Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Feta byar ?  (läst 3470 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest677

  • Gäst
Feta byar ?
« skrivet: 2007-09-07, 13:04:48 »
Hej,

har lite kulturpoäng (för 2 nya byar) och snart hövdingar över och börjat fundera på var jag skall expandera.

Letar efter rätt stora byar att ta över. Tycker själv att OK, OK2 har ett rätt starkt fäste från OK safezone vidare österut till 100,100. Tycker själv att jag dominerar mitt närområde och skulle kunna piska upp nästan vem som helst här (vid behov).

Har funderat på att börja knycka större byar av N.Ö.I (mot 100,100), skulle göra mig starkare, men reta upp N.Ö.I och men kanske framför allt så kanske det är synd att ta över framtida farmer ?

En ide är att stärka upp ett område eller ta och befästa ett nytt, har sneglat lite på yngves byar (avdankad I.A.Eare) lite längre ut i NÖ sektorn. Avskilda och stora = bra kultur och råvaruproducenter - vilket är vad jag huvudsakligen letar efter.

Är det någon som har några andra förslag på lämpliga offer / områden. Det ideala vore att hitta en 15-c ngnstans och ha ett gäng 6-c i hyfsad närhet av denna.

guest3

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #1 skrivet: 2007-09-07, 13:30:03 »
Jag har en lista på alla c9 och c15 inom NÖI. Jag har ju själv tagit över en, och Go Ricki planerar nog på att ta en, han med.

Du kan få hjälp av oss inom den zonen. Men det finns även andra allianser som har en del vetebyar.

guest677

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #2 skrivet: 2007-09-07, 14:14:10 »
Har två 15-c vetebyar i området (bla annat min huvudstad på 47,114).

Har idag svårt nog att expandera / bygga trupp i den pga av att jag farmar / tjänar ihop för lite resurser så i dagsläget så sneglar jag nog mest på stora 6-c (mera resurser, mera kulturpoäng), däremot är det viktigt att inte släppa vetebyarna till andra större allianser ....

Men tycker att det vore bra om vi kunde göra lite reklam för de 15-c byar som finns (speciellt som huvudby) ... utan dem är det rätt svårt att få ihop större attackstyrkor (eller försvarsstyrka). Har slitit hårt med min 15-c (som har +50% via oas, hälften av fälten nivå 14) - men har ändå inte större attackstyrka än ca 17k veteförbrukning - vilket inte är nog för endgame.

Så N.Ö.I byar har jag sneglat på och de skulle stärka mig lokalt.... men jag fiskar lite efter andras åsikter och planer när det gäller expansion.

Är ngn annan är intresserad av att upprätta en lite mera avsides zon för kultur / resursproduktion (och dominera ännu ett hörn av kartan. Jag vet jag skulle kunna bosätta mig på sydpolen, men orkar inte klicka upp många nya byar där, tar hellre över färdigbyggda. Här har jag då sett yngve som lämpligt offer :-)

Eller skall vi förstärka närområdet (i detta fallet nära mig alltså :-) = ta över N.Ö.I byar (kanske även ADE x?) eller finns det något område där någon känner sig ensam, det saknas en galler, eller det finns strategiska skäl till att expandera.

Den enda större allians som i mitt närområde är I.A.E - fast tror jag ligger bra till för slagväxling iaf (om det skulle bli av).

Har även upptäckt efter lite dåliga farmningsförsök att vi farmar lite på samma byar ... så vi kanske inte ska bygga ihop oss alltför tätt  :D



 

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Feta byar ?
« Svar #3 skrivet: 2007-09-07, 18:36:23 »
Även jag har en hövding och tre nybyggare parat och letar efter en 15-c att ta över. Men närmare safezone än sydpolen vill jag komam denna gång. alal förslag på offer mottages.

Cartis, hade du en lista? ge mig koordinater för en 15-c som jag kan ta över.

guest124

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #4 skrivet: 2007-09-07, 23:56:05 »
Det finns gott om mindre allianser i mitt närområde jag bifogar en midre lista på lämpliga offer:

Spelaren "Stefanity" har flera byar nära mig.
Huvudstad 795. Kordinater (113.140)
En på 532, en på 517 och en på 312. Ingen av dem vetebyar. Kordinater se lita från huvudbyn.
Allians -S-E-.

Spelaren "En_Anna".
Huvudstad 825. Kordinater (118.136)
En på 560, en på 422 och en på 257. Inga vetebyar.
Allians N.Ö.I.

Veteby 15c:
"Frostings", Spelaren "Smällfettot" 120.142. Storlek 331.
Allians LomBoc.
/W
 

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Feta byar ?
« Svar #5 skrivet: 2007-09-08, 00:43:36 »
*bump* cartis, lista?

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Feta byar ?
« Svar #6 skrivet: 2007-09-08, 17:32:14 »
*bump* Cartman...hade du en lsita över 15-c byar eller?

guest3

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #7 skrivet: 2007-09-08, 17:50:25 »
IGM funkar bättre, Rythm. Och ange var hövdingar står, så jag kan ranka dem utefter avstånd.

guest124

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #8 skrivet: 2007-09-15, 00:31:50 »
Tips:
Mål: Cheddar (20|215)
Spelare: Seras Victoria
9C
PoD.
/W

guest124

  • Gäst
SV: Feta byar ?
« Svar #9 skrivet: 2007-09-15, 00:33:48 »
Just det...
Appro på feta byar.
OK har 2 av top 5 fetaste byarna på hela servern.

Semicolons Gislaharjis på 4:e plats och min egen Byhålan på 5:e. Inte illa enligt min mening.
/W

 

Senaste inlägg