Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nyliga förändringar i hierarkin...  (läst 2469 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Nyliga förändringar i hierarkin...
« skrivet: 2006-08-30, 00:04:00 »
Gokväll!

Jag noterade att jag och flera andra har befordrats till officerare i gillet, och tänkte att vi kanske skulle diskutera detta lite.

Det har dryftats huruvida vi ska bjuda in fler folk, och det tycker jag är en bra idé - så länge det är vettiga människor som kommer med. :)

Kanske också vår Guild Leader kan hålla en officerar-kurs med oss snorvalpar? ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #1 skrivet: 2006-08-30, 00:32:09 »
Nä  :tease :p

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #2 skrivet: 2006-08-30, 07:36:30 »
 :lolabove

Tanken med att befodra fler till officersstatus, var ju att vi då är fler som kan hålla utkik efter nytt trevligt folk att bjuda in till vårt gille.

På diverse forum har jag lagt ut lite krokar om att vi söker nya svenska spelare. Frågan är om vi ska frångå det, och bjuda in folk oavsett land, huvudsaken är om de verkar schyssta och "passar in" med oss övriga?

En annan sak är väl att de flesta man stöter på redan med i ett gille, då kan ju allianser vara ett alternativ. Allianser har jag ingen koll på hur det funkar rent praktiskt, där tror jag att det endast är GL (Ceder) som har möjlighet att ordna dessa.

Många har kanske ett antal namn under Friends listan, man kan ju börja med att titta på den (min egen friendslista består väl av ett trettiotal namn, dock så verkar tyvärr inte en enda utav dessa vara aktiv längre).

Stöter man på nån trevlig person, så börja då med en Guest-invite, så man får lite mer tid att bekanta sig med personen i fråga. Ni kan även göra som jag gjort, lägga ut lite information om oss på diverse forum, och skriva upp kontaktpersoner för de som är intresserade.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #3 skrivet: 2006-08-30, 13:21:08 »
Det är väl kanske en fördel om vi fokuserar på svenska spelare, eftersom vi gillar att använda svenska i guild-chatten? Förvisso har jag personligen inget emot att vi tar in utlänningar - det enda jag kan tänka mig som skulle kunna vara problematiskt med det är tidszoner och sådant.

Men nu till något annat...hur gör man en guest-invite?  :blush


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #4 skrivet: 2006-08-30, 13:35:11 »
Skriv in namnet på den du vill "invita" i rutan. Kostar 100 guld eller nåt sånt har jag för mig. Bara att testa! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #5 skrivet: 2006-08-30, 13:55:48 »
Just det! Om ni invitar någon ny spelare, skriv gärna en notis här på forumet, så vi övriga vet lite mer om vem det är, när personen rekryterades (vid vilket uppdrag, ex.) osv.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #6 skrivet: 2006-08-31, 16:24:03 »
Det är också en bonus om den rekryterade uppfyller kraven för att bli en OG om han/hon så vill.

 :supporter

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #7 skrivet: 2006-08-31, 17:39:29 »
Det är också en bonus om den rekryterade uppfyller kraven för att bli en OG om han/hon så vill.

 :supporter

Absolut! Fast då går ju icke svensktalande (eller rättare: de som inte förstår svenska) bort. Men det är väl trots allt svenska (och för all del, norska!) spelare vi söker, i lämplig ålder.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #8 skrivet: 2006-09-01, 12:23:19 »
Ska vi kanske lägga ut en blänkare i GWonline.net's rekryteringsforum? Då kan vi ju specifiera att vi helst letar efter mogna spelare, typ 25+, som förstår svenska.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nyliga förändringar i hierarkin...
« Svar #9 skrivet: 2006-09-01, 13:02:40 »
är redan gjort... även en blänkare i gwnorden ligger ute men det är inget större intresse

 

Senaste inlägg