Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97490 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest161

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #30 skrivet: 2004-06-20, 07:20:38 »
Juppe kommer från ett band jag spela i för länge sen.. Bandet hette dock inte så men jag döpte mitt trummset en kväll när jag var riktigt tröött till Juppes trumfarms mojjäng... Sen har Juppe på nått sätt blivitt kvar i mitt hjärta och själ :)

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
Varför heter du så ?
« Svar #31 skrivet: 2004-06-20, 14:11:35 »
Crashman kommer från ett LAN som jag var på nån gång i tidernas begynnelse innan OG fanns. Vi spelade ett bilspel som gick ut på att man skulle krocka med varandra och jag var rätt så bra på att crasha så namnet blev naturligt.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
Varför heter du så ?
« Svar #32 skrivet: 2004-06-24, 09:37:08 »
Buz kommer ju från efternamnet...eller inte. Heter Buczynski i efternamn men jag är ganska busig och har haft många roliga hyss för mig (både nyktra och onyktra). Så ibland är det Buz och ibland Bus :)

Har ju kallat sig för många konstiga saker igenom internettiderna men en tidig favorit var Ulrik när jag muddade eftersom många hade tuffa-fantasy namn. Tyckte Ulrik var roligare än ett tufft fantasynamn :)

Fast nu är det som sagt Buz. Pernillas fel i plugget, hon klämde ur sig det och sen har alla börjat kalla mig för det.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
Varför heter du så ?
« Svar #33 skrivet: 2004-06-24, 10:09:01 »
mcse - microsoft certified systems engineer (på NT4 lol)

det var så häääärligt nerdigt då jag började köra med det namnet för typ 6 år sen. blev rätt snart ganska pinsamt men då hade man redan fastnat för det och reggat sig lite här å där med namnet så har det levt kvar. frågar någon vad det betyder idag så brukar jag svara:

mc se, åker hoj - bor i sverige.

/mc
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest7

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #34 skrivet: 2004-06-24, 12:40:46 »
Citat från: mcse
mcse - microsoft certified systems engineer (på NT4 lol)

det var så häääärligt nerdigt då jag började köra med det namnet för typ 6 år sen. blev rätt snart ganska pinsamt men då hade man redan fastnat för det och reggat sig lite här å där med namnet så har det levt kvar. frågar någon vad det betyder idag så brukar jag svara:

mc se, åker hoj - bor i sverige.

/mc
:lolabove du é go du mc "altanen" se

guest208

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #35 skrivet: 2004-06-24, 13:02:53 »
Kadaver är det senaste av en lång rad olika nicks..

När jag började spela fps på nätet så kallade jag mig oftast för DeadMeat, CannonFodder, Kanonmat, etc... Tyckte att det verkade lite onödigt att kalla sig något som antydde att man var bäst. Problemet var att jag upplevde det som om det var ganska vanligt med nicks som deadmeat.. Nånstans längs vägen (antagligen efter att ha lyssnat för mycket på Carcass eller nåt) så blev det Kadavret, och så småningom Kadaver.

Det är alltså inget jag tyckt låtit "tufft", utan snarare från början för att visa att jag kommer spendera mest tid som död.  :thumb
Vill nästan ändra det, men det är lite sent för sånt. :)

guest82

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #36 skrivet: 2004-07-04, 23:31:54 »
Hm, nu när man börjat spela SWG känns ju Sarlac ganska muppigt faktiskt :) Började iaf använda det för 6 år sen då helt ovetande (trots att man var star wars fantast) att det redan fanns en sarlacc. Var la något undermedvetet I guess. Sarlac vart iaf på vissa omvägar bilden av min kåta sida, för Jan Pinko var den goda (var namnet på en rollperson jag gjorde över en kväll som var spridare av celibatismen och hade som ända utrustning 2000 broschyrer (stavning?) ) Ah, så Sarlac kallar jag mig. Vissa IRL känner mig bara som Sarlac. Vissa vet inte ens vad jag heter i förnamn... men vad gör det :) jag svarar iaf alltid på tilltal när nån säger det.

Wookie power

Utloggad RedMaxx

  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 499
Varför heter du så ?
« Svar #37 skrivet: 2004-07-06, 21:19:52 »
Jag vet inte om jag har ett nick, jag har stort rött(Red) skägg och heter Maxx. Slå ihop knåda och skapa RedMaxx

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Varför heter du så ?
« Svar #38 skrivet: 2004-07-06, 23:18:51 »
Jag har egentligen bara haft tre nicks. som liten så sprang jag alltid (så fort man fått ihop en femma på något sätt) till spelmaskinerna och lirade. På denna gammla tid så kunde man bara peta in sina tre initialer, så det blev CCC för det var enkelt att skriva in snabbt. Detta evolverade till Mr.CCC i C64ans tidevarv. När Jag bodde utomlands så blev det såklart Schwede alltid och vid flytten hem så skulle jag tänka ut något eget kvasi, efter lite funderande (Sierra var alltid upptaget) så tog jag RythmDivine i ren desperation eftersom den låten råkade gå i bakgrunden och det var lite bråttom. Och när jag säger "den låten" så menar jag självklart The RythmDivine av Yello & Shirley Bassey och ingen latinovariant!!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Varför heter du så ?
« Svar #39 skrivet: 2004-07-10, 14:13:12 »
Hinken är väl ett sorts nickname för Henric , började bli kallad Hinken av kompisarna för några år sedan och det har hängt kvar. Vid sällsynta tillfällen spelar jag incognito och kallar mig för "The Bucket " istället :lolright

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Varför heter du så ?
« Svar #40 skrivet: 2004-07-10, 14:25:58 »
:lolabove

Ja till SH blev det Lasse i ledet som motvikt till alla som har ngn slags gradbeteckning i sitt nick, eller som måste hävda sig med hur fräna utbildningar de hade som GU-soldater,  :lolright  (Läs 42undplut och annat goja).

På den gamla goa Q2 tiden kallade jag mig Fender [ABN] Fender efter en filmkaraktär och jag och kamraten hade en liten mini klan som hette [ABN]. Vad ABN står för? En liten flaska Black Ribbon till den som kan gissa vad det betyder. HINT: Förkortning av en filmtitel!

/Edit stavfel
/Edit särskrivning, nu får jag skärpa mig *hämtar mera Kaffe*
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Varför heter du så ?
« Svar #41 skrivet: 2004-07-10, 17:33:28 »
Citat från: Lasse i ledet
Vad ABN står för? En liten flaska Black Ribbon till den som kan gissa vad det betyder. HINT: Förkortning av en filmtitel!


ABN = Absolut Beginners? :tease


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Varför heter du så ?
« Svar #42 skrivet: 2004-07-10, 18:17:59 »
:lolabove  nope

För att inte tråden skall spåra så får ni pm:a gissningar. Först öppnade rätta lösningen vinner!
"Jag tar rygg på Letalis"

guest192

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #43 skrivet: 2004-07-19, 21:29:50 »
Jag heter Pappsen för de e vad mina barn kallade mig när jag började panga me CS.

Rätt kul vare när jag stred mot min dotters pojkvän utan att han visste det. Han var lite grov i mun tills jag avslöjade allt... he he  :fu sedan var han min cover up resten av spelet.

Jag är farsa till 4, 20, 18,17 år och en sladdis med ny fru på 2 veckor. :thumb

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Varför heter du så ?
« Svar #44 skrivet: 2004-07-21, 13:11:18 »
@ Pappsen Tycker attt du förtjänat detta nick med råge!!! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg