Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Köpa DVD-skivor tillsammans?  (läst 1983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Köpa DVD-skivor tillsammans?
« skrivet: 2006-07-13, 11:28:04 »
Halloj, jag funderar på att beställa lite brännbara DVD-skivor från http://www.dvdmarknaden.com. Eftersom de kör med fast fraktpris oavsett hur många skivor man köper så vore det kanske idé att gå ihop några stycken för att få lägre fraktkostnad per skalle..

Jag har ingenting med dvdmarknaden att göra annat än som potentiell kund (har aldrig handlat där tidigare) och om någon känner till ett bättre ställe att handla på så är jag mycket intresserad!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Köpa DVD-skivor tillsammans?
« Svar #1 skrivet: 2006-07-13, 11:58:59 »
tjaaaa... de enda ställen jag handlat från är wesellcd.com och discsonline.se.

ser ju ut som ganska trevliga priser så tack för tipset :thumb

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Köpa DVD-skivor tillsammans?
« Svar #2 skrivet: 2006-07-13, 12:01:19 »
Fanns ju billiga DVD-R där, 131:- för ett 50 pack dock utan fraktkostnad inräknad. Dock vet jag att det finns vissa kompabilitetsproblem som man bör beakta. D.v.s. vissa brännare gillar inte vissa skivor och jag brukar hålla mig till dem märken jag redan testat tidigare.

Själv köper jag mest Classe-i-sjöns DVD-R 8x 50 pack för ca 380, finns ju som sagt ännu billigare. Men jag vet att dem funkar både i min dator och i min XBOX. Sen räcker ett 50 pack hur länge som helst då jag numera sällan bränner några större mängder.

Vad ville jag säga med detta? Kolla om skivorna är kompatibla med din brännare. Faktum är att på DVDmarknaden själva tipsar lite om detta:

Citat från: DVD Marknaden
Ett annat enkelt sätt är att ladda ner gratisprogrammet DVDINFOPro som på ett enkelt sätt visar vilka varianter av skivor som din brännare klarar av, vilken firmware du har och mycket annan teknisk information.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg