Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Boktipset  (läst 24126 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Boktipset
« Svar #15 skrivet: 2011-11-20, 17:08:49 »
Brandon Sanderson; The final empire.

Elizabeth Moon; Paksarion böckerna.

Paksenarrion... Om jag få be. Aka Paks.  =)

En trilogi "Sagan om Paksenarrion"

Bra böcker förövrigt, inte läst dem på några år. Skall nog göra det när jag är klar med att läsa om G. R.R. Martins böcker =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest2083

  • Gäst
SV: Boktipset
« Svar #16 skrivet: 2011-11-20, 19:51:02 »
Köpte  "Metro 2033" kommit en bit in i boken  riktigt spännande, kan rekommenderas.

Jag håller också på med Metro 2033, och är positivt överraskad. Trots att den tillhör en genre jag normalt inte väljer böcker ifrån. Jag har redan beställt fortsättningen, Metro 2034. Jag brukar läsa två böcker parallellt - en skönlitterär och en non-fiction. Läser för tillfället "Avgörandets ögonblick - Invasionen i Normandie 1944". En djuplodande och välskriven analys av Operation Overlord.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Boktipset
« Svar #17 skrivet: 2011-11-21, 08:31:16 »
Det har kommit 2 nya böcker om Paksenarrion
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Boktipset
« Svar #18 skrivet: 2012-10-04, 10:54:10 »
En bok jag kan rekommendera är "Flykten ifrån Sobibor"  en sann historia och man blir som uppslukad av boken och dess karaktärer. 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest2083

  • Gäst
SV: Boktipset
« Svar #19 skrivet: 2012-10-04, 12:10:40 »
Jag är, trots att fantasy inte är min genre, helt fast i Geroge R.R Martins bokserie "A song of Ice and Fire". Alltså böckerna bakom tv-serien Games of thrones. Är inne på tredje boken nu "A storm of Swords". Någon annan som trillat dit?  :old

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Boktipset
« Svar #20 skrivet: 2012-10-05, 08:19:23 »
Jag har lite svårt för hans ide om att alla huvudpersoner ska dö och lägger lite mycket energi på att hela tiden överraska. Annars är böcker bra och tv serien är riktigt bra.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Boktipset
« Svar #21 skrivet: 2012-10-05, 12:55:35 »
ÄLSKAR böckerna.
Men blir ibland överraskad när huvudpersonerna går hädan...

 :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben av 5 helt klart!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Boktipset
« Svar #22 skrivet: 2012-10-05, 16:52:51 »
Jag är, trots att fantasy inte är min genre, helt fast i Geroge R.R Martins bokserie "A song of Ice and Fire". Alltså böckerna bakom tv-serien Games of thrones. Är inne på tredje boken nu "A storm of Swords". Någon annan som trillat dit?  :old

Jag hann tyvärr läsa ut sista boken innan andra säsongen kom ut, tappa lite tilltro till framtiden när det antyds att min favo dör/kommer att dö. Så nu är jag lite anti, men som en polare säger, han är HELT övertygad om att ALLA som introducerades i första boken kommer vara döda innan serien är klar... och jag tror honom.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest2083

  • Gäst
SV: Boktipset
« Svar #23 skrivet: 2012-10-09, 16:59:19 »
Vill tipsa om Ken Follets episka historiska roman Giganternas fall:

Citera
Giganternas fall är en ny magnifik historisk berättelse av Ken Follett. En skildring av fem olika familjer - från USA, Tyskland, Ryssland, England och Wales - och hur deras dramatiska livsöden länkas samman under det tidiga 1900-talets omvälvande händelser: första världskriget, ryska revolutionen, kampen för kvinnlig rösträtt? Handlingen rör sig från Washington till Sankt Petersburg, från kolgruvornas mörker och faror till palatsens glittrande ljuskronor, från diplomatins korridorer till de makthavandes sängkammare.

Ett måste för den som älskar historia -den fiktiva handlingen vävs mycket smart ihop med verkliga händelser och personer. Giganternas fall är första delen av en svit om tre böcker, där nr2 är ute nu i dagarna Världens vinter som tar vid där den förste boken slutade.

Utloggad HazMupp

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 224
  • brumbrumlastbil
SV: Boktipset
« Svar #24 skrivet: 2012-10-09, 18:12:11 »
Bästa tråden i detta forum.  :bow Söker alltid efter bra böcker att läsa. Inne i en svacka då jag inte hittar några bra böcker. Varit nära å köpa giganternas fall några gånger men var osäker om den verkligen var så bra. Blir å köpa den i veckan.
Detta har faktiskt hänt i den riktiga världen. \0/

Soldiers : Captain! We are dying here! What are we gonna dooooo?!?!
HazMupp : Well I dont know about you guys, but Im gonna get the hell outta here and have me some pussy!

guest2083

  • Gäst
SV: Boktipset
« Svar #25 skrivet: 2012-10-09, 18:56:50 »
Bästa tråden i detta forum.  :bow Söker alltid efter bra böcker att läsa. Inne i en svacka då jag inte hittar några bra böcker. Varit nära å köpa giganternas fall några gånger men var osäker om den verkligen var så bra. Blir å köpa den i veckan.

Roligt med likasinnade! Jag håller Ken Follet mycket högt som författare, hans historiska romaner är så välskrivna, och med enormt mycket research bakom. Kan även rekommendera hans romaner om medeltidens England -Svärdet & Spiran samt Värld utan slut. Håller för övrigt på att planera hur jag ska möblera mitt bibliotek i huset.  :eager

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Boktipset
« Svar #26 skrivet: 2012-10-09, 23:38:32 »
Terry Goodkind - rocka sååå fett!

Åter igen - jag älskar böcker, men köper ofta ljudböcker!!!
http://www.audible.co.uk

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Boktipset
« Svar #27 skrivet: 2012-10-10, 08:58:57 »
Robin Hobb, Terry Pratchett, Brandon Sanderson, Robert Jordan är några av mina favoritförfattare när det gäller fantasi.

Reginald Hill, P.D James, Peter Robinson är några av mina favoriter när det gäller deckare.

Audible är en helt suverän sida. Både co.uk eller .com. Ibland när böcker inte har rättigheter att säljas i Sverige på co.uk kan man hitta den på .com. Jag betalar 14,99 Pund i månaden för 2 böcker/månad.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad HazMupp

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 224
  • brumbrumlastbil
SV: Boktipset
« Svar #28 skrivet: 2012-10-17, 12:03:38 »
 :bow :bow
Detta har faktiskt hänt i den riktiga världen. \0/

Soldiers : Captain! We are dying here! What are we gonna dooooo?!?!
HazMupp : Well I dont know about you guys, but Im gonna get the hell outta here and have me some pussy!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Boktipset
« Svar #29 skrivet: 2012-10-17, 13:29:41 »
Jag har börjat med en ny bok som heter "helvetet inneifrån  :thumb en bok som handlar om den förra MC ledaren för hell angels som jobbade fler år och fick se allt inne i kubben och skriver om allt han varit med om.

Kan rekommenderas!

http://www.bokus.com/bok/9789186933005/helvetet-inifran-femton-ar-i-sveriges-storsta-brottsorganisation/
« Senast ändrad: 2012-11-15, 10:43:43 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg