Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Palm handdatorer / smartphones  (läst 30497 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #120 skrivet: 2007-05-11, 21:34:16 »
Linux är ju som  :tits. Vet man bara hur man ska hantera det så får man vad man vill!.

/Ace

DET var ett av de mest målande beskrivingar av Linux jag någonsin hört! klockrent!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #121 skrivet: 2007-05-11, 21:59:38 »
Linux är ju som  :tits. Vet man bara hur man ska hantera det så får man vad man vill!.

/Ace

Aaah det är DÄRFÖR jag inte kan med linux då!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #122 skrivet: 2007-05-13, 23:49:07 »
Spelar ingen roll, men hur många icke M$ lurar kan man push-mejla utan problem idag? Kört min Qtec sen februari och har fått kallbotat den 2 ggr, men annars har den varit på 24/7 utan problem. Mejlen popas ned DIREKT, faktum är att den dyker upp fortare upp i nallen än i min laptop's Outlook. GPS å annat överlåter jag till den grejor som är gjorda enbart för det, och snart har ju varenda bil det inbyggt. Har inte heller varit intresserad i en stor PDA då dem är förstora att stoppa ned i främre byxfickan i jeansen.

Sen skiter jag i om det är M$ som gjort mjukvaran eller SEGA, funktionen är det viktigaste och jag är himla nöjd.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #123 skrivet: 2007-05-14, 18:25:29 »
Om push-mail innebär att eposten dyker upp i luren direkt så är det ju inga konstigheter med Palm-OS eller något annat OS heller för den delen. :)

Men var hittar du lika många extraprogram GRATIS som till Palm-OS?

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #124 skrivet: 2007-05-14, 18:33:16 »
Cartis låter som jag när jag hade Mac...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #125 skrivet: 2007-05-14, 20:28:58 »
Om push-mail innebär att eposten dyker upp i luren direkt så är det ju inga konstigheter med Palm-OS eller något annat OS heller för den delen. :)

Men var hittar du lika många extraprogram GRATIS som till Palm-OS?

Inte bara mejl utan allt annat som tillhör Exchange, synkas helt smärtfritt via GPRS och är dödssimpelt att sätta upp. Några andra program har jag inte direkt nån användning av. Jag menar, grejen får ju ledigt plats i en normalstor bröst- eller byxficka. Hoppas nästa generation har en bättre kamera dock. Sony Ericssons nalle med över 3 Mpxel och Carl Zeis optik vore fint-fint om den hade Win Mobile 6. Iofs har flera andra tillverkare lovat att släppa lurar med den snart så ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #126 skrivet: 2007-05-14, 22:00:14 »
Har inte heller varit intresserad i en stor PDA då dem är förstora att stoppa ned i främre byxfickan i jeansen.

Storleken på HTC P3600 tycker jag är i minsta laget för en PDA som har allt utom radio, den slinker lätt ner i framfickan på ett par jeans. Se storleksjämförelesen nedan. iPaq 6340, HTC P3600, Ericsson T610.

För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest3

  • Gäst
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #127 skrivet: 2007-05-14, 22:53:24 »
Okej. Ni är glada för att ni hittat smartphones som ni anser är jämförbara med Palm Treo 650. Grattis. Men betänk då att Treon är 3 bast. :thumb
Med wifi hade den varit perfekt. Nu är den bara bra.

Har inte för avsikt att ge mig in i en pissa-längst-tävling för jag har ju redan en handdator med M$ (min GPS) hemma så jag vet vad de går för. Tack för kaffet.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #128 skrivet: 2007-05-16, 00:43:14 »
Näe Cartis jag tror inte det är piss-längst tävling och kan bara jämföra med hur mina kollegors HTC:er med Win Mobile funkar och S310:an är verkligen en förbättring. Mindre strul och snabbare funktioner.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #129 skrivet: 2007-05-16, 21:32:48 »
Näe Cartis jag tror inte det är piss-längst tävling och kan bara jämföra med hur mina kollegors HTC:er med Win Mobile funkar och S310:an är verkligen en förbättring. Mindre strul och snabbare funktioner.
Sorry, om jag var lite kantig i min förra post. Det var rätt menlöst. Ni har rätt till era åsikter.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Palm handdatorer / smartphones
« Svar #130 skrivet: 2007-05-17, 12:29:00 »
Ursäkt mottagen och skulle jag köpa en PDA så skulle jag nog INTE köpa en M$-baserad i daxläget.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg