Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Problem att logga in  (läst 3296 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest641

  • Gäst
Problem att logga in
« skrivet: 2009-02-17, 14:03:00 »
Är det någon mer som har problem att logga in? Jag kan välja min gubbe och trycka på play men sen verkar inloggningen tima ut och jag kommer till valet av gubbar igen.

//Behren

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Problem att logga in
« Svar #1 skrivet: 2009-02-17, 14:13:43 »
Baldi hade problem att komma in igårkväll. Dock var både jag o Ceder inne, och jag kan logga på nu utan problem. Har du provat med nån annan av dina gubbar? Kanske en zon som har pajat?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest2112

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #2 skrivet: 2009-02-17, 14:20:20 »
ja ha haft samma problem förut men då gick det att logga in med en annan karktär i alla fall om inte det funkar får du nog ta kontakt med någon på war sidan

guest641

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #3 skrivet: 2009-02-17, 14:56:58 »
Jag kan inte logga in på någon server med någon gubbe. Hälften av gångerna krashar WAR med ett "Authentication failure" fel.
Jäkligt irriterande. När jag sen skriver en rapport på war-europe sidan så kan jag inte skicka iväg meddelande för då säger den "Data format is invalid".
Skoj nästan jämt  :puke

guest2174

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #4 skrivet: 2009-02-17, 16:53:54 »
Ni som har problem med att logga in, ni råkar inte ha Bredbandsbolaget som Internetleverantör? Verkar som Bredbandsbolaget har lite trassel just nu i alla fall.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=252570

Stackars brorsan. Han har varit ledig hela dagen idag.

guest641

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #5 skrivet: 2009-02-17, 19:53:35 »
Tackar för posten Kry. Jovisst, har jag BBB.
Aja, bara avvakta och se om dom löser det hela.

//Behren

guest2203

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #6 skrivet: 2009-02-17, 21:03:36 »
BBB här med och nu börjar jag oh Oliv bli frustrerade.
Inga barn hemma och vi hade sett fram emot att få kittla lite orders ikväll.
Men det är som vanligt för oss 2 när vi vill och har tid spela wow eller warhammer så självklart så ska det strula då. :)
Såg idag att OG är på samma wow server som mig och Oliv fast vi spelar den stygga sidan på outland. ;)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Problem att logga in
« Svar #7 skrivet: 2009-02-17, 21:34:20 »
Bleh, samma här :rythm

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Problem att logga in
« Svar #8 skrivet: 2009-02-17, 23:21:40 »
kör du med comhems brandvägg ?? senaste upptatering verkar som om varje online spel får trubbel! trycker på tillåt när skylten kommer upp, men ändå nåt som inte vill gå igång =/. Ska fixa med de imorn =)..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Problem att logga in
« Svar #9 skrivet: 2009-02-18, 00:33:14 »
kör du med comhems brandvägg ?? senaste upptatering verkar som om varje online spel får trubbel! trycker på tillåt när skylten kommer upp, men ändå nåt som inte vill gå igång =/. Ska fixa med de imorn =)..

Nej: http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=252570

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Problem att logga in
« Svar #10 skrivet: 2009-02-18, 01:26:06 »
Låter som om dem har DNS-problem. Har tyvärr ingen aning vilka adresser GOA's servrar har för nät, men annars kulle man kunna köra tracerout o kolla. En fix vore att lägga in adresserna i host-filen i Windows tills namnuppslaget är fixat.

Himla skönt med Telia iaf, får BBB nästa år med en 100/100 lina (annars skulle jag aldrig byta).


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest590

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #11 skrivet: 2009-02-18, 02:08:44 »
verkar vara mer än bara det (dns problem).
Har försökt koppla upp mig lite till och från på diverse servrar som kan kan ip nummret till, med rätt dåligt resultat.

verkar som dom tappar (eller köar) minst hälften av altl jag försöker skicka/ta emot :(

oh well, är typ andra gången på 3 år som nått sånt här drabbar mig som jag kan säga är BBBs fel.

( i övrigt är det mest elavbrott i telestationerna, vilket inte riktigt är deras fel...)


guest2112

  • Gäst
SV: Problem att logga in
« Svar #12 skrivet: 2009-02-19, 10:34:57 »
ja satt och spela hos min kompis i går ha har 2 datorer och datorn ja satt vid funka war fint fast det funka inte för honom han prata med mytic och dom sa att det berode på firewall som han inte ens hade någon uppe, så han ringde till BBB efter 1h i kö så fixsa han efter många om och men ett nytt ip nummer sedan funka det direkt att komma in hehe...
sedan skicka han ett argt brev till mytic (:

så det värkar som att det är vissa ip nr som blir blockade i mellan åt så har ni problem och inte ens kan logga in på logg in survern kan det vara felet

 

Senaste inlägg