Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vem är den där omEnito?!  (läst 6619 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
Vem är den där omEnito?!
« skrivet: 2013-11-27, 09:05:23 »
Hej alla gubbs!

Eftersom att jag efter en lång tids "lurking" nu ska försöka slå in mig i detta vackra community av killar och tjejer (hoppas jag) så ska jag nu försöka mig på något många hatar att göra - presentera sig själv.

Jag går just nu under nicket omEnito (fast min användare är omElito, fick byta efter att DD började kalla mig omelett). Tidigare har jag gått under namnet omEn men eftersom att det är ett väldigt vanligt nickname så fick jag fusionera mitt nick med min latinska härkomst och det vart ett "ito" i slutet typ som Doggelito ;)

I det verkliga livet heter jag Manuel, väldigt vanligt spanskt namn, ungefär som att heta Stefan här i Sverige, samt att man kan alltid köra skämtet "I know nothing, I'm from Barcelona!". Jag kommer från Chile och är född där, kom till Sverige via bananflygplan när jag var ca 2 år gammal. Är lite av en blandras förutom att Chilenare redan är en blandras (Indian + Spanjor), misstänker att min mormors mor som fortfarande är vid liv är en fd. nazi som rymt till sydamerika så som många gjorde under andra världskriget. Hon heter Irma och är blåögd vilket inte är så vanligt bland Chilenare :) Dock är hon över 100 år gammal och kommer inte ihåg speciellt mycket. Annars är jag väldigt IT/teknik intresserad, allt från hårdvara till programmering. Min nya hobby är RC bilar, alltså radiostyrda bilar (el & nitro).
Annars tycker jag att det är jävligt kul att dra på gymmet fast jag har på senare tid slarvat lite men lovar att återuppta det!

Idag arbetar jag med digital marknadsföring hos en distributör av datorprodukter.
Detta innebär skapande av bla. webbinnehåll, material till mässor och skapande av en tidning som ges ut fyra gånger om året till ca 500 000 hushåll. Är företagets nörd som folk vänder sig till vid frågor om datorprodukter.

Så nu är det nog om mitt tråkiga riktiga liv. Nu till något roligare.
Jag har en ganska lång historia inom gaming, fast jag bara är 28 :) Började med NES (ohhh det var dagar det!). Det spel som tagit störst del av mitt gamingliv är Battlefield där jag började spela demo versionen av Battlefield 1942. Min första klan var FADER där jag spelade väldigt länge. Dock gick klanen under och jag började spela med Dad's Army och senare Illuminators. Även spelat för andra lag en kortare tid som Penis enlargement Pills, en klan som jag tror hette TB (om det är samma TB som den tex gorgonplex spelar i vet jag inte, men det var iaf norrmän). Efter en lång tids spel slutade jag med 1942 och gick över till Battlefield 2.

Spelade med fd. spelare från den gamla klanen PiXel där vi senare slog oss samman med den gamla BF1942 klanen Kz0. Vi bildade klanen Dz0 (Division Zero) som var ganska lyckad. Tror vi vann UN div 1 3-4 gånger i träck och kom till kvartsfinal i CB EU kuppen där vi förlorade mot Mouze E-Sports med EN ticket! Det var roliga tider det men efter ett tag började DICE patcha sönder BF2 så de flesta av oss gick tillbaka till BF1942.
Jag hamnade tillbaka i Illuminators och spelade där med grabbarna ett bra tag. Vi var i princip oslagbara vilket iof inte var mycket att skryta om vid den tidpunkten då spelet var ganska dött jämfört med tidigare. Men hur som helst så ägde vi :)

Vi gjorde senare ett försök på BFBC2 men det gick sådär... Vi hoppades på att spelet skulle bli något bra i klansammanhang men så vart det inte.

Efter det kom BF3 som jag aldrig spelade i klan och nu BF4. Det finns en hel del spel här som jag spelat som jag inte nämnt. Det spel jag är minst stolt över är WoW men till mitt försvar spelade jag mest PvP Warrior och inget fjantande med att plocka blommor. Andra spel är CoD som jag spelat i klan (de första 2-3 CoD spelen som utspelar sig i WW2) och Quake 3 Arena.

Så.... nu har jag ont i fingrarna och känner mig blottad. Nu vet ni lite (uhum mycket) mer om mig :)

Ha det bra!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #1 skrivet: 2013-11-27, 09:19:33 »
:hi Välkommen på riktigt då - Alltid trevligt att spela med dig. :)

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #2 skrivet: 2013-11-27, 09:38:41 »
Åh HERREJÄVLAR VILKEN WALL OF TEXT!

Men det är bra.. har inget att göra på jobbet ändå :)

Senare sockis!  :banana

« Senast ändrad: 2013-11-27, 09:40:29 by Satyx »
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #3 skrivet: 2013-11-27, 09:44:35 »
Hej
 :banana
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Piraten

  • Old Skepparbrölla
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 479
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #4 skrivet: 2013-11-27, 10:21:32 »
Halloj grabben  :thumb



ps 28år  :baby :baby :baby        :rotflmao                :oldie

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #5 skrivet: 2013-11-27, 11:09:16 »
Häppåre!   :supporter
Insikt före åsikt!

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #6 skrivet: 2013-11-27, 11:28:17 »
Häppåre Omen!

Bra presentation.

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #7 skrivet: 2013-11-27, 12:21:57 »
Sokkis!  :thumb

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #8 skrivet: 2013-11-27, 13:15:41 »
Trevlig läsning =).  välkommen  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #9 skrivet: 2013-11-27, 13:34:42 »
Kan någon ändra alla hans nicks till Omelett? Tack!


;) Välkommen ombord!

Utloggad HazMupp

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 224
  • brumbrumlastbil
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #10 skrivet: 2013-11-27, 14:15:42 »

I det verkliga livet heter jag Manuel, väldigt vanligt spanskt namn, ungefär som att heta Stefan här i Sverige,

Alla vet ju att alla som heter Stefan är bäst.  :supporter  Du får inte heller  glömma att du någorlunda duktig  i TF2 och Enenmy Territory: Quake Wars.

Annars så ska ni inte lyssna på vad han säger för han pratar så mycket skit hela mest hela tiden.  :fu :kiss
Detta har faktiskt hänt i den riktiga världen. \0/

Soldiers : Captain! We are dying here! What are we gonna dooooo?!?!
HazMupp : Well I dont know about you guys, but Im gonna get the hell outta here and have me some pussy!

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #11 skrivet: 2013-11-27, 14:59:09 »
Tjockmuppen! :D

Sent from my HTC One using Tapatalk

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #12 skrivet: 2013-11-27, 15:00:07 »
Välkommen!  :hi

guest5074

  • Gäst
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #13 skrivet: 2013-11-27, 15:21:31 »
Se där ja.  :thumb :thumb

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Vem är den där omEnito?!
« Svar #14 skrivet: 2013-11-27, 15:37:08 »
Välkommen....å du äkta chilenska "Omelett"



Det är ju inte alls konstigt att du heter "Omelett"....
Omelett kommer från det spanska ordet för  sumprunkare & cheater eg. OmElettasPortadoFuskaro, som tidigare stals från Grekiskan "Omnibus Putas Fuskas", så i sin tur stals från det rent svenska ordet "Cheater" (som ni kanske känner igen från Engelskan....)...eller i dagligt tal GaDIOma  :D.


Så OMELETT - välkommen.....mer officiellt!

TT


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg