Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Kameramobil-tråden  (läst 10960 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #45 skrivet: 2007-04-01, 08:11:42 »
Varje dag passerar faktiskt en bil utanför mitt jobb som ser exakt likadan ut som min, är samma årsmodel o.s.v.
Registreringsnumret skiljer bara på en siffra. En 3 istället för en 4. Rätt coolt.

guest583

  • Gäst
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #46 skrivet: 2007-04-01, 11:17:30 »
Det var faktiskt ett reportage i P3 för inte så länge sedan om just nummerskyltar på bilar, fast det gick då ut på att hitta dem i nummerföljd.. det hette något liknande som platespotting, tyvärr minns jag inte exakt. men de har en förening och ska finnas på webben.

Japp, vet ett par som håller på med det, jag är på 12 tror jag, jag glömmer alltid av vilken jag ska ha;). Syrran letar tydligen efter 088 nu :)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #47 skrivet: 2007-04-01, 11:21:05 »
Det var faktiskt ett reportage i P3 för inte så länge sedan om just nummerskyltar på bilar, fast det gick då ut på att hitta dem i nummerföljd.. det hette något liknande som platespotting, tyvärr minns jag inte exakt. men de har en förening och ska finnas på webben.

Japp, vet ett par som håller på med det, jag är på 12 tror jag, jag glömmer alltid av vilken jag ska ha;). Syrran letar tydligen efter 088 nu :)

Kanske idé att fråga runt här. Borde ju finnas ganska många regskyltar. Eller är hela nöjet att man faktiskt ska springa på den själv?

guest161

  • Gäst
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #48 skrivet: 2007-04-01, 11:37:00 »
Farligt beroendeframkallande tror jag nog att det är. Blir säkert väldigt svårt att föra en diskussion med någon på gatorna utan att strirra på varje bil som passerar. :D

guest583

  • Gäst
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #49 skrivet: 2007-04-01, 12:45:53 »
Det var faktiskt ett reportage i P3 för inte så länge sedan om just nummerskyltar på bilar, fast det gick då ut på att hitta dem i nummerföljd.. det hette något liknande som platespotting, tyvärr minns jag inte exakt. men de har en förening och ska finnas på webben.

Japp, vet ett par som håller på med det, jag är på 12 tror jag, jag glömmer alltid av vilken jag ska ha;). Syrran letar tydligen efter 088 nu :)

Kanske idé att fråga runt här. Borde ju finnas ganska många regskyltar. Eller är hela nöjet att man faktiskt ska springa på den själv?

Reglerna är att du måste se den själv med egna ögon, inte på kort eller så. Och att du måste se dom i ordning.. om du är på 011 och du åker på en väg, möter först 013 och sedan 012 så räknas bara 12an, inte 13 för den såg du ju INNAN 12an ;)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #50 skrivet: 2007-04-09, 11:43:03 »
Reglerna är att du måste se den själv med egna ögon, inte på kort eller så. Och att du måste se dom i ordning.. om du är på 011 och du åker på en väg, möter först 013 och sedan 012 så räknas bara 12an, inte 13 för den såg du ju INNAN 12an ;)

Självklart hade jag detta i bakhuvudet när jag i onsdags förra veckan satte mig i bilen för att köra 50 mil till släkten över påsk. "Hur svårt kan det vara egentligen? Borde väl gå rätt så snabbt att få ihop ett gäng." Det var rätt så frustrerande kan jag säga. Såg inte en enda bil som började 00 förren jag var halvvägs och då var det 003. 5 bilar senare kom 002. Förhoppningarna höjdes och strax senare såg jag 004.  :rythm

Väl på västkusten har jag även haft ögonen öppna. Ingen 001. "Det här är ingen idé. Inge kul alls juh." Sätter mig i bilen för att åka samma 50 mil igen fast åt andra hållet (skulle ju hem ;)). Börjar spana igen... skam den som ger sig heter det ju. Och helt plötsligt... strax utanför Lidköping, där kommer den... 001! "Wow, ska se hur lång tid det tar innan jag ser 002. Jag har ju ändå sett ett antal såna så dom borde det ju finnas fler av." Några mil senare kommer även 002. "Det här var ju kul." När jag sen ska svänga av från Örebro mot Gävle-hållet så lägger sig en bil framför mig. "J*vla pensionärer som ska ut på söndagarna och söla." Sen sänker jag blicken och ser... 003! :D

Rejält beroendeframkallande men kul att göra om man ska åka långa sträckor. Man har något annat att göra än att lyssna på samma låtar om och om igen på radion.

guest583

  • Gäst
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #51 skrivet: 2007-04-10, 16:27:56 »
Beroendeframkallande är rätt ord... Och livsfarligt :O. Var och hämtade syster för ett tag sedan, vi åkte stillsamt på vägen och helt plötsligt börjar hon skrika SJUTTIONIOOOOOOOOOOOO! Fy fan, ja trodde jag skulle få en hjärtattack :D.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Kameramobil-tråden
« Svar #52 skrivet: 2007-04-10, 20:30:11 »
Beroendeframkallande är rätt ord... Och livsfarligt :O. Var och hämtade syster för ett tag sedan, vi åkte stillsamt på vägen och helt plötsligt börjar hon skrika SJUTTIONIOOOOOOOOOOOO! Fy fan, ja trodde jag skulle få en hjärtattack :D.

 :lolabove  :rotflmao

Samma här. Fast det var sambon som körde och jag hade inte berättat om att jag hade börjat räkna. Helt plötsligt ser jag 004 och skriker något konstigt läte då jag inte ens fick fram något ord samtidigt som jag pekar mot en bil som möter oss. Jag blev väldigt förvånad att jag inte åkte på en utskällning av han som körde... för det har hänt förr när jag har tyckt att han har kört för nära bilen framför oss och jag har kippat efter andan. Hur skulle det då inte bli nu när jag skrek rakt ut och pekar, tänkte jag. Men när jag genast började be om ursäkt och försökte förklara fick jag bara en mättnad blick och "jo... jag vet. Jag har läst på forumet."

Jag kan tillägga att Sandviken är en väldigt bra stad att komma igång med. Såg 3 stycken 001 på en och samma parkering häromdagen. nepp... jag är inte alls bitter för att jag var tvungen att köra över 60 mil innan jag såg min 001:a *mutter*

 

Senaste inlägg