Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 361480 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #810 skrivet: 2008-10-29, 16:02:49 »
Åh va fint... Ni saknade mig. ;)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #811 skrivet: 2008-10-29, 19:43:19 »
Hehehe! Underbara saker som händer i GW emellanåt! Har blivit på tok för lite PUGande på sistone, får jag se till att åtgärda när lusten för GW kommer tillbaka (det gör den alltid, förr eller senare!).
« Senast ändrad: 2008-10-30, 07:22:20 by DeadHead »

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #812 skrivet: 2008-10-30, 00:11:11 »
Känns som en merit att lyckas ta sig till Vizunah Square utan att vara högre än lvl 14 (alltså inte svårighetsmässigt utan att inte fått mer xp). Va även lite underhållande att höra deras dödsskrik med jämna mellanrum.

Jo elen har väl inte spelats så mycket..... Tror att en bidragande orsak va när jag kom på att han har allt för mycket likheter med Kim Källström  :doh Djävla tur att han iaf inte ser ut som Anders Svensson :)

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #813 skrivet: 2008-10-30, 00:13:27 »
Föresten så kan jag ju alltid fråga om nån har några Diessa Chalices till salu?

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #814 skrivet: 2008-10-30, 06:12:08 »
Jag har en och har väl gett upp alla tankar på att få ihop alla 50 inom en närmare framtid...
Skicka ett mess när jag är online.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #815 skrivet: 2008-11-05, 10:33:26 »
Trodde aldrig jag skulle hitta något som skulle få mig att fundera på Energi-hantering. Enda gångerna det varit något problem tidigare har varit om man mött flera mobs efter varandra, men jag har hittat den.
Searing Flames, denna spam-vänliga lilla juvel. Har använt den några veckor nu, och så länge man inte möter sånt där som inte vill brinna (utom om man drar Mark of Rodgort verkar det som) har man ett fint litet tillägg i sin arsenal.
Dags att börja bygga om sin skilltemplate verkar det som... Sedan får Searing Flames bytas mot Savannah Heat om man vet att man möter destroyers eller annat otrevlig fyle.
Måste dessutom undersöka MoR mer, oozes brann (trots att de inte kunde skadas av SF), men destroyers verkade inte nämnvärt påverkade av MoR...

Mina fem denna förmiddag. :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #816 skrivet: 2008-11-05, 11:10:07 »
Rodgorts Invocation + Fireball + Elemental Attunement Spam FTW! Non-stop-nuking-mayhem!  :pistols :bbq

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #817 skrivet: 2008-11-05, 12:09:58 »
Men fireball tar så lång tid att lägga...
De hinner ju sticka under tiden man lägger den, fördelen med Rodgort, Searing Flames (som har en sekund casting) är att om de har en äcklig munk som börjar plocka bort Rodgort, så kommer Searing Flames att sätta fyr på de som hinner bli rena, samtidigt som de andra får smäll och får förnyad brinntid.
Så på samma tid som du hinner kasta iväg Rodgort och en fireball har jag slängt iväg Rodgort, Searing och påbörjat Fire Storm. Efter det spammande av Searing Flames för att sänka munkar och mesmers och annat magiker-fyle.
Dessutom räcker Fire Attunement (för mig i alla fall), ska bara komma ihåg att ta med och lägga den... :blush
Sedan har Searing den fördelen att den kan kastas om man står dold, för att slippa pilar och annat interruptande...  :microsoft

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #818 skrivet: 2008-11-05, 13:42:44 »
Fördelen med Rodgort's Invocation & Fireball, är att det är instant AOE, dvs buset kan inte fly effekterna som de gör i exempelvis Fire Storm. Fördelen med Elemental Attunement + Fire Attunement är att du kan spamma tills du somnar, det går i princip inte att bli av med sin energi. Slänger du in en flare (skratta inte!) så har du en "gratis" healspell i kombination med Aura of Restoration - kostar 1 energi med attunements, 20 hälsa per flare (får man iväg en per sekund ungefär?) om man får aura att ge 400%. I princip lika bra som en troll ungent eller en healing breeze, med den skillnaden att du utdelar skada samtidigt! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #819 skrivet: 2008-11-05, 14:56:51 »
Flare är standard i alla byggen. :)
Förvånansvärt ofta är det en ensam liten flare som sänker bossarna.

Problemet med Fireball är att den inte riktigt passar att spamma. 2 sekunder casting och 7 sekunder återhämtning ger 9 sekunder per boll... Nu kör jag bara PvE, och en fight som är längre än 20 sekunder (2 bollar), då kvittar det vad jag har med mig, då gäller det bara att nöta på. :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #820 skrivet: 2008-11-11, 18:26:51 »
Min survivorparagon Nenrit krossades helt oförhappandes av en stomper i Fahranur igår - som tur var räknas det inte som att hon dog... *phew* :)

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #821 skrivet: 2008-11-12, 08:25:29 »
Gratulerar till det. :)
Tror att de flesta insta-kill grejerna är rätt förlåtande.
Börjar hon komma upp sig i levels nu då? Känner inte för att springa runt i Ice Floe utan Infused armor? För att göra det mer intressant alltså...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #822 skrivet: 2008-11-12, 17:08:03 »
Hahaha, kanske inte riktigt än. ;)

Men hon är nyss blivna level 18 och har en 25000 xp kvar till första titel nivån. Efter den blir det ju liiiite drygare. Hon har dock gedigen armor från Boreal Station och är ganska väl levlad i förhållande till hur långt hon har kommit genom Nightfall, så det går rätt bra för henne (när hon inte blir stompad alltså). :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #823 skrivet: 2008-11-15, 09:40:21 »
Min survivor, Mirama, lyckades springa in i en ele-boss och dess ele-kompisar i morse, och där slutade hennes överlevarkarriär - bara 500k XP från maxtiteln. :(


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #824 skrivet: 2008-11-15, 10:48:01 »
Åh nej! Stackars stackars du! :(

 

Senaste inlägg