några glas röd/vit vin, se på en romantisk film och säg sen att livet är ändå härligt trots att det finns idioter

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #88 skrivet: 2006-09-22, 23:35:52 »
Stackare, Det är ju aldrig kul med en sån dag,  :cheers :kiss Men ta och spela lite Xbox 360 med Grönis, samt några glas röd/vit vin, se på en romantisk film och säg sen att livet är ändå härligt trots att det finns idioter

just nu sitter vi och tittar på jack sparrow och dricker vin. eller ja... vi dricker nog mer vin än vad vi tittar på jack sparrow... så det känns trots allt rätt så ok.  :drink

har dessutom mer eller mindre bestämt mig för att ta mig till västkusten om nån vecka för att få lite miljöombyte samt ny cykel...så det håller på att räta upp sig... som tur är.  :banana

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #89 skrivet: 2006-09-23, 13:16:12 »
Det går väl att polletera cyklar, så blir det inte så dyr frakt?

Annars kolla hos polisen, dem brukar ju sälja av gamla upphittade cyklar som folk inte hämtat ut!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg