Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Video som på ett bra sätt visar och förklarar de olika problemen i BF4  (läst 12812 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
Här visar och förklarar denna person de problem vi upplever i BF4. Detta kanske får flera att mer eller mindre acceptera vissa konstigheter som händer i spelet. Fast självklart bör inte dessa konstigheter existera.

https://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534

Utloggad Letalis

  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Så klockrent beskrivet.

Nu förstår man utan tvekan problematiken mer.,
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
 :stupid
Tickraten har ju länge varit bedrövlig, men tyvärr tydligen svår att fixa p.g.a mängden data som bf måste synka. Ces't la vie! Vill man panga i en miljö med rasande hus, en heli som exploderar i ett träd, tanks och båtar som skjuter på en hela tiden så får man acceptera ett inte helt tight infspel verkar det som.
Det är ju lika illa för alla och min uppfattning är att de som pangar hårt blir ännu värre ju lägre lagget är, så jag ser det som ett kompensationssystem för åldersrelaterat lagg.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
 :stupid :lolabove :supporter

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Bra post omEn, trist att det ska behöva vara så dock, men allt ögongodis i de senare spelen måste ju kosta något verkar det som. Samtidigt kan jag tycka att med de uppkopplingar som de flesta (?) har nu för tiden, och med de datorer som folk har så borde det gå att lösa på ett bättre sätt.

Skitspel! :rythm :)
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
Bra post omEn, trist att det ska behöva vara så dock, men allt ögongodis i de senare spelen måste ju kosta något verkar det som. Samtidigt kan jag tycka att med de uppkopplingar som de flesta (?) har nu för tiden, och med de datorer som folk har så borde det gå att lösa på ett bättre sätt.

Skitspel! :rythm :)

Nu får jag äntligen svaret på varför donny fraggar mer än mig!

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
Nu kanske jag är lite konspiratorisk men jag tror att en stor anledning till att nätverksmotorn i BF4 endast kör i 10 tickrate är pga hyrservrar. Tänk efter nu. EA/DICE tjänar säkert fina pengar på att andra företag hyr ut servrar till konsumenten, plus att dessa företag tjänar pengar. För att det inte ska bli för dyrt, alltså att servrarna måste vara superkraftfulla och dyra så gjorde DICE detta val med 10 tickrate så att en servermaskin kan husera flera virtuella servrar och på så sätt öka lönsamheten för företaget som hyr ut.

Å andra sidan kan man se detta med hyrservrar från en annan vinkel. Det att dessa serverleverantörer garanterar en viss kvalitet på servrarna. Med en privat server vet man aldrig vad man ger sig in på.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV:
« Svar #8 skrivet: 2014-02-13, 09:18:10 »
Nu är du ute och cyklar omEnito. :-)

Servrarna är redan dyra och även värstingmaskiner drabbas av det här. Serverleverantörerna är lika arga/uppgivna som spelarna och EA tjänar mindre på att ha såna relationer. Man riskerar att sänka ett av världens största varumärken inom spel och det skulle man inte göra medvetet.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Skitspel?......

Det är snåladlar som talar, idag har jag betalt ca 4-5:-/h underhållning, om ett tag kommer man ligga på 1-2 kronor.....per timme underhållning....dyrt?

Spelet är sjukt snyggt, men det gnälls på allt, och det finns nog inget som är mer tröttsamt.... Det gnälls så fort saker kostar något eller om något strular, och det bästa är att när DICE försöker fixa saker, så hjälper inte det!

DIEC tjänar INTE pengarna, hur svårt ska det vara att förstå detta? Det är ett bolag i USA = EA som tjänar pengarna, pengarna på serverhyra osv osv osv

Om spelet är så dåligt - byt spel?

Jag är säker på att dom gör allt för att få så många som möjligt nöjda, och oavsett vad - så spelar ALLA på samma villkor. Om det är så att man blir personligt drabbad å den milda grad, att man tycker spelet är för dåligt för att man inte framstår som en tillräckligt duktig spelare - fine, men för mig är detta inget större problem, för att det just är mer eller mindre gratis.

Återigen, förbaskat tråkigt att det ska vara så som det är, men ni kan ju vara glada över att ni inte bor i ett Internet U-land som England....eller i andra större länder där dom har än större problem med svarstider från servrar och annat.

Men va fan, vi är ju svenskar, så varför skulle vi vara positiva till något...???

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
Här visar och förklarar denna person de problem vi upplever i BF4. Detta kanske får flera att mer eller mindre acceptera vissa konstigheter som händer i spelet. Fast självklart bör inte dessa konstigheter existera.

https://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

Intressant video, men jag kan inte säga att jag förstod allting. Jag kan ingenting om servers eller vilken FPs eller olika skärmar eller grafikkort. Jag kan byta en CPU fläkt på sin höjd  :cartman

De jag stör mig på BF4 de att stridsvagnens kanon helt kass emot infanteri. Man kan skjuta någon på nära, håll, fienden reser sig upp springer vidare? WTF?
Eller gummibåten bör ses över, den har paranormal kraft i skydd. Man skjuter den med RPG den står fortfarande kvar ??  :hm Den borde flyga i luften på en gång =).

Jag inne på ditt spår DD, att de är överkomligt pris ändå. En totalsumma thats it. EA / DICE släpper expansioner och patchar och fixar donar spelet gratis de riktigt bra.
Tänk om EA skulle få för sig att göra samma modell som blizzard WoW, då hade nog väntat med betala varje månad tills spelet var fixat.
« Senast ändrad: 2014-02-13, 10:42:11 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
Det är ju ett bra spel, så varför har man inte lagt ner mer krut på netcoden som de visste skulle ställa till med problem innan de släppte spelet.

Jag tycker det dödar hela charmen med spelet.
Kan man inte ha en korrekt återgivning av skotten så är det ju ingen vits med att ha hus som ramlar och annat(om det nu är det som dödar netcoden).

Det jag menar är grundspelet är ju att man ska skjuta varandra och fungerar inte det så är det ju fel på spelet.

CS here i come, gammalt men det fungerar.


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
Jag tycker det är lite synd att man accepterar ett spel vars grundfunktioner inte fungerar tillfredsställande.

Spelar man onlinespel så är nät.koden prio ett. Återgivningen av spelarnas samverkan måste fungera någorlunda rättvist. Har man dessutom en "hasande hitbox" mot sig ska man alltså chansa och kompensera detta genom att skjuta bakom fienden?

Det är vansinne. I ett "singelplayerspel" kan man fokusera på effekter och miljöer men i ett onlinespel måste man göra andra prioriteringar. Jag personligen spelar hellre ett FPS-spel online som fungerar men som inte är lika snyggt än att spela ett snyggt men buggigt spel.

Däremot ska man lägga skulden på den organisation som sitter med budgetbesluten och inte utvecklarna. BF har "gjort sitt" hemma hos sig. Tyvärr, och jag säger inte att jag hade spelat bättre med bättre nät.kod däremot hade det känts bättre att inte behöva luta sig tillbaka på tur när man spelar utan mer på skicklighet.


Håller helt med Rhonar.

[...] Det jag menar är grundspelet är ju att man ska skjuta varandra och fungerar inte det så är det ju fel på spelet. [...]


Edit: ändrade början till att spegla mer vad jag menade :)
« Senast ändrad: 2014-02-13, 17:45:06 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #13 skrivet: 2014-02-13, 17:37:50 »
Jag ser ingen som säger att nätkoden är bra. Jag tycker till och med att nätkoden I quake live har problem ibland. Meningen med tråden är att informera om orsakerna till problemen och diskutera om varför det är som det är.

Sen så har superted helt rätt i det han skriver. Ett spel som CS med 100+ tick rate är ett mycket mycket mer simpelt spel än battlefield nätverksmässigt. Battlefield spelen måste hantera mycket mer data än andra spel. Därför tog jag fram teorin ifall det är hårdvaran hos hyrservrarna som satte begränsningar. Eller så kanske det är frostbite motorn? Alla battlefield spel har haft konstiga nätkoder vissa Värre än andra. Glömmer aldrig bort bf2 herrejävlar vilket lotto spel det var.. Men jag vågar inte tro att Dice eller vem det nu är gör detta med flit och om det handlar om prioriteringar så tycker jag att de får prioritera om.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
bra sagt omEnito, nu ska ja gspela lite mer BF4  :cartman

 

Senaste inlägg