Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Faction's PvP  (läst 6510 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Faction's PvP
« Svar #30 skrivet: 2007-07-02, 21:33:50 »
Har nog testat den lustigaste pvp specken so far..
Obsidian flame Ele med Sandstorm, Kinetic Armor + Silver Armor..

Warriors kom fram o började slå innan de insåg att de snabbt slog ihjäl sig själva..
Sällan man måste jaga warriors för att få ihjäl dom ^^ Men jisses va de sprang när de insåg vad de slog på  :rotflmao

Mindre kul då..dessa jäklans tuch rangers..seriöst ta bort tuchskills från Expertice, dom förstör ju hela spelet.
Finns ju knappt en janne i havet att få dö på dom.. Jäkla fegspel imho..*spott o fräs åt både T-rangers och a-nets passitivitet i frågan*
« Senast ändrad: 2007-07-02, 21:37:37 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Faction's PvP
« Svar #31 skrivet: 2007-07-02, 21:53:10 »
EN enkel build mot touch-rangers (finns massor med möjligheter!):

Crippling Shot + Apply Poison. Finns många byggen, se till att sega ner dem så att de inte kan komma ifatt!

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Faction's PvP
« Svar #32 skrivet: 2007-07-03, 00:14:28 »
Äh jag hittade en bra lösning..
Jag deletade Elen & gjorde en MM delux ist..petar dom jäklarna på mig nu får de 10 minions på sig och jag corps skuttar där ifrån ^.^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Faction's PvP
« Svar #33 skrivet: 2007-07-03, 09:44:06 »
Så, är det läge att köra lite ikväll? Själv kan jag nog komma loss från 21.30 nån gång tror jag. Kör vi alliance battle eller TA? Det förstnämnda kräver inte lika mycket av oss som enskilda spelare som TA gör, så det kanske är enklast att börja med?

Vad vill ev. intresserade köra för klasser? Själv spelar jag helst munk el. ranger!

Passar på att slänga in en intressant spike-build för rangers, hittat på gwonline's forum. Har inte kunnat prova denna själv då jag inte har NF.

Citera
Ranger/Rit FA Spike

10+2+1 Expertise
11+3 Marksmanship
10 Communing

Vampiric Flatbow of [whatever you want]

Skills:
Read the Wind [dmg + negate flatbow arc]
Brutal Weapon [add some unstrippable damage]
Dual Shot
Forked Arrow
Prepared shot {e} [gain energy + lots of damage]
Favorable Winds (more damage)
Pain
Remedy signet



The point is simple. Throw up Favorable winds, then keep up brutal weapon and read the wind, giving about +22 to all shots, +6 from fave winds, and +5 from vamp shots. 35 Damage plus height bonus means you will see so many little 80's and 90's in the air you'd swear it's a classic rock station.

This decimates casters and even everyone except some dervishes and rangers. Plus, if you perch on the kurz side, you can kill the luxon bowmen in 3 shots: dual, forked, prepped. repeat and you can take back your mines at any time in less than 10 or 12 seconds. Catch anyone you can offguard to spike them to the ground. You can heal off the vamp decently, and use remedy sig to get rid of nasty conditions.

Pain has flatbow range, so if you have time, lay it down before you start and it will be throwing extra 20 dmg armor ignoring shots at your targets. Additionally it only costs you 2 nrg to use, so just plop it down on any hill you think it might be of use!

This has gotten a lot of swearing, especially from rits, eles, mesmers getting hit for a 180 damage forked shot, then a 160 dual, then a 85 prepped.

Also, you can use brutal weapon on allies if you are running amber and they are fighting or running past you to fight.

Armor, use mainly +health armor since you lose a lot from the sup + major rune. The two runes ARE necessary for dmg and keeping costs down.
« Senast ändrad: 2007-07-03, 09:45:56 by DeadHead »

 

Senaste inlägg